Publicerat April 2, 200917 yr Menar du att någon från SKK skulle ha liknat den vid jämthunden? Låter mycket märkligt. Såg också hela programmet, och så var det!!! Båda kan ställa björn...typ...
Publicerat April 2, 200917 yr Det är inte så konstigt att "vanligt folk" får den syn som de får på vissa saker när dom "seriösa" gransknings- och debattprogrammen väljer att låta okunniga föra talan. De är för övrigt en medveten taktik för att vinkla i den riktning man vill. Det är väl ingen större blast att många som jobbar på den här typen av program med research och utförande är eller har varit aktiva Djurrättare/vänster/veganer o.s.v. Jag kan till viss del hålla med SKK killen när han menar att det är ägarens ansvar. Samtidigt så funkar det inte i Sverige idag för så resonerar inte folk. Det är helt klart på sin plats med ett generellt förbud för vissa raser, kanske t.o.m. stora delar av de som går under samlingsnamnet molosser. Sedan inför man specialtillstånd för de som har ett behov för rasen. Jag hoppas också att de som propagerar förebyggande åtgärder mot varg och tycker det är världens enklaste sak att bara fixa en hund så är det klart såg programmet och kanske inser att det inte är så enkelt. Men Viltskadecenter har ju skrivit det så då är det sant. Angående jämthundsjämförelsen så kan jag tycka att SKKrepresentanten kan gå och gräva ner sig. Men det blir väl lätt så när fokus ligger på utställning och inte något annat. Att både SKK killen och Uppdrag granskning inte har koll på vad hunden egentligen ska användas till är oseriöst.
Publicerat April 2, 200917 yr jag får nog säg att utan att vara jätte insatt i de så tror jag inte många skulle göra de!!! jag menar en hund som skyddar kan ju lika gärna bli dödad själv, vilket inte många hundägare vill!!! tänk om bara regeringen och alla dessa djurvänner kunde förstå vad vargen gör för skada!!!!!!
Publicerat April 2, 200917 yr Menar du att någon från SKK skulle ha liknat den vid jämthunden? Låter mycket märkligt. SKK är märkliga Nu är det nog bäst med "over and out" innan man säger för mkt MVH/Jocke