Publicerat Mars 14, 200917 yr Har äntligen fått tummen ur och köpt mig en jakt/ fiske och hund bil! Ingen värsting men dock en 4x4 Opel frontera 2,3 tdi, Kan och har ingen som helst lust att lära mig nåt om bilar. Jag vänder mig istället till mina vänner som iallafall utger sig för att kunna bilar. Ingen har sagt något negativt om just den här bil sorten. Så när tillfället dök upp så vart den min. Nu är det så här, nu ska bilen utrustas med allt som man kan tänkas att ha nytta av! Den är lastbils regad så jag har gott om plats för hundar och dylikt. Fan va tid det ska ta att komma till saken! Vad tycker du att jag ska ha i bilen?
Publicerat Mars 14, 200917 yr Har äntligen fått tummen ur och köpt mig en jakt/ fiske och hund bil!Ingen värsting men dock en 4x4 Opel frontera 2,3 tdi, Kan och har ingen som helst lust att lära mig nåt om bilar. Jag vänder mig istället till mina vänner som iallafall utger sig för att kunna bilar. Ingen har sagt något negativt om just den här bil sorten. Så när tillfället dök upp så vart den min. Nu är det så här, nu ska bilen utrustas med allt som man kan tänkas att ha nytta av! Den är lastbils regad så jag har gott om plats för hundar och dylikt. Fan va tid det ska ta att komma till saken! Vad tycker du att jag ska ha i bilen? första hjälpen kit katt sand spade yxa ordentlig Kniv rep/vinsh flaska med vatten(som byts ut när datumet går ut) några snicker,mars,twix, etc. värme täcke. varnings triangel. karta xtra däck domkraft&andra verktyg för att byta din ring ficklampa (helst 2-4 stycken!) utbara kläder.( xtra sockor,långkalsonger , tskjorta.) varma handskar och varmavantar mössa signalpistol/signalraketer hundskål. lite hundfoder. tändstickor och tidningar. xtra par gympa dojjor. xtra pengar.300-600kronor för bränsle för du kommer endå alldrig ha en reserv bränsle tank i din bil xtra hemnyckel gömt fiffigt i bilen. visselpipa ifall du har nån sjukdom så medicin, värktabletter är bra att alltid ha i bilen. sen kan man börja tänka på vad för xtra utrustning man kan ta med
Publicerat Mars 14, 200917 yr Gun rack kanske? Passar nog lika bra till fiskespön som till bössorna. En brandsläckare kan också vara bra.
Publicerat Mars 14, 200917 yr Du bor i Haninge med en bensinmack varannan kilometer...du behöver mao inget i bilen ...förutom en j-vla massa Por-15 till själva bilen
Publicerat Mars 14, 200917 yr Gun rack är ett måste, från min TGB 20. Synd bara att farbror blå inte gillar detta Det kan väl inte bli bättre ur säkerhetssynpunkt!
Publicerat Mars 14, 200917 yr Synd bara att farbror blå inte gillar detta Det kan väl inte bli bättre ur säkerhetssynpunkt! Farbror WHO?
Publicerat Mars 18, 200917 yr Författare Ett seriöst svar iallafall Radium! Men katt sand? Den förstod jag inte! Är det någon annan som har något att tillägga!! Börjar så smått att få ihop en ganska så lång inköpslista. Ös på bara!
Publicerat Mars 18, 200917 yr Ett seriöst svar iallafall Radium!Men katt sand? Den förstod jag inte! Är det någon annan som har något att tillägga!! Börjar så smått att få ihop en ganska så lång inköpslista. Ös på bara! oavsett vad kommer du nångån fasstna i halt underlag då är det bara att visha kattsand under ringarna, och varför just kattsand ? ju dom kommer i små behändiga förpackningar men du skall ha grov kattsand inte kattsand som blir till geggamojja utan sånt som man får fasst udnerlag på men såklart nog fungerar ju grus och sand bäst men då måste man förpacka dom skillt
Publicerat Mars 18, 200917 yr Gun rack är ett måste, från min TGB 20. Hade samma variant i min Caddy. Ruskigt bra att kunna låsa fast pangarna baki i skåpet.
Publicerat Mars 18, 200917 yr Radium läste din lista och har inte så mkt att tillägga bara en fråga Var det en scania som skulle utrustas, jävlar vilken lista. Fanns en del grejer jag inte tänkt på förut ps det var väll en frontera så lite rost skydds spray vore nog bra
Publicerat Mars 18, 200917 yr Radium läste din lista och har inte så mkt att tillägga bara en fråga Var det en scania som skulle utrustas, jävlar vilken lista. Fanns en del grejer jag inte tänkt på förut ps det var väll en frontera så lite rost skydds spray vore nog bra allt borde nog rymmas i en gympaväska som man har i bakluckan.
