Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

gemensam jakt

Featured Replies

Publicerat

Fick en liten idé nu i kväll.

va sägs om att träffas å ha en gemensam småviltsjakt kommande säsong. kan ju bli ett bra tillfälle för nyblivna jägare som inte har ng mark att jaga på:D

Nu har vi ju ett rätt avlångt land. men man kanske skulle kunna årdna dom på flera ställen.......

detta kanske har varit uppe tidigare, sökte lite ytligt men hittade inget :D

Så va tycker ni om denna idë?

Publicerat

Låter som en väldigt trevlig idé!

/marklöse Per

• 1 month later...
Publicerat

låtersom en väldigt trevlig idé <_<

Publicerat

Jösses hur har man kunnat missa denna tråd, låter ju toppen <_<

Publicerat

väldigt trevligt initiativ. vi skulle kunna hjälpas åt med att organisera den.

Publicerat
Fick en liten idé nu i kväll.

va sägs om att träffas å ha en gemensam småviltsjakt kommande säsong. kan ju bli ett bra tillfälle för nyblivna jägare som inte har ng mark att jaga på:angry:

Nu har vi ju ett rätt avlångt land. men man kanske skulle kunna årdna dom på flera ställen.......

detta kanske har varit uppe tidigare, sökte lite ytligt men hittade inget :angry:

Så va tycker ni om denna idë?

Det låter ju alldeles utmärkt. :rolleyes:

Spika ett datum i förhand så kan ju ett gäng komma till dig så att vi kan jaga tillsammans.

Publicerat

Bra initiativ :) ! Skulle vara kanonkul med en jaktträff!

Publicerat

Bra initiativ ! Kan bidra med en jaktsugen drax.

Sign me up...

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag är med.Tax och drever också.

• 2 months later...
Publicerat

jag är med. ^_^

Publicerat

skulle kunna komma med rasken90 och en svart basset ( basset/wachtel)

Publicerat

Låter ju som ett kanon initiativ, men har vem ställer upp med marken?

Jag kan ställa upp, men en dag av drevjakt med taxen hos mig plus max en tax till någon dag fram i okt/nov, men då är max 5 man välkomna, jag har bara 1000ha.

Kan bara administrera 5 då jag inte känner en kotte av er och det är första gången.

Kände bara att jag ville bryta trenden, så sitt inte och tjuvhåll på era marker nu, delad glädje e dubbel glädje!

Publicerat

Ja är det någon som vill jaga skogsfågel , med finnspets. Så hör av er, här på bya marken där jag bor kan jag ha en gäst med mig och det kostar 30 kr om dagen för en dags jakt.

Annars har jag ca 40 000ha där jag kan ha 2 gäster med mig och där kostar det 50 kr dagen för småviltsjakt.

rävper

Publicerat
Ja är det någon som vill jaga skogsfågel , med finnspets. Så hör av er, här på bya marken där jag bor kan jag ha en gäst med mig och det kostar 30 kr om dagen för en dags jakt.

Annars har jag ca 40 000ha där jag kan ha 2 gäster med mig och där kostar det 50 kr dagen för småviltsjakt.

rävper

låter intresant revper kan vi ta det efter års skiftet?

Publicerat
Låter ju som ett kanon initiativ, men har vem ställer upp med marken?

Jag kan ställa upp, men en dag av drevjakt med taxen hos mig plus max en tax till någon dag fram i okt/nov, men då är max 5 man välkomna, jag har bara 1000ha.

Kan bara administrera 5 då jag inte känner en kotte av er och det är första gången.

Kände bara att jag ville bryta trenden, så sitt inte och tjuvhåll på era marker nu, delad glädje e dubbel glädje!

Låter trevligt du behöver inte vara orolig dom kottarna jag har träffat är väldigt trevliga och sympatiska jägare. :)

Lasse

Publicerat

rävper

Jag kommer med styggbergets Litte B)

• 2 weeks later...
Publicerat

rävper

Hej

lockande förslag!! Du har PM!!

Cascaio

• 4 weeks later...
Publicerat

rävper

De vore hur kul som helst. Vore ju kul senare i höst.. om du har tid för de.. =)

Publicerat

Jo hör av dig via pm så får vi se hur läget är...

Ha de

Publicerat

har mycket mark och kundskap vars olika arter befinner sig i Gällivare med omnejd,rådjur,bäver,rävar,skogsfågel och har själv stövare för er som vill se hur det går till när man jagar räv ovan och under jord

Publicerat
har mycket mark och kundskap vars olika arter befinner sig i Gällivare med omnejd,rådjur,bäver,rävar,skogsfågel och har själv stövare för er som vill se hur det går till när man jagar räv ovan och under jord

Låter spännande.

Publicerat

det är bara pma jag har mån att ta med mig gästjägare och hundar,samt alltid jagar nya gryt att utforska :unsure:

Publicerat
det är bara pma jag har mån att ta med mig gästjägare och hundar,samt alltid jagar nya gryt att utforska :unsure:

Coolt :P

Publicerat
Coolt :rolleyes:

det är mitt mellan namn :rolleyes:

Publicerat
det är mitt mellan namn :rolleyes:

Förstår det :rolleyes: