Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En klick jägare ska inte styra vargpolitiken

Featured Replies

Publicerat

Inte för att vara elak Kroken men det går ju inte att rösta i den frågan,

vad skall man säga att vi jägare är de som skall bestämma, det är ju inte rikttigt balanserat det heller,

besluten skall fattas demokratiskt och lokalt.

Satan vad jag avskyr denna form av media som aftonhärket presenterar.

/C

Publicerat

Det är så oerhört iriterande med alla dessa sk "debattinlägg" i vargfrågan!

Samma skit fram och tillbaka.. :D Och alltid lika taskiga argument som inte är relevanta! Att jämföra med trafikdödade hundar och de som dör genom olyckor, med vargdödade hundar är ju inte det minsta intressant! Ska vi göra den jämförelsen så är bör den sättas i relation till hur många bilar det finns och hur många vargar som finns.

Men jag tycker att flera av alla sk "debattinlägg" däremot kan ge oss jägare en vink om att även vi måste förändra vårt sätt att argumentera och framföra våra åsikter.

Bilder av vargdödade hundar funkar inte, om vi ska skapa en opintion utifrån fakta. Min personliga gissning är att de flesta "ickejägare" som ser en sådan bild och sedan läser en artikel som den som länkar still är: "Men varför släppte han sin hund lös?"

Vi måste bli smartare och tänka mer politiskt för att ta kontroll och befälet över debatten!

Vi har en stor förståelseför jakten och oss jägare, men varför är vi så dåliga på att utnyttja det i debatten?

Publicerat
  • Författare
Inte för att vara elak Kroken men det går ju inte att rösta i den frågan,

vad skall man säga att vi jägare är de som skall bestämma, det är ju inte rikttigt balanserat det heller,

besluten skall fattas demokratiskt och lokalt.

Satan vad jag avskyr denna form av media som aftonhärket presenterar.

/C

Sant, men det är ett ställningstagande det handlar om i min mening. Vi som har insikt i problematiken kan ju avfärda hela artikeln och för den delen frågan. Men Mr. Svensson får förmodligen en helt annan uppfattning av både artikeln och frågans resultat.

Publicerat

Krok- det är sant.

Personligen ids jag inte längre, är krigstrött.

/C

Publicerat
  • Författare
Krok- det är sant.

Personligen ids jag inte längre, är krigstrött.

/C

Det har jag full förståelse för =) Frågan är om vi har råd att vara det? Iofs, tänkt vad skönt om var och en (även grupperingar av människor) bara kunde sköta sig själva och skita i andra :D

Publicerat

Det faktum att karln är doktorand (inte forskare) i arbetsvetenskap gör honom dessutom självfallet till en riktig fena på rovdjursförvaltning och markanvändning...

Publicerat

jag försökte tidigare att logga in på den snack sidan... Funkar ju inte..

1. Det finns en anledning till att våra förfäder jagade bort vargen.

2. Om vi skall ha varg måste vi få en större stam med mat till vargen. vilket i första hand är älg. Idag är det BARA jägarna som slåss för att få en större älg stam. Kan inte grönsaks talibaneran aliera sig med oss och tillsammas gå på de stora skogsbolagen och NV för att säkerställa att vi får en större älgstam.

3. Om vi har ett "världsarv" som sätter krav på att vi måste vårda vargen. Varför återinsätter vi då inte den europeiska vicenten i våra skogar?

4. Om det är så att de har massor med varg i andra länder så är väl det super bra. Vi har den största populationen av skarv i sverige. Så om de tar vargarna så tar vi skarven.

Publicerat

Jag säger då det. Aftonbladet som vanligt :P

Nix jag går inte in och rösta. För jag ger mig f#n på att för varje gång som jag är inne på aftonbladets hemsida så blir jag regestrerad och det kommer in en slant i anonnsintäkter.

Kanske får smygläsa komentarerna sen. För som det skrevs i tråden Jägare=mördare (tror att det var den) så kan det vara bra att vi jägare komenterar med sakliga och bra argument vi med. Jag såg något nick som jag känner igen i UNT B)

Publicerat

Kan man förvänta sej annat av en sån blaska? mer änmärkningsvärt att nån ens köper skiten tycker jag sen så tror inte jag att vi jägare kan åstakomma nån större förändring av att skriva kommentarer i en tidning som e full i skit från början till slut.

Blir bara pajkastning i slutändan, nästan som grythundstrådar :PB)

Publicerat

Hmm.. ännu en sån där röstning som det verkar går att manipulera..

Jag har testat o kunde lätt rösta flera ggr...

Stänga sidan o så gå via länken här inne tillbaka igen o rösta.

Kan givet ha fel men jag fick iallafall inget meddelande om att jag redan röstat.

Publicerat
Hmm.. ännu en sån där röstning som det verkar går att manipulera..

Jag har testat o kunde lätt rösta flera ggr...

Stänga sidan o så gå via länken här inne tillbaka igen o rösta.

Kan givet ha fel men jag fick iallafall inget meddelande om att jag redan röstat.

Ska vi gå in och göra ett par tusen klick :):D:D

Publicerat

Fan va matt jag jag blir på alla dessa klick, kommenentarer, debatter och bloggar ang. varg.

Jag blir bara bara så trött så jag glömde till och med bort vad jag egentligen skulle skriva... :huh:

Publicerat

Aftonslaskan kör en hets mot jägare just nu. Men om man ser på de debatt inlägg som har kommit i Vargfrågan så är det från folk som sitter i en storstad skyddade från angrepp på tamdjur från vargar. Många av dessa har troligen bara sett Varg på en djurpark.

Det är lätt att sitta i storstan o ha åsikter det är lätt att sitta tryggt på ett universitet o ha åsikter. Många av dessa skulle säkert vända kappan om Vargar skulle börja härja i i storstäderna.

Publicerat

Var inne och kollade röstningen. Och till min förvåning så var det faktiskt 35% som tyckte att jägarna skulle få ta beslut om hur många rovdjur som ska få finnas. Det var jag säker på att det inte skulle vara många procent som tyckte ;) Inte ens jag har den uppfattningen, jag tycker att det är alla som berörs av rovdjuren som ska få bestämma, jägare eller ej ;)

• 2 weeks later...
Publicerat
Var inne och kollade röstningen. Och till min förvåning så var det faktiskt 35% som tyckte att jägarna skulle få ta beslut om hur många rovdjur som ska få finnas. Det var jag säker på att det inte skulle vara många procent som tyckte <_< Inte ens jag har den uppfattningen, jag tycker att det är alla som berörs av rovdjuren som ska få bestämma, jägare eller ej :D

Alla liknande omröstningar i Aftonbladet, expressen, gt och liknande skit har exakt noll värde som påtryckningsmedel, åt något håll. Att ens försöka läsa ut någon sorts statistik ur dom är meningslöst, eftersom urvalet är ickerepresentativt. Vilket gör att undersökningen som sådan är meningslös, och bara skapar tjafs, illvilja och motsättningar.

Att ge fan i att köpa/ läsa skiten är den enda påtryckning som il ängden kan bli betydande.

Det finns ju trots allt tidningar som inte bara ljuger på alla sidor utom tv-programmet...

Publicerat
Aftonslaskan kör en hets mot jägare just nu. Men om man ser på de debatt inlägg som har kommit i Vargfrågan så är det från folk som sitter i en storstad skyddade från angrepp på tamdjur från vargar. Många av dessa har troligen bara sett Varg på en djurpark.

Det är lätt att sitta i storstan o ha åsikter det är lätt att sitta tryggt på ett universitet o ha åsikter. Många av dessa skulle säkert vända kappan om Vargar skulle börja härja i i storstäderna.

Har helt samma åsyn. Ju mer man läser om skiten i tidningarna, ju tröttare blir man.