Publicerat Mars 18, 200917 yr Frontvisch är inte dumt Spade Rep å kraftigare spännband Motorsåg och yxa (motorsåg är jävligt bra när det ligger träd ivägen å man har bråttom) Vassa knivar Tändstickor och tändare Ficklampor Vatten Chokladkakor Extra ombyte REFLEXVÄST Första hjälpen, för dig och hundarna Sand Hundskål å foder Sopsäckar Arbetshandskar Silvertejp, eltejp å buntband Lite verktygssats Ja åsså det vanliga reservdäck, triangel å domkraft Och nått brytblock om du har vinsch, kan förvisso vara bra att ha endå om du ska dra upp nån eller bli uppdragen själv
Publicerat Mars 18, 200917 yr Frontvisch är inte dumt Spade Rep å kraftigare spännband Motorsåg och yxa (motorsåg är jävligt bra när det ligger träd ivägen å man har bråttom) Vassa knivar Tändstickor och tändare Ficklampor Vatten Chokladkakor Extra ombyte REFLEXVÄST Första hjälpen, för dig och hundarna Sand Hundskål å foder Sopsäckar Arbetshandskar Silvertejp, eltejp å buntband Lite verktygssats Ja åsså det vanliga reservdäck, triangel å domkraft Och nått brytblock om du har vinsch, kan förvisso vara bra att ha endå om du ska dra upp nån eller bli uppdragen själv fin lista du har där trevligt att jag är inte den enda som är förbered när skiten träffar fläkten
Publicerat Mars 18, 200917 yr Författare Frontvisch är inte dumt Spade Rep å kraftigare spännband Motorsåg och yxa (motorsåg är jävligt bra när det ligger träd ivägen å man har bråttom) Vassa knivar Tändstickor och tändare Ficklampor Vatten Chokladkakor Extra ombyte REFLEXVÄST Första hjälpen, för dig och hundarna Sand Hundskål å foder Sopsäckar Arbetshandskar Silvertejp, eltejp å buntband Lite verktygssats Ja åsså det vanliga reservdäck, triangel å domkraft Och nått brytblock om du har vinsch, kan förvisso vara bra att ha endå om du ska dra upp nån eller bli uppdragen själv Nu börjar det likna nåt
Publicerat Mars 18, 200917 yr Kompletterar med Långa startkablar Mobiltelefonladdare Papper å penna Skithuspapper Tvål
Publicerat Mars 18, 200917 yr Har jag i min bil fast jag har aldrig använt den nångång, bara bytt soppa lite då och då. Men det är inte dumt att ha, speciellt inte i en diesel
Publicerat Mars 18, 200917 yr Spårlina Sele Snitslar Pannlampa Ficklampa Viltdragare Knivar Rep Extra ombyte Filt(ar) Sovsäck Tändstickor Toapapper Vitt tygstycke(bomull) Hundkoppel Hundtäcke Reflexhalsband Lysstavar samt röda bloss Vatten Hundfoder Skålar Hundförarväst(reflexväst) Första hjälpen Första hjälpen till hunden, stödbandage, betapred etc etc etc... Plastsäckar Yxa Liten hopfällbar såg Tejp Handskar Varm tröja Mössa Laddare till telefoner och radio/pejlar Batterier GPS --------------------------------- Det är iaf det jag har i min jaktbil, samt en massa annat tjafs som blir liggande Och ja, jag får plats med det i två plastbackar under hundburarna..
Publicerat Mars 19, 200917 yr SpårlinaSele Snitslar Pannlampa Ficklampa Viltdragare Knivar Rep Extra ombyte Filt(ar) Sovsäck Tändstickor Toapapper Vitt tygstycke(bomull) Hundkoppel Hundtäcke Reflexhalsband Lysstavar samt röda bloss Vatten Hundfoder Skålar Hundförarväst(reflexväst) Första hjälpen Första hjälpen till hunden, stödbandage, betapred etc etc etc... Plastsäckar Yxa Liten hopfällbar såg Tejp Handskar Varm tröja Mössa Laddare till telefoner och radio/pejlar Batterier GPS --------------------------------- Det är iaf det jag har i min jaktbil, samt en massa annat tjafs som blir liggande Och ja, jag får plats med det i två plastbackar under hundburarna.. Och ibland får även jag platts i Mats bil, trotts alla saker som han ska ha med sej
Publicerat Mars 19, 200917 yr Ni har ju glömt det viktigaste en Laika hehe.. det är väl ldet viktigaste om man vill ha riktiga hundar i bilen då av rasen öst laika
Publicerat Mars 19, 200917 yr Och ibland får även jag platts i Mats bil, trotts alla saker som han ska ha med sej blablabla, bara för att jag har 4 kompletta uppsättningar jaktkläder med jämt Jo vissa resor är det fullt, men när Pikehunter åker med så får jag knappast igen dörrarna, har har sjukt mycket grejer med sig