Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Riktigt fint skick på bössan oxå Helt klart, jag tror inte 3900kr var något opris heller. Och då fick jag byta in savagen för samma peng som jag gav för den (1500kr). =)
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Nice rig Facettslipningen går inte av för hackor heller! Nu vart jag ännu mer sugen på att ha en Winchester då jag inte haft någon Min Winchester 88 räknas inte!!! /Micke Bara att komma upp till värmland om du vill mysa lite med den
Publicerat Februari 25, 200917 yr Riktigt fin sak, du sa att fecettslipningen inte var standard på alla modeller, betyder det att din och min är lite mer påkostade med tjockare pipa och facettslipningen? Nu är det upp till bevis på banan bara
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Riktigt fin sak, du sa att fecettslipningen inte var standard på alla modeller, betyder det att din och min är lite mer påkostade med tjockare pipa och facettslipningen?Nu är det upp till bevis på banan bara Jag tror inte det är standard.. det är ju förbaskat fint iaf.. =) Måtte det bli söndag snart så jag får provskjuta den! Den är ju inte bäddad nu heller, helt trären. Och pipan är inte helt friliggande. Ska sandpappra pipkanalen under veckan så det blir gjort iaf, bäddningen får vänta lite. Om inte annat kan det ju vara kul att göra en mätning på träffbild före och efter bäddning.
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Nej det är inte samma, men nästan.. PM:a pmt så kan jag lova dej att du får ett utförligt och helt sant svar om skillnaden, han kan det där. Mvh Sorry OT Kroken.. Ingen fara =) han har skapat en ny tråd av frågorna.. och det är faktiskt bara lite halvt off topic.. inte som mina egna trådlösa inlägg allt som oftast.. hehe
Publicerat Februari 25, 200917 yr Jäklar, jag såg ju det så jag skyndade mig att radera mitt inlägg här, men du hann med att skriva före...
Publicerat Februari 25, 200917 yr Ingen fara =) han har skapat en ny tråd av frågorna.. och det är faktiskt bara lite halvt off topic.. inte som mina egna trådlösa inlägg allt som oftast.. hehe Sorry, självklart skulle jag inte postat detta i din tråd, Ber om ursäkt för detta
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Jäklar, jag såg ju det så jag skyndade mig att radera mitt inlägg här, men du hann med att skriva före... Jag är snabb
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Sorry, självklart skulle jag inte postat detta i din tråd, Ber om ursäkt för detta absolut ingen fara =)
Publicerat Februari 26, 200917 yr MarkusR: En rak sådan stock har jag att sälja om du är ute efter en. Tack men jag är faktiskt rätt nöjd med stocken på min Winchester, men det ska onekligen bli intressant att jämföra med Krokens
Publicerat Februari 26, 200917 yr Författare Tack men jag är faktiskt rätt nöjd med stocken på min Winchester, men det ska onekligen bli intressant att jämföra med Krokens Längst stock vinner, mohahaha
Publicerat Februari 26, 200917 yr Kapar tråden lite när ni pratar Winchester 70 och kolvar. Jag har en Winchester 70 XTR sporter i 338 WM och jag är inte så förtjust i rekylen som det geväret genererar. Blev medlem i halvmåneklubben med det geväret också och är för tillfället lite halvrädd varje gång man ska skjuta med det. Känns ju som att någon drämmer till med en hammare i axeln. Jag är förövrigt inte så fruktansvärt rekylkänslig men den där är otrevlig. Speciellt när man har fått smaka på kikaren en par tre gånger på raken. Har nu blivit erbjuden en Bell&Carlson kompositkolv till den som är rak, Carbelite ™ Classic Style 1Pc. Rifle Stocks som går att se på http://www.bellandcarlson.com/Page5.htm Påverkar det rekylen mycket eller ska jag spara slantarna till något annat? (Rättare sagt, blir det en aha upplevelse eller bara en aning bättre?) Skulle iofs kunna låna hem geväret den sitter på. Det är identiskt med mitt gevär. /Henrik