June 12, 200916 yr härliga filmer Flex, blir till att försöka få fram nå liknande ljud med mina pipor i höst/vinder men tycker själv att det låter rätt bra när jag blåser medans pärona( föreldrarna ) tycker att det låter illa
June 12, 200916 yr Author härliga filmer Flex, blir till att försöka få fram nå liknande ljud med mina pipor i höst/vinder men tycker själv att det låter rätt bra när jag blåser medans pärona( föreldrarna ) tycker att det låter illa Tack så mycket lycka till med locket Mvh.
June 12, 200916 yr Tack så mycket lycka till med locket Mvh. det ska jag försöka med iallfall det är iallfall skoj att reta syrran så nå har jag ju lykats med
June 12, 200916 yr Author det ska jag försöka med iallfall det är iallfall skoj att reta syrran så nå har jag ju lykats med He he syskonkärlek. Mvh.
June 12, 200916 yr He he syskonkärlek.Mvh. hehe. nu ligegr jag i samma rang som hun efter att jag köpte nya pipan
June 12, 200916 yr hehe. nu ligegr jag i samma rang som hun efter att jag köpte nya pipan en äkta jägare står lågt i rang hos sin käresta.. bara att betala priset..
June 13, 200916 yr en äkta jägare står lågt i rang hos sin käresta.. bara att betala priset.. sant det.
June 13, 200916 yr Ska du ut å börja locka ungräv nu första juli då Flex? Kanske man kunde få följa med ut på en lektion i lockteknik? MvH Patrik
June 14, 200916 yr Author Ska du ut å börja locka ungräv nu första juli då Flex?Kanske man kunde få följa med ut på en lektion i lockteknik? MvH Patrik Vi får höras efter v28 så kan vi dra ut o lokalite Mvh.
June 14, 200916 yr Vi får höras efter v28 så kan vi dra ut o lokalite Mvh. Fenomenalt! Pmar när jag tänker vara i trakterna!
June 14, 200916 yr Flex.. Vet inte om jag kollade för lite men du skrev om det här muspipet i Parker Hale tutan eller vad det var.. Men i länken brölade du på med något annat otyg, kör du muspipet längre in i klippet eller har du förväxlat klippen? Hur går det med kråkorna förövrigt? Mvh!
June 15, 200916 yr Author Flex..Vet inte om jag kollade för lite men du skrev om det här muspipet i Parker Hale tutan eller vad det var.. Men i länken brölade du på med något annat otyg, kör du muspipet längre in i klippet eller har du förväxlat klippen? Hur går det med kråkorna förövrigt? Mvh! Jag har förväxlat klippen ser jag ska fixa det Jag tränar på o när dom blir låvliga får vi se om jag skött träningen Mvh.
June 17, 200916 yr Jag har förväxlat klippen ser jag ska fixa det Jag tränar på o när dom blir låvliga får vi se om jag skött träningen Mvh. hejsan.. liten fråga angående muspip, då de blir lovlig jakt o inte skyddsjakt nu den första nästa månad så tänkte jag höra lite. ( jag har den muspipan lr som jag kallar de tryckgrejen som låter ) hur ofta o hur hårt/snabbt ska man trycka. jag må va trött om jag möjligen missat något av dina filmklipp när du gör de.. men hade varit förbaskat skoj o veta då de är rävjakt för hela slanten i höst ( med andra ord kärringen lär lämna en )
June 17, 200916 yr såg nu rätt.. du trycker som en galning på den där.. där jag har gjort fel då.. jag har tryckt någon gång sen väntat. så mkt du trycker på några sec gjorde väl jag allt som allt på 30 min nu till frågan igen.. hur ofta ska man köra såna intervaller? var 3:e minut? var 5:e? hade varit grymt skoj o komma igång ordentligt med de här nu! många ungrävar har sätts nu i trakterna
June 17, 200916 yr När jag kör muspip med munnen så lockar jag intensivt 4-5 sekunder sen har jag uppehåll.. vill inte locka för intensivt för när de väl kommer så kommer de fort. Ser hellre att de tar det lite lugnt på väg in mot mej så jag hinner med att göra anläggning och böka. Nu har jag inte hört Flex klipp, såna grejer är ajabaja på jobbet, men när man lockar med munnen så misslyckas man ytterst ytterst sällan. Den enda nackdelen med det är att man har taskig volym dvs pissig räckvidd.. Mvh!
