Publicerat Mars 26, 200917 yr Har efter kort letande hittat en Sako Finnfire varmint 22 LR i nyskick. Horneten får lämna skåpet till förmån för denna pjäs. Har ju hunnit skjuta nästan 10 skott med den Jaja, man hann ju skjuta med den i alla fall. Har ju hänt man inte hunnit det med en del bössor Lägger in en bild på skönheten. Fick den för det facila priset av 6500:- Vad jag förstått är det ett hyggligt pris.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Du måste skoja, det är nog inte tillåtet att du skall ha alla snygga vapen hemma hos dig, är det inte dags att dela med dig?? Jag har en bror till den där hemma, skall inte syskonen få återförenas? Nåja skämt åsido, Grattis till ett toppenfynd å skulle du en dag överväga att sälja vill du då minnas mig. /C
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Säger nu, kommer nog inte sälja den. Om ett halvår vet man aldrig
Publicerat Mars 26, 200917 yr Den som söker han finner. =) Bra jobbat eskimo1.. Är på jakt på en liknande. Snygga som bara den. =) Bra pris också..
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Du och solna mannen får slåss om den då när jag säljer den Nån som vet om det är sako´s kikarfästen på en sån? Följer ju med en kikare men jag vet inte om fästena stämmer med den jag planerat införskaffa.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Du och solna mannen får slåss om den då när jag säljer den Nån som vet om det är sako´s kikarfästen på en sån? Följer ju med en kikare men jag vet inte om fästena stämmer med den jag planerat införskaffa. Det är nog fler än jag o mr solna som skulle vilja lägga vantarna på den.. =)
Publicerat Mars 26, 200917 yr Ser man på, du fick tag i din bössa till slut, mycket trevligt... EDIT: Tack för länken förresten, såg att auktionen slutar om 6 dagar, slänger in ett bud då om det inte eskalerat på tok för mycket.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Nån som vet om det är sako´s kikarfästen på en sån? Följer ju med en kikare men jag vet inte om fästena stämmer med den jag planerat införskaffa. Som tur är har Sako inte egna fästen på denna utan det är vanliga 11mm lax. Toppen fin pang har tupperware modellen själv
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Ser man på, du fick tag i din bössa till slut, mycket trevligt... EDIT: Tack för länken förresten, såg att auktionen slutar om 6 dagar, slänger in ett bud då om det inte eskalerat på tok för mycket. Tänk bara på att en ny kostar $138, så du inte skenar. Men du kanske är mindre impulsiv än mig då det gäller auktioner Som tur är har Sako inte egna fästen på denna utan det är vanliga 11mm lax. Toppen fin pang har tupperware modellen själv Ja då löser det sig, tackar.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Ny bössa måste ju toppas med ny optik. Lite småsugen på den här. http://opticswarehouse.co.uk/proddetail.as...enace_414x44ffp Tanken med det var att då får jag samma uppsättning som på Zeissen, en metrisk kikare alltså
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Gott att det löste sig. Det är en riktigt trevlig pang Jo jag e lite sugen att få hem den. Du som har en, tror du den blir topprank av Falcon kikaren? Den väger ju 750 gram.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Jo jag e lite sugen att få hem den. Du som har en, tror du den blir topprank av Falcon kikaren? Den väger ju 750 gram. Vågar inte svara på det. Det är en rätt rejäl studsare så den lär fixa mer än sedvanliga kvastskaft till 22:or, men 750 gram är ju rätt saftigt.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Ny bössa måste ju toppas med ny optik. Lite småsugen på den här.http://opticswarehouse.co.uk/proddetail.as...enace_414x44ffp Tanken med det var att då får jag samma uppsättning som på Zeissen, en metrisk kikare alltså maddog har haft en fråga honom Jag tror inte han höjer den till skyarna för jag har sett han skjuta med den kikaren på en tävling och tror inte det blev fler med den
Publicerat Mars 27, 200917 yr Frysfågeln- om jag får ge dig lite råd om val av optik är en Leupold helt klart att fundera över, Mark 4 om det inte är för dyrt eller kanske någon av de andra mer optimerade för kantantända patroner, som en billigare lösning som trots allt är grymt bra enligt mig är en Weaver V16 en bra lösning, exakt parallax, följer justeringar exakt och ok glas, enda nackdelen är ett lite tråkigt riktmedel, duplex. Maddog tror jag använder sitt Falcon till bojsänke idag, vi får helt enkelt fråga honom. Som ett sista förslag har jag sparat, SS i 10 eller 16 X varianterna, billig optik som skall fungera. /Christian
Publicerat Mars 27, 200917 yr Jag tittade i en Bushnell Elite 6500 4.5-30x50 här om dagen toppen fin kikare till skapligt pris och riktigt smidig man borde nog köpa en sån för fältskytte. Men jag är så fast träsket att det nog blir en Zeiss Victory Diavari 6-24x56 istället
Publicerat Mars 27, 200917 yr Författare maddog har haft en fråga honom Jag tror inte han höjer den till skyarna för jag har sett han skjuta med den kikaren på en tävling och tror inte det blev fler med den Vad var felet på den då? Frysfågeln-om jag får ge dig lite råd om val av optik är en Leupold helt klart att fundera över, Mark 4 om det inte är för dyrt eller kanske någon av de andra mer optimerade för kantantända patroner, som en billigare lösning som trots allt är grymt bra enligt mig är en Weaver V16 en bra lösning, exakt parallax, följer justeringar exakt och ok glas, enda nackdelen är ett lite tråkigt riktmedel, duplex. Maddog tror jag använder sitt Falcon till bojsänke idag, vi får helt enkelt fråga honom. Som ett sista förslag har jag sparat, SS i 10 eller 16 X varianterna, billig optik som skall fungera. /Christian Leupold hade väl vart ett alternativ men då är den i moa, hade velat ha en metrisk. Fast jag har tittat på en elite 3200 10x40. Jag tittade i en Bushnell Elite 6500 4.5-30x50 här om dagen toppen fin kikare till skapligt pris och riktigt smidig man borde nog köpa en sån för fältskytte. Men jag är så fast träsket att det nog blir en Zeiss Victory Diavari 6-24x56 istället Du ångrar dig inte med en Zeiss
Publicerat Mars 28, 200917 yr Författare Fästen, vart köper man sånt. Kikade på opticswarehouse men dom mest alu fästen. Eller duger B-square? Enda i stål som fanns.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Warne funkar bra, har sådana på min Tikka. http://www.vapenochskytte.se/ Kan vara lite sega att rotera in siktet i för att få det i våg men jag lyckades ju... (betyder att vilken apa som helst kan isof)
Publicerat Mars 28, 200917 yr Warne funkar bra, har sådana på min Tikka. http://www.vapenochskytte.se/ Kan vara lite sega att rotera in siktet i för att få det i våg men jag lyckades ju... (betyder att vilken apa som helst kan isof) Jag håller med dej om warnefästen lite sega som sagt när man vill finjustera gluggen i ringarna, men dom funkar klockrent. Jag har såna på min rostfria sako 75:a i caliber .222 remington Mvh Jocke
Publicerat Mars 28, 200917 yr Författare Finns det nån annan metrisk kikare då än Falcon? Som inte kostar en månadslön