Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ibland blir man bara förbannad...

Featured Replies

Publicerat

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1475245/carolins-sista-dag

(kan inte länka ;) )

I förhören har den mordmisstänkte (jägaren)

varför är det nödvändigt att skriva jägaren?

har inte jägare dålikt rykte som det är redan?

ja bli bara förbannad...

Publicerat

Tycker själv att har man inte mer respekt för liv så är man inte mer än en mördare, knappast jägare. Skulle tro dom flesta håller med i det, tyvärr tycker pressen inte det :D

Publicerat

Suck.. intet annat är att vänta när det gäller Sexpressen dessvärre..

Läste en annan grej i ärendet, tror det var på DN:s hemsida.. Polisens tekniske expert på skjutvapen la ut texten om kvinnans position vid skottet som dödade henne osv.

Denne expert slog fast att en 6,5-kula inte ändrar riktning i en liten kropp, säg ett rådjur, (han sa givetvis något annat men det är för osmakligt att öht skriva). Det tyckte jag var lite kul att vi har en sån kompetens inom polismyndigheten.. Om en kula inte ändrar riktning i ett rådjur så lär ju allt tjafs om grässtrån och kvist inte ha någon som helst betydelse för kulbanan.. :D

Mvh!

Publicerat
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1475245/carolins-sista-dag

(kan inte länka :D )

I förhören har den mordmisstänkte (jägaren)

varför är det nödvändigt att skriva jägaren?

har inte jägare dålikt rykte som det är redan?

ja bli bara förbannad...

Instämmer! Man blir bara förbannad på detta negativa syn på jägare som en del press har. Kanske bara för att det ska låta häftigare och kanske ha en koppling ihop med filmen "Jägare" som spelades in här uppe. :D

Denna diskussion har varit uppe förut i någon annan tråd. Minns inte var men det var ett bra tag sedan den förra diskussionen var igång. :D

Jag har lyssnat på lokalradion hela förmiddagen och hört det mesta ifrån presskonferensen. :D

• 4 weeks later...
Publicerat

Blir vansinnigt förbannad när jag nu lyssnar på vår statliga radio ( P4 ) och de tom där nämner att den 50 åriga "jägaren "dömts för mord !!!

Ska statliga pengar användas för att smutskasta oss jägare ????

Blir bra less på denna hets !

/ ekebo

Publicerat
Blir vansinnigt förbannad när jag nu lyssnar på vår statliga radio ( P4 ) och de tom där nämner att den 50 åriga "jägaren "dömts för mord !!!

Ska statliga pengar användas för att smutskasta oss jägare ????

Blir bra less på denna hets !

/ ekebo

Jag svor ett antal gånger idag då jag hörde att hon sa jägaren. Bra att han blev dömd men jag gillar inte att dom säger jägaren. Ska de på p4 sjunka lika djupt som Expressen.

Publicerat

Tror de flesta nyhetsjournalister är av samma släkte oavsett om de jobbar för kvällspress eller "publicservice"

Ända skillnaden är väl att kvällspressen kan man välja bort de andra är det olagligt att inte betala för bara för att man innhar radio/tv motagare.

Nästan som att bli påtvingad att betala för expressen bara för att man är läskunnig :)