Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är DADDYO

Featured Replies

Publicerat

Jaha är väl på tiden att man presenterar sig så ni vet vem det är som kommer med massa dumma inlägg och korkade frågor :angry:

Jag heter Fredrik, är av den ädla årgången 1968 sambo 3barn

Vad det gäller den jaktliga biten så tog jag jägarexamen 1989 och jagade fram till 96 då det på grund av tillökningar i familjen och jobbyte inte fanns nån tid över så jag la ner det hela. Suget har dock funnits där hela tiden så nu när barnen blivit större så tyckte jag att det var dags igen.Har inga marker själv så det mesta krutet kommer väl att spillas på skjutbanan, insåg dock att jag kanske inte har valt den ultimata pangen för det ändamålet (Husqvarna 640 9,3x62)när jag sköt in den i lördags ajajaj som tur var räckte det med 6 skott. Får väl uttöka garderoben som även består av en Baikal bock med en 6,5a eller 308 när ekonomin tillåter

Nåväl, jag tycker att detta är ett härligt ställe med en massa galningar som sitter inne med massor av kunskap,hoppas jag inte har lyckats trampa på allt för många tår :rolleyes:

MVH Fredrik

Publicerat

Kul med presentation Fredrik :angry:

Vi ses väl hos Skurebo tror jag :rolleyes:

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:rolleyes:

Publicerat

Hej trevligt med presentationen.

Var i småland håller du hus. :rolleyes:

Lasse

Publicerat

Vi ses den 14e ;)

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Kul med presentation Fredrik :D

Vi ses väl hos Skurebo tror jag ;)

Det kan du lita på, har förresten nåt hundratal elvisskivor, några du särskilt vill att jag tar med ? :P

Publicerat
  • Författare
Hej trevligt med presentationen.

Var i småland håller du hus. ;)

Lasse

1 mil från Huskvarna

Publicerat
Det kan lita på, har förresten nåt hundratal elvisskivor, några du särskilt vill att jag tar med ? :P

Skitbra, då tar jag med hagelpangen om du kastar :D

EDIT: hoppsan det slank bara ur mig ;) jag som tänkte vi kunde ha en neutral trevlig ton här.......... B)

Publicerat
1 mil från Huskvarna

Norr. öster, söder el. väster ut? ;) Är ju själv ifrån bygden! :D

Publicerat
  • Författare

EDIT: hoppsan det slank bara ur mig ;) jag som tänkte vi kunde ha en neutral trevlig ton här.......... B)

:PB):lol:

Publicerat
  • Författare
Norr. öster, söder el. väster ut? ;) Är ju själv ifrån bygden! :D

Öster

Publicerat

EDIT: hoppsan det slank bara ur mig ;) jag som tänkte vi kunde ha en neutral trevlig ton här.......... :lol:

Ta med 9,3 i stället det blir snyggare hål med en alaska på 18,5 gram. Plus att jag kan åka och titta på den. :PB)

Publicerat

hej och välkommen hit ;)

Publicerat
  • Författare
Ta med 9,3 i stället det blir snyggare hål med en alaska på 18,5 gram. Plus att jag kan åka och titta på den. ;):D

Vafalls! En konspiration! :P

Publicerat
Vafalls! En konspiration! :D

Med 9,3 kan man göra en sån här i skivorna. ;)

Publicerat
Öster

Ok! Tenhult el. Lekeryd? Jag hade stuga n. Aneby mednas jag bodde där nere och jagade utanför stugknuten och fiskade i alla sjöarna el nästan iaf. I från Ylen och Nätaren och uppåt Tranåstrakten. B)

Publicerat
  • Författare
Ok! Tenhult el. Lekeryd? Jag hade stuga n. Aneby mednas jag bodde där nere och jagade utanför stugknuten och fiskade i alla sjöarna el nästan iaf. I från Ylen och Nätaren och uppåt Tranåstrakten. ;)

Världsmetropolen LEKERYD. Ääh du har väl inte en fru som heter Eulalia va? B):D

Publicerat

hej och välkommen hit fredrik B) då är vi minst 2 med det namnet ;)

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat
Världsmetropolen LEKERYD. Ääh du har väl inte en fru som heter Eulalia va? ;):D

Ok! Den bondhålan! :o Det enda som man stannade för i Lekeryd var när man köpte sig en mjukglass på hemvägen för den var då traktens godaste vid det tillfället! B):lol: Det fanas ingen annan anledning till att stanna! B)

Publicerat

Hejsan o välkommen i gänget ;)

Publicerat
  • Författare
Ok! Den bondhålan! <_< Det enda som man stannade för i Lekeryd var när man köpte sig en mjukglass på hemvägen för den var då traktens godaste vid det tillfället! :blink:-_- Det fanas ingen annan anledning till att stanna! :lol:

Ja du och det är inte mycket som har ändrats -_-

Publicerat
Ja du och det är inte mycket som har ändrats :D

Ok! :D

Publicerat
Ok! Den bondhålan! :blush: Det enda som man stannade för i Lekeryd var när man köpte sig en mjukglass på hemvägen för den var då traktens godaste vid det tillfället! :D;) Det fanas ingen annan anledning till att stanna! :D

Som sagt, det är inte mycket som ändrats för det är fortfarande den bästa glassen.

Publicerat
Som sagt, det är inte mycket som ändrats för det är fortfarande den bästa glassen.

Det låter bra det! :P Det är snart 20 år sedan jag drog ifrån bygden och styrde kosan norr över! :P