June 17, 200916 yr När jag kör muspip med munnen så lockar jag intensivt 4-5 sekunder sen har jag uppehåll.. vill inte locka för intensivt för när de väl kommer så kommer de fort. Ser hellre att de tar det lite lugnt på väg in mot mej så jag hinner med att göra anläggning och böka. Nu har jag inte hört Flex klipp, såna grejer är ajabaja på jobbet, men när man lockar med munnen så misslyckas man ytterst ytterst sällan. Den enda nackdelen med det är att man har taskig volym dvs pissig räckvidd.. Mvh! hur länge har du uppehåll? mellan dom 4-5sec intervallerna? titta på klippet gjorde iaf mig förvånnad att man skulle låta så mkt o så snabbt o allt man får helt klart testa sig fram. jag finner "tryck så kommer de konstiga ljud saken" mkt praktisk då jag tycker jag kan ha allt bättre till hands när den väl skulle komma ( mina tankar inte något som är skrivet i sten )
June 18, 200916 yr Beror lite på.. har man ambitionen att sitta ett tag så suger man sönder läpparna tillslut så man får ännu sämre volym så jag försöker vara ganska sparsam.. men 5-6 minuters uppehåll kanske? Beror lite på hur "hett" det känns. Har ännu så länge inte hört någon muspipa som framställt tillräckligt högt ljud tonmässigt.. Många gånger när man suttit och passat rådjur och vad det nu varit så har man hört möss bråka och pipa, då med otroligt högt ljud tonmässigt. Helst skulle jag vilja kunna framställa samma ljud som uppstår då man gnider frigolit mot en glasflaska.. Ska kolla klippet på en annan dator här på jobbet som är fristående från vårt interna nätverk, där kan man köra ljudfil och film. Mvh!
June 18, 200916 yr Beror lite på.. har man ambitionen att sitta ett tag så suger man sönder läpparna tillslut så man får ännu sämre volym så jag försöker vara ganska sparsam.. men 5-6 minuters uppehåll kanske? Beror lite på hur "hett" det känns.Har ännu så länge inte hört någon muspipa som framställt tillräckligt högt ljud tonmässigt.. Många gånger när man suttit och passat rådjur och vad det nu varit så har man hört möss bråka och pipa, då med otroligt högt ljud tonmässigt. Helst skulle jag vilja kunna framställa samma ljud som uppstår då man gnider frigolit mot en glasflaska.. Ska kolla klippet på en annan dator här på jobbet som är fristående från vårt interna nätverk, där kan man köra ljudfil och film. Mvh! okej. då får man testa sig fram lite. allt från 3 min till 6 min typ då bara för att hitta de som passar bäst i just de området man kör på för stunden. kommer bli vid mkt nyslagna fält o sånt så man kommer ha rätt god sikt o förhoppningsvis får man skjuta någon räv oxå nu är de sovdags en dag imorgon oxå!
June 18, 200916 yr Author Hej marcus välkommen till lockträsket hippens metod funkar den oxå men som han sa sitter man länge o ofta så suger man sönder läpparna o fördelen med Knight&Hale mouse squeakern är att man kan variera ljudet mera i höjd o styrka som man inte klarar med läpparna. Jag lockar 30 sekunder sen ett uppehåll på 2-3 min ungefär i bland längre paus så ser locket ut Mvh.
June 18, 200916 yr tackar så mkt. nu "förstår" man iaf lite mer.. jag som gjort fel hela tiden då med andra ord uppskattar verkligen väldigt väldigt mkt att du hjälper oss nybörjare/mindre erfarna med de här! kommer komma många frågor från min sida kan jag lova dig, o än en gång.. tacksam som f*n att du gör de här.. underlättar någo grymt att kunna få hjälpen så här fort!!! mvh//Marcus som ska jaga räv på all sin lediga tid
June 18, 200916 yr Author tackar så mkt. nu "förstår" man iaf lite mer.. jag som gjort fel hela tiden då med andra ord uppskattar verkligen väldigt väldigt mkt att du hjälper oss nybörjare/mindre erfarna med de här! kommer komma många frågor från min sida kan jag lova dig, o än en gång.. tacksam som f*n att du gör de här.. underlättar någo grymt att kunna få hjälpen så här fort!!! mvh//Marcus som ska jaga räv på all sin lediga tid Kul att du tycker tråden är bra Det är bara o fråga på så ska jag försöka hjälpa till Mvh.
June 18, 200916 yr Fyyy.. Tanken är att jag ska grotta ned mej i kråklockeriet.. men jag är mest sugen på rävlock, bannade Flex! Ska försöka reda ut vart du bor människa, Skaraborg? Mvh!
June 18, 200916 yr Author Fyyy..Tanken är att jag ska grotta ned mej i kråklockeriet.. men jag är mest sugen på rävlock, bannade Flex! Ska försöka reda ut vart du bor människa, Skaraborg? Mvh! He he här är det lite tvärt om kråklocket ska bli kul Ja 5mil från skarasommarland. Mvh
June 21, 200916 yr nu kom jag till ett STORT problem. va inne o titta på en väldigt bra sida med massa lockpipor o upptäcker till min förvåning att dom inte har mus"butolon" ( felstavat med all säkerhet ) inne och dom har semester. lessen som fan åker man till vapenbutiken för o köpa en liknande ( grön vet inte om de är samma fast annan färg ) o tro på fan den är slut där oxå. va uppe på en affär i gbg när jag ändå åkte förbi den o upptäcker den är slut där oxå!! någon som vet något ställe i varbergstrakten som man kan köpa lr måste man leta sig vidare i gbg lr halmstad? måste ha den snabbt. ingen här som vill sälja o kan tänkas skicka imorgon ( MÅNDAG ) till mig. kanske du flex har 2 st? tacksam för svar. o nu är de 3:e gången man läser igenom tråden.. alltid lika spännande o beundransvärt att vissa kan va så duktiga på de här med rävlock! mvh//Marcus
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.