Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förb... hund...

Featured Replies

Publicerat

Jaktsäsongen över o då blir det ju en del överskottsenergi..

Vilket brukar resultera i energiska försök att ta mössen/råttorna under vebon eller gräva upp nån daggmask..

Obs badkaret har alltså inte svart botten, det är några cm smutsvatten från det jag sköljt av 4 wachteltassar.

post-348-1237481172_thumb.jpg

Ni kan ju fatta hur glad lilla frun blir de ggr ungarna öppnat dörren o släppt in "miss traktorgrävare" utan att skölja av tassarna...

Publicerat
Jaktsäsongen över o då blir det ju en del överskottsenergi..

Vilket brukar resultera i energiska försök att ta mössen/råttorna under vebon eller gräva upp nån daggmask..

Obs badkaret har alltså inte svart botten, det är några cm smutsvatten från det jag sköljt av 4 wachteltassar.

post-348-1237481172_thumb.jpg

Ni kan ju fatta hur glad lilla frun blir de ggr ungarna öppnat dörren o släppt in "miss traktorgrävare" utan att skölja av tassarna...

:P Var rädd om henne..... :)

Publicerat

Har också en grävare hemma som började fira när tjälen gick i måndags. Förresten ska hon inte ta det lugnt i det tillståndet?

Publicerat
  • Författare
Har också en grävare hemma som började fira när tjälen gick i måndags. Förresten ska hon inte ta det lugnt i det tillståndet?

Är av den uppfattnignen att graviditet inte är nån sjukdom ;):)

Satt o hittade några smutsbilder till...äldre dårå.

post-348-1237482549_thumb.jpg

post-348-1237482606_thumb.jpg

Publicerat

Hur lyder nu ordspråket.......... sådan husse sådan hund :)

Publicerat

Mmmm, råttor är ju så gott :)

post-1232-1237483162_thumb.jpg

Publicerat

Inte är du ensam om att ha smutsiga hundar på våren. Det gäller även här uppe i denna landsända även om det blir ett par månader senare. :)

Publicerat
  • Författare
Mmmm, råttor är ju så gott :)

Jepp!

post-348-1237483695_thumb.jpg

Publicerat

:);):D

Vilken jäkla skitgris du har :D:D:(

Publicerat

:) Det var nog det svartaste badvattnet jag sett! ;):D

Visst är de billiga ibland... Han härhemma fann en älgtarm under jakten i höstas och jag lovar att det var sk*t överallt på hela hunden, inget vatten i närheten heller så det blev till att klä honom och bilburen i sopsäckar och köra med nervevade rutor på hemvägen. Är inte särskilt kräsen, men den där lukten glömmer jag inte.

Tur att de är söta mellan varven. :D

Publicerat

Funderar på om det ska bli hundsläp eller pickup variant av samma sak i framtiden, visst är det skönt att ha älsklingarna inne i beilen men de mår bättre över tiden att vara på flaket och så är det bara spola ur om det blir skitigt.

Publicerat
Funderar på om det ska bli hundsläp eller pickup variant av samma sak i framtiden, visst är det skönt att ha älsklingarna inne i beilen men de mår bättre över tiden att vara på flaket och så är det bara spola ur om det blir skitigt.

kan väl bli lite väl kallt om dom skall sitta i flacket? höst,fuktigt hund från dikevatten , 8 plusgrader bilen osm sväver 134km/h på grusvägar? :);)

Publicerat
kan väl bli lite väl kallt om dom skall sitta i flacket? höst,fuktigt hund från dikevatten , 8 plusgrader bilen osm sväver 134km/h på grusvägar? :rolleyes:;)

Har kört släpen på både stekheta sommardagar och iskalla vintrar, utrymmet för hunden värms upp ganskafort och fukten försvinner genom en fläkt/självdrag i taket, klart bättre för hunden både sommar och vinter om man parkerar bilen.

http://www.max-trem.se/pu2.html

http://storviltsjagarens.dinstudio.se/gallery1_58.html

Publicerat
Är av den uppfattnignen att graviditet inte är nån sjukdom ;):D

Har det tagit sig? ;)

Publicerat
  • Författare
Har det tagit sig? :D

Vet inte än, går att palpera/känna nästa vecka.

• 4 weeks later...
Publicerat

htUqXGPSB.jpg

Ensam en timme när man är knappt året hinner man med mycket när man lyckas med att få upp dörren under diskbänken.

En full damsugar påse bland annat och över detta en utspilld vatten skål men han hade det kul den timmen. :wub:

Publicerat

:wub::D:D

Herre jävlarns! Så mycket på 1 tim???

B):o:o

Har det gått bra med städningen? Nu fick du en anledning till att städa! :wub::wub:

Publicerat
Mmmm, råttor är ju så gott :wub:

uääääää sånna råttor har vi på lokala soptippen i miljoner,vita med brunsvart huvud,ska ta kort så ni får se nå äckliga varelser jaja tbx till topic :wub:

Publicerat
htUqXGPSB.jpg

Ensam en timme när man är knappt året hinner man med mycket när man lyckas med att få upp dörren under diskbänken.

En full damsugar påse bland annat och över detta en utspilld vatten skål men han hade det kul den timmen. :wub:

Ha ha ha

Ja vi hade sådan gångjärn på luckorna ett tag vi också :wub:

Publicerat

Fast vänta nu... är du säker på att det är han? Se på blicken - "jag är oskyldig". :wub::D:D

Publicerat
:D:P:D

Herre jävlarns! Så mycket på 1 tim???

:o:o:o

Har det gått bra med städningen? Nu fick du en anledning till att städa! :wub::D

Det var frun som kom hem så jag slapp städa. :D

Publicerat
Fast vänta nu... är du säker på att det är han? Se på blicken - "jag är oskyldig". :wub::D:D

Tyvärr så fanns det ingen att skylla på men den blicken är helt normal vaaa!!!!!! har jag gjort något. :P:D

Publicerat
Det var frun som kom hem så jag slapp städa. :D

Attans också! Jag som hade hoppats på att det var du som fick ta dusten med köksstädningen. :wub:

Publicerat

ja jäääävlar!

Så kul vovven hade då!

fy fan för den städningen, men helt underbart egentligen.

Publicerat

Usch.. snacka om att man inte vill ha valp nu efter den bilden.. :rolleyes::lol:

När det gäller transport osv som avhandlades ovan så tror jag nog bur på flaket och låda på pickisen osv funkar bra.. men jag känner spontant att jag vill ha jyckarna inne i bilen i värmen efter jobb. När man kör dem slut bortom allt förnuft tidvis så känns det rätt ok att låta dem rulla ihop sig bland filtarna i hundburen och somna på någon nanosekund i bilvärmen. Jag skulle nog ha svårt att pytsa in dem i varsin låda på flaket. Men det är jag det och jag är tveklöst lite fjollig så inget ont inte ens antydningsvis gentemot de som transporterar sina jyckar på så sätt.

Mvh!