Publicerat Februari 12, 200917 yr Vet inte om jag kan lägga in en röstning, men vore kul att höra vilka metoder som används mest 1. Jakt från torn/markgömsle eller 2. Smygjakt Personligen tror jag 1 är det vanligaste, eller ?? jag röstar 1 i alla fall
Publicerat Februari 12, 200917 yr Vet inte om jag kan lägga in en röstning, men vore kul att höra vilka metoder som används mest1. Jakt från torn/markgömsle eller 2. Smygjakt Personligen tror jag 1 är det vanligaste, eller ?? jag röstar 1 i alla fall Jag röstar på #1, jag smygjagar bara under höstens kalkonjakt..
Publicerat Februari 12, 200917 yr De bågjakter jag har vart på inom Europa så har det varit mycket tornjakt! Men sista jakten i USA så var det 90% smygjakt och lock som gällde, grymt spännande. På kvällarna satt vi ute vid åkerkanterna och passade.. Så jag får nog köra en helgardering!
Publicerat Februari 12, 200917 yr Jag kör båda men det blir mest jakt från treestand eller mark gömsle. Innan majsen är skördad så blir det en del smyg jakt på vitsvans.
Publicerat Februari 13, 200917 yr har då inte lika mycket å lång jakt erfarenhet som herrarna!.. men då jag har jagat har det blivit från torn/gömslen!... men smygjakten är det som tilltalar mej mest!.. MVh MAmre!..
Publicerat Februari 14, 200917 yr Hittills har det varit ungefär fifty fifty. Mycket smygjakt efter änder och hare i Finland. Treestand i Danmark och USA. Gömsle i Afrika.
Publicerat Februari 16, 200917 yr Har testat båda, men endast under smygjakt har jag fällt vilt. Smygjakt är det som tilltalar mig mest, tillsammans med lockjakt.
Publicerat Februari 16, 200917 yr Röstar på #1. Då jag är smidig som ett piano ungefär så är smygjakt nästan uteslutet..