Publicerat Mars 26, 200917 yr tror nog inte att dom är här riktigt än men om 10-15 år så är dom nog här
Publicerat Mars 26, 200917 yr Du skulle stannat i Småland ls. Då hade man ju kunnat säga en rälig smålänning om dig samt att du hade haft mer svin än du önskat dig
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Du skulle stannat i Småland ls. Då hade man ju kunnat säga en rälig smålänning om dig samt att du hade haft mer svin än du önskat dig Tack, men mig veterligen så är det bara skåningar som är räliga!
Publicerat Mars 27, 200917 yr Bra att du håller koll på utbredningen norröver stefan! Då har de passerat mina jaktmarker för ett tag sen om de kommit till njurunda, men jag tror som någon tidigare skrev att det lär dröja ett tag innan det blir en etablering.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Har ni inga grisar kan ni hämta några hos mig! Har svårt bara att hålla jämna steg med avskjutningen.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Författare Bra att du håller koll på utbredningen norröver stefan!Då har de passerat mina jaktmarker för ett tag sen om de kommit till njurunda, men jag tror som någon tidigare skrev att det lär dröja ett tag innan det blir en etablering. Tack! Ja, vi är beredda den dagen dom kommer hit. Ja, det lär väl dröja ett bra tag och ännu längre här uppe om dom inte får skjuts hit upp.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Tack! Ja, vi är beredda den dagen dom kommer hit. Ja, det lär väl dröja ett bra tag och ännu längre här uppe om dom inte får skjuts hit upp. Jag ska ge dom färdbeskrivning upp till dig när dom passerar här Stefan, för jag vill inte ha dom..inte alls..
Publicerat Mars 28, 200917 yr Författare Jag ska ge dom färdbeskrivning upp till dig när dom passerar här Stefan, för jag vill inte ha dom..inte alls.. Ok! Gör så! Jag hoppas att dom har tagit simborgarmärket innan dom drar vidare.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Kan det fungera tro?? I så fall kommer jag gärna ner och hämtar några kullar =) Nån som är med?
Publicerat Mars 28, 200917 yr Jag är lite sugen tills dem kommer upp hit till Strömsund och upp över... Är viltsvinen bara elände, eller är dem också ett uppskattat byte?
Publicerat Mars 28, 200917 yr Jag har några kompisar som kör lastbil och de kan mycket väl tänka sig att köra upp några grisar till er. De har kört några vändor norröver i vintras med gris. Mindre än 15 grisar åt gången blir det inte tal om för att det ekonomiskt skall bära sig. Några suggor är betäckta och några andra har redan kultingar och alla är klara att släppas ut. Fördelningen är 5 årsgaltar (7-10mnd), 5 gyltor (7-10mnd) och 5 suggor (2-3 åringar) - kultingarna är bonus. Priset är 18 000kr. Först till kvarn!!
Publicerat Mars 28, 200917 yr Är viltsvinen bara elände, eller är dem också ett uppskattat byte? Både och skulle jag vilja säga. Det beror på vilken sida man är på Jordbrukare är oftast inte glada över att vildsvinen bökar upp deras åkrar osv, samtidigt är vildsvinsjakten ofta riktigt spännande. Dessutom är det gott med vildsvinskött! Vildsvin förökar sig snabbt och kan orsaka stor skadegörelse om de inte hålls efter.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Författare Jag har några kompisar som kör lastbil och de kan mycket väl tänka sig att köra upp några grisar till er. De har kört några vändor norröver i vintras med gris. Mindre än 15 grisar åt gången blir det inte tal om för att det ekonomiskt skall bära sig. Några suggor är betäckta och några andra har redan kultingar och alla är klara att släppas ut.Fördelningen är 5 årsgaltar (7-10mnd), 5 gyltor (7-10mnd) och 5 suggor (2-3 åringar) - kultingarna är bonus. Priset är 18 000kr. Först till kvarn!! Det låter bra det! Två lass går det bra???
Publicerat Mars 28, 200917 yr Jag har några kompisar som kör lastbil och de kan mycket väl tänka sig att köra upp några grisar till er. De har kört några vändor norröver i vintras med gris. Mindre än 15 grisar åt gången blir det inte tal om för att det ekonomiskt skall bära sig. Några suggor är betäckta och några andra har redan kultingar och alla är klara att släppas ut.Fördelningen är 5 årsgaltar (7-10mnd), 5 gyltor (7-10mnd) och 5 suggor (2-3 åringar) - kultingarna är bonus. Priset är 18 000kr. Först till kvarn!! Först och främst... Är det lagligt? Både och skulle jag vilja säga. Det beror på vilken sida man är på Jordbrukare är oftast inte glada över att vildsvinen bökar upp deras åkrar osv, samtidigt är vildsvinsjakten ofta riktigt spännande. Dessutom är det gott med vildsvinskött! Vildsvin förökar sig snabbt och kan orsaka stor skadegörelse om de inte hålls efter. Ok. Om man alltså är en jägare med jordbruksgård kanske man är tvestjärtad...
Publicerat Mars 28, 200917 yr Det låter bra det! Två lass går det bra??? Jajamän, det ordnar vi! Förskottsbetalning gäller. Skicka PM!
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare Jajamän, det ordnar vi! Förskottsbetalning gäller. Skicka PM! Det blir bra det!