Publicerat Oktober 7, 200520 yr Lämnade in min licensansökan på hagel och klass 1 i tisdags och det är väl först nu som man börja se fram emot vapenägandet på allvar. Jag känner mig som när jag var liten och väntade på jultomten Enligt flickorna på licens/tillståndsavdelningen så hade dom en hanteringstid på ca 2 veckor nu vilket jag iofs tror är lite väl optimistiskt, borde det inte vara mer att göra så här i jakttider? Oavsett, jag blir ju bara ännu gladare om dom bara tar 2 veckor på sig Hur lång tid har det tagit för er andra? Har vi några rekord i snabbhet eller "långbänk"?
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Tjejerna här i stan har gett ut licens över disk, 10min max.....dom är snabba
Publicerat Oktober 7, 200520 yr Tjejerna här i stan har gett ut licens över disk, 10min max.....dom är snabba Men då hade du redan licens sen tidigare eller?
Publicerat Oktober 9, 200520 yr Tjejerna här i stan har gett ut licens över disk, 10min max.....dom är snabba Japp, dom är bäst. 8)
Publicerat Oktober 14, 200520 yr Idag kom de efterlängtade licenserna på posten, de var daterade 13/10 så det tog med andra ord 8-9 arbetsdagar att mala igenom myndighetskvarnen. Men nu står hagelsprakran i skåpet, studsaren får vänta tills måndag då den handlaren hade dragit ut på älgjakt Imorgon blir det seriös duvsmulning!
Publicerat Januari 19, 200620 yr Här i Östergötland tar polisen 6-8 veckor på sig för att utfärda vapenlicenser, vare sig man har licens sedan tidigare eller inte, så på det viset verkar man bo i fel län.. :'(
Publicerat Januari 29, 200620 yr har fått vänta 4-5 veckor på dom 3 första den sista tog 9 dagar...trodde jag skulle svimma när den kom så snabbt
Publicerat Februari 24, 200620 yr Här i Örebro brukar det gå fort. Fick min första licens på älgstudsaren på en vecka. Min handläggare var mycket förstående då det inte var många dagar kvar till älgjakten. Vist har man fått ett avslag på en 22lr utan magasin (enkelskottare) detta eftersom jag inte skjuter aktivit i någon sportskytteklubb och man får vist inte licens hursom hellst på enkelskottare i kaliber 22lr. Dom andra licenserna brukar man få inom två veckor om det inte är några oklarheter.
Publicerat Februari 24, 200620 yr Här i Halmstad så brukar 4veckor vara det minsta > och upp till hur länge som hälst tycker jag :- Tjejerna här i stan har gett ut licens över disk, 10min max.....dom är snabba visst fan bor man i fel län och fel stad! MVH/Jocke
Publicerat Februari 27, 200620 yr Japp som snabbast tog det för mig 17min att få licensen, Boden tjejjerna ÄR toppen. :-*
Publicerat Februari 28, 200620 yr ja jag väntar oxå på min licens..Väntat två veckor i morrn :-[ Daniel - Går du på naturbruks gymnasium, inriktning jakt så du får dispens på licensen? eller är du 18? tänkte bara eftersom du å gabbe inte kunde följa med de andra på forum träffen efter middan. Lite nyfiken bara ;D
Publicerat Januari 15, 200917 yr Ibland så blir man glatt överaskad. Lämnade in ett licensansökan i måndags idag så låg licensen i brevlådan . 3 dagar är lagom länge. Så nu är det bara en del praktiska saker kvar innan man har bössan hemma
Publicerat Januari 15, 200917 yr Ibland så blir man glatt överaskad. Lämnade in ett licensansökan i måndags idag så låg licensen i brevlådan . 3 dagar är lagom länge. Så nu är det bara en del praktiska saker kvar innan man har bössan hemma Grattis kompis! Nu är det bara att fara ut och jaga!
Publicerat Januari 15, 200917 yr Ja Halmstad verkar inte vara något vidare snabba, har väntat sedan någon vecka före jul på en licens har pratat med henne och det var inge problem men det verkar tydligen ändå svårt att få ändan ur!!!! att skicka ut den.. I stockholm och uppsala har jag aldrig fått vänta mer än en vecka, någon gång ringde jag dagen efter jag skickat in den o då fixa dem den direkt..
Publicerat Januari 19, 200917 yr Den senaste tog knappt 4 veckor och då var det ändå julhelger och en komplettering inräknad. Det var det snabbaste jag upplevt hittills. Bor i södra västergötland.
Publicerat Januari 19, 200917 yr Det har nog inte tagit mer än en vecka, och det är mindre än vad posten brukar ta på sig för att leverera post hit. Så polisens jobb kan inte tagit många minuter.
Publicerat Januari 19, 200917 yr Allt från 2 veckor till 3 månader har det tagit här. Normaltiden är 4-5 veckor.
Publicerat Januari 21, 200917 yr Kortaste tiden 10-15 minuter, åkte direkt till polishuset, lämnade papprena och väntade... Längsta tid 1.5 vecka... och resten av licenserna där emellan.
Publicerat Januari 21, 200917 yr Sökte på en ljuddämpare i måndags vid stängning, klart på förmiddagen i dag