Publicerat Februari 7, 201214 yr Rävskall med PC2an är inte lätt. Mundiafragma pojkar... Polarna hemma laborerar för fullt med det jag har själv inte testat men verkar väldigt lovande enligt dom själva. Kommer nog en artikel om detta tillhygge snart. Jag vet inget om räckvidden men ljudet är väldigt trovärdigt. Ivartfall vad jag har hört genom telefonen när jag snackat me dom. Jag har själv fuskat lite med rävskall i den pipan! Tycker själv det låter bra men jag har inte sett någon räv de har ju lite bättre hörsel än en annan Vältränad på oljud som man är (halvdöv alltså)
Publicerat Februari 12, 201214 yr Grattis! Vad är det för märke på sittundelaget? Skulle ha haft något liknande. Mvh S
Publicerat Februari 13, 201214 yr Författare Grattis! Vad är det för märke på sittundelaget? Skulle ha haft något liknande. Mvh S Tackar Det är en sån här. http://www.huntsmart.com/Primos-Bark-A-Lounger-Predator-Hunting-Seat Mvh.
Publicerat Februari 18, 201214 yr Tjusigt Flex Vilken pipa har du använt för att göra tikens läte? Eller har jag missat något? Sjukt svårt att få skott på dem i år. Räv finns men inte så många och de som finns vill inte stå still i hårkorset....
Publicerat Februari 19, 201214 yr Författare Tackar Kolla sidan 10 här så har du ljudfilen på pipan AG2. Mvh.
Publicerat Februari 25, 201214 yr Författare Gjorde en liten snutt med Dan Thompson PC-2 hane o tik skall http://www.youtube.com/watch?v=LgRTUTBU83A Mvh.
Publicerat Februari 25, 201214 yr Härlig tråd har läst dem första sidorna, tanken slog mig nyss om man kan lock ut en räv från grytet sitta alldeles intill grytet då?
Publicerat Februari 26, 201214 yr Författare Härlig tråd har läst dem första sidorna, tanken slog mig nyss om man kan lock ut en räv från grytet sitta alldeles intill grytet då? Tackar Jag har lockat i direktanknytning till gryt men aldrig lyckats men några 100m där ifrån har funkat. Mvh.
Publicerat Februari 27, 201214 yr Tack Flex för mycke givande läsning . Efter mycke övning framför datorn gjorde jag min första rävlock igår med en Nordic mini predator utan resultat så jag tänke att jag kanske har fel pipa och blåser i eller så skrattade rävarna helt enkelt ihjäl sig . Så jag känner att jag behöver fler pipor så jag kan variera lite, har du (eller någon annan som håller till i Blekinge/Skåne trakten) några tips för en "rookie"? tänker då i första hand perioden mellan september-februari sen tar det slut här nere men det blir lite längre tid för träning.
Publicerat Februari 28, 201214 yr Författare Tack Flex för mycke givande läsning . Efter mycke övning framför datorn gjorde jag min första rävlock igår med en Nordic mini predator utan resultat så jag tänke att jag kanske har fel pipa och blåser i eller så skrattade rävarna helt enkelt ihjäl sig . Så jag känner att jag behöver fler pipor så jag kan variera lite, har du (eller någon annan som håller till i Blekinge/Skåne trakten) några tips för en "rookie"? tänker då i första hand perioden mellan september-februari sen tar det slut här nere men det blir lite längre tid för träning. Kul att du gillade tråden Minin är ok sen kan du köpa en mus bälg o en fågelpipa så klarar du dig Mvh.
Publicerat Mars 1, 201214 yr Författare Tack för filmerna Flex! Kanon bra med lite inspiration Varsågod kul att du tycker dom är inspirerande Mvh.
Publicerat Mars 2, 201214 yr Tjena Flex. Varierar du tik och hanskall när du lockar på samma plats? Vilket tycker du funkar bäst?
Publicerat Mars 8, 201214 yr Flex, Hur stark vind brukar du tillåta innan du ger tusan i att locka? De rävar jag lyckats locka in har kommit då det har varit nästintill vindstilla, den övriga gångerna jag lockat har det blåst rätt rejält och inga rävar har dykt upp. Har du några råd ang. detta? Mvh Cris
Publicerat Mars 10, 201214 yr Författare Gjorde en snutt med ett lättare sätt o göra fågelljudet för er som har svårt för o få till det http://www.youtube.com/watch?v=MpBA5OtIZoY Mvh.