Publicerat Mars 2, 200917 yr Jaha är väl på tiden att man presenterar sig så ni vet vem det är som kommer med massa dumma inlägg och korkade frågor Jag heter Fredrik, är av den ädla årgången 1968 sambo 3barn Vad det gäller den jaktliga biten så tog jag jägarexamen 1989 och jagade fram till 96 då det på grund av tillökningar i familjen och jobbyte inte fanns nån tid över så jag la ner det hela. Suget har dock funnits där hela tiden så nu när barnen blivit större så tyckte jag att det var dags igen.Har inga marker själv så det mesta krutet kommer väl att spillas på skjutbanan, insåg dock att jag kanske inte har valt den ultimata pangen för det ändamålet (Husqvarna 640 9,3x62)när jag sköt in den i lördags ajajaj som tur var räckte det med 6 skott. Får väl uttöka garderoben som även består av en Baikal bock med en 6,5a eller 308 när ekonomin tillåter Nåväl, jag tycker att detta är ett härligt ställe med en massa galningar som sitter inne med massor av kunskap,hoppas jag inte har lyckats trampa på allt för många tår MVH Fredrik
Publicerat Mars 2, 200917 yr Författare Kul med presentation Fredrik Vi ses väl hos Skurebo tror jag Det kan du lita på, har förresten nåt hundratal elvisskivor, några du särskilt vill att jag tar med ?
Publicerat Mars 2, 200917 yr Författare Hej trevligt med presentationen.Var i småland håller du hus. Lasse 1 mil från Huskvarna
Publicerat Mars 2, 200917 yr Det kan lita på, har förresten nåt hundratal elvisskivor, några du särskilt vill att jag tar med ? Skitbra, då tar jag med hagelpangen om du kastar EDIT: hoppsan det slank bara ur mig jag som tänkte vi kunde ha en neutral trevlig ton här..........
Publicerat Mars 2, 200917 yr 1 mil från Huskvarna Norr. öster, söder el. väster ut? Är ju själv ifrån bygden!
Publicerat Mars 2, 200917 yr Författare Skitbra, då tar jag med hagelpangen om du kastar EDIT: hoppsan det slank bara ur mig jag som tänkte vi kunde ha en neutral trevlig ton här..........
Publicerat Mars 2, 200917 yr Författare Norr. öster, söder el. väster ut? Är ju själv ifrån bygden! Öster
Publicerat Mars 2, 200917 yr Skitbra, då tar jag med hagelpangen om du kastar EDIT: hoppsan det slank bara ur mig jag som tänkte vi kunde ha en neutral trevlig ton här.......... Ta med 9,3 i stället det blir snyggare hål med en alaska på 18,5 gram. Plus att jag kan åka och titta på den.
Publicerat Mars 2, 200917 yr Författare Ta med 9,3 i stället det blir snyggare hål med en alaska på 18,5 gram. Plus att jag kan åka och titta på den. Vafalls! En konspiration!
Publicerat Mars 2, 200917 yr Öster Ok! Tenhult el. Lekeryd? Jag hade stuga n. Aneby mednas jag bodde där nere och jagade utanför stugknuten och fiskade i alla sjöarna el nästan iaf. I från Ylen och Nätaren och uppåt Tranåstrakten.
Publicerat Mars 2, 200917 yr Författare Ok! Tenhult el. Lekeryd? Jag hade stuga n. Aneby mednas jag bodde där nere och jagade utanför stugknuten och fiskade i alla sjöarna el nästan iaf. I från Ylen och Nätaren och uppåt Tranåstrakten. Världsmetropolen LEKERYD. Ääh du har väl inte en fru som heter Eulalia va?
Publicerat Mars 3, 200917 yr Världsmetropolen LEKERYD. Ääh du har väl inte en fru som heter Eulalia va? Ok! Den bondhålan! Det enda som man stannade för i Lekeryd var när man köpte sig en mjukglass på hemvägen för den var då traktens godaste vid det tillfället! Det fanas ingen annan anledning till att stanna!
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Ok! Den bondhålan! Det enda som man stannade för i Lekeryd var när man köpte sig en mjukglass på hemvägen för den var då traktens godaste vid det tillfället! Det fanas ingen annan anledning till att stanna! Ja du och det är inte mycket som har ändrats
Publicerat Mars 3, 200917 yr Ok! Den bondhålan! Det enda som man stannade för i Lekeryd var när man köpte sig en mjukglass på hemvägen för den var då traktens godaste vid det tillfället! Det fanas ingen annan anledning till att stanna! Som sagt, det är inte mycket som ändrats för det är fortfarande den bästa glassen.
Publicerat Mars 3, 200917 yr Som sagt, det är inte mycket som ändrats för det är fortfarande den bästa glassen. Det låter bra det! Det är snart 20 år sedan jag drog ifrån bygden och styrde kosan norr över!