Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ackers... Någon som vet?

Featured Replies

Publicerat

Nä han spottar ut jäkligt duktiga jakthundar från den där kenneln, men avelsråden kanske inte är överens med honom alla gånger!

Publicerat

Tror att Doj har ca: 220st valpar i norden.

Publicerat
Nä han spottar ut jäkligt duktiga jakthundar från den där kenneln, men avelsråden kanske inte är överens med honom alla gånger!

Kollar man uppfödarstatestiken så blir man inte så imponera.

http://www.jamthundklubben.nu/statistik/up...010_lista-2.xls

• 3 weeks later...
Publicerat

Tycker det är en bra parning som du ska satsa på. Finns värre saker än att ta efter en avelsmatador i hundaveln.

• 2 weeks later...
Publicerat

tycker också det verkar vara en bra parning,har en kompis som har en valp från Doj och den hunden hade lätt tagit första pris på jaktprov men alla är ju inte intresserade av att starta på prov så att läsa procenten på jaktprovsstartade valpar ska man nog inte förlita sig helt på enligt min mening.

Sen tycker jag att det är för lätt att få första pris på prov hur ofta läser man inte att hunden har ett hetsigt upptag sedan tyst återfinner hunden i stånd 3-4 km från upptagsplatsen?! är en sådan hund något att ha?! hur många jaktmarker har det inte passerat gränsen och hur rolig blir en sådan jakt för pass skyttar och hundförare ?Nej primera stånd på upptagsplatsen mycket bättre det är ju det våra spetsar är till för inte någon väntan på en stubbe på en hund som skäller stånd flera km bort

Publicerat
tycker också det verkar vara en bra parning,har en kompis som har en valp från Doj och den hunden hade lätt tagit första pris på jaktprov men alla är ju inte intresserade av att starta på prov så att läsa procenten på jaktprovsstartade valpar ska man nog inte förlita sig helt på enligt min mening.

Sen tycker jag att det är för lätt att få första pris på prov hur ofta läser man inte att hunden har ett hetsigt upptag sedan tyst återfinner hunden i stånd 3-4 km från upptagsplatsen?! är en sådan hund något att ha?! hur många jaktmarker har det inte passerat gränsen och hur rolig blir en sådan jakt för pass skyttar och hundförare ?Nej primera stånd på upptagsplatsen mycket bättre det är ju det våra spetsar är till för inte någon väntan på en stubbe på en hund som skäller stånd flera km bort

Det man ska primera är hundar som ställer på upptagsplatsen och även kan göra det under hela hösten och på alla marker!

Publicerat

Kompisens tik är från en av parningarna från Doj. Han har parat sin tik nu för sista gången och skulle väl behålla en valp själv. Vad jag vet är alla valpköpare nöjda med sina hundar. Är nån intresserad kan jag förmedla kontakt.

Publicerat
Det man ska primera är hundar som ställer på upptagsplatsen och även kan göra det under hela hösten och på alla marker!

helt rätt :wub: