Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beretta SV10 Perennia

Featured Replies

Publicerat

Jag har kollat runt för en tid sedan, och då var det bara Fritid och vildmarksliv i Piteå som hade någon hemma, de har fortfarande en hemma på sidan =)

Publicerat

Ok, tack för svar. Lyckades inte hitta nå svar via deras hemsida men kan dem skicka bössan efter att ansökan om licens gått igenom tro?

Publicerat

Jag vet att de gjort det tidigare i alla fall, är man osäker är de trevliga att språka med ;)

Men jag har hört något om att de sluta producerats, så om man vill få fatt i en så gäller det att vara kvick. Sant eller inte vet jag inte.

Publicerat

Aha ok. Tack :) får kontakta dem helt enkelt!

• 4 months later...
Publicerat

Så jäkla nöjd med min skönhet!

e656ed90825a8737038bad82b4c167d8.jpg235a5ebf13b4e958fff84954b46f55ec.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Visst är de häftiga de där pluggen??

Publicerat

Jävla tryck i dem! 

Byter med Clear pigeon, rio  lätt!

Publicerat

Vad är det för plugg? 

Publicerat

Winchester AA trap, oklart om det är 28 eller 32 gram, typ 7:or, bly. /Christian

Publicerat

Winchester AA trap, oklart om det är 28 eller 32 gram, typ 7:or, bly. /Christian

Om det är Trap AA vete fan, men är det Trap AAA är det 32.

/T

Publicerat

32 grams 7,5or så gissar att det är trippel a.  :whistling:

Publicerat

3ffec3c7c0a80523c07fe96e63b33bfe.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Om det är Trap AA vete fan, men är det Trap AAA är det 32.

/T

Som du ser på bilden så AA = 32 gr i den gamla varianten. De lär säkert funnits i lättare laddningar men the real thing är 32 grams laddat. Fick flera hundra av Svärfar för många år sen, jösses vad rik man kände sig ett tag! Hylsorna sprack och de var inte purunga men jävlar vilken "dö" det var i dem!!

Aldrig sett AAA förövrigt?

Publicerat

Blev ju så nyfiken så jag kollade Winchesters site. Finns idag ett antal olika AA-alternativ. Kollade då 12 GA 1 1/8 och 7 1/2 alternativen enbart.

Finns några som har röd hylsa, några har vit/silver. 

Jag får inte klart för mig vad som skiljer, mer än att den specificerade hastigheten är olika för de olika alternativen AA127 går iväg i 1145 fps (348 m/s) och så finns det 3-4 olika andra upp till AANL127 som går ut i 1325 fps (403 m/s). 

Någon som provat de nya varianterna, för jag förstod att de som pratades om ovan är äldre, och kunnat jämföra skillnaderna?

// P

Publicerat

Såg nu att det finns en ännu snabbar, 1350 fps (412 m/s) också....jösses vad mycket de har......hittar dock inte något som heter AAA.

Undrar om det finns någon handlare i närheten som tar in Winchester så man kan prova...?

// P

Publicerat

Jupp nu spårar tråden men jag skulle också vilja prova en del Win loads, de har en del förnicklade "pheasant" loads i 4-5-6:or som förefaller vara väldigt trevliga. /Christian

Publicerat

Spårar vidare tills ngn vrålar  :dry:

Köpte någon slags "tracer" variant i somras, förladdningen antog lättsynlig form när man sköt.. helt okay plugg och enligt uppgift faktiskt 32 gr men jag vet inte.. visst fungerade de men det var inte samma åka som 100 Trap.

Annars har de väldigt mycket faktiskt riktigt bra plugg.. synd att de är så jävla dyra.

Publicerat

Och krasst sett så är det som så att postar man bild på dessa puppor på forumet så får man räkna med att det "rinner till" lite här och var.. och då händer konstiga grejer med trådarna  :tongue:

Publicerat

Spårar och spårar....Funkar perennian bra med pluggen så kan man nog säga att det håller ämnet.....i allafall för mig som äger en.

Publicerat

Undrar om det finns någon handlare i närheten som tar in Winchester så man kan prova...?

// P

Har för mig att huntyard och Berras i Vårby säljer winchester. Har ingen aning om de har just dessa skott dock...
Publicerat

Somsagt har jag skjutit ett skott, men allt kändes så rätt, rekylen, kråkans reaktion och hållet till kråkan.

• 1 year later...