Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny bössa!

Featured Replies

Publicerat

Har efter kort letande hittat en Sako Finnfire varmint 22 LR i nyskick. Horneten får lämna skåpet till förmån för denna pjäs. Har ju hunnit skjuta nästan 10 skott med den :D Jaja, man hann ju skjuta med den i alla fall. Har ju hänt man inte hunnit det med en del bössor :lol:

Lägger in en bild på skönheten.

aVcVS_A.jpg

Fick den för det facila priset av 6500:- Vad jag förstått är det ett hyggligt pris.

Publicerat

Du måste skoja,

det är nog inte tillåtet att du skall ha alla snygga vapen hemma hos dig, är det inte dags att dela med dig??

Jag har en bror till den där hemma, skall inte syskonen få återförenas?

Nåja skämt åsido, Grattis till ett toppenfynd å skulle du en dag överväga att sälja vill du då minnas mig.

/C

Publicerat
  • Författare

Säger nu, kommer nog inte sälja den. Om ett halvår vet man aldrig :D

Publicerat

Den som söker han finner. =) Bra jobbat eskimo1..

Är på jakt på en liknande. Snygga som bara den. =)

Bra pris också..

Publicerat
  • Författare

Du och solna mannen får slåss om den då när jag säljer den :D

Nån som vet om det är sako´s kikarfästen på en sån? Följer ju med en kikare men jag vet inte om fästena stämmer med den jag planerat införskaffa.

Publicerat
Du och solna mannen får slåss om den då när jag säljer den :D

Nån som vet om det är sako´s kikarfästen på en sån? Följer ju med en kikare men jag vet inte om fästena stämmer med den jag planerat införskaffa.

Det är nog fler än jag o mr solna som skulle vilja lägga vantarna på den.. =)

Publicerat

Ser man på, du fick tag i din bössa till slut, mycket trevligt... :D

EDIT: Tack för länken förresten, såg att auktionen slutar om 6 dagar, slänger in ett bud då om det inte eskalerat på tok för mycket. :D

Publicerat

Som tur är har Sako inte egna fästen på denna utan det är vanliga 11mm lax. Toppen fin pang har tupperware modellen själv

Publicerat
  • Författare
Ser man på, du fick tag i din bössa till slut, mycket trevligt... B)

EDIT: Tack för länken förresten, såg att auktionen slutar om 6 dagar, slänger in ett bud då om det inte eskalerat på tok för mycket. :unsure:

Tänk bara på att en ny kostar $138, så du inte skenar. Men du kanske är mindre impulsiv än mig då det gäller auktioner :D

Som tur är har Sako inte egna fästen på denna utan det är vanliga 11mm lax. Toppen fin pang har tupperware modellen själv

Ja då löser det sig, tackar.

Publicerat
  • Författare

Ny bössa måste ju toppas med ny optik. Lite småsugen på den här.

http://opticswarehouse.co.uk/proddetail.as...enace_414x44ffp

Tanken med det var att då får jag samma uppsättning som på Zeissen, en metrisk kikare alltså

Publicerat

Gott att det löste sig. Det är en riktigt trevlig pang :D

Publicerat
  • Författare
Gott att det löste sig. Det är en riktigt trevlig pang :D

Jo jag e lite sugen att få hem den. Du som har en, tror du den blir topprank av Falcon kikaren? Den väger ju 750 gram.

Publicerat
Jo jag e lite sugen att få hem den. Du som har en, tror du den blir topprank av Falcon kikaren? Den väger ju 750 gram.

Vågar inte svara på det. Det är en rätt rejäl studsare så den lär fixa mer än sedvanliga kvastskaft till 22:or, men 750 gram är ju rätt saftigt.

Publicerat
  • Författare

Ok, får se när bössan kommer.

Publicerat
Ny bössa måste ju toppas med ny optik. Lite småsugen på den här.

http://opticswarehouse.co.uk/proddetail.as...enace_414x44ffp

Tanken med det var att då får jag samma uppsättning som på Zeissen, en metrisk kikare alltså

maddog har haft en fråga honom ^_^ Jag tror inte han höjer den till skyarna för jag har sett han skjuta med den kikaren på en tävling och tror inte det blev fler med den :lol:

Publicerat

Frysfågeln-

om jag får ge dig lite råd om val av optik är en Leupold helt klart att fundera över,

Mark 4 om det inte är för dyrt eller kanske någon av de andra mer optimerade för kantantända patroner,

som en billigare lösning som trots allt är grymt bra enligt mig är en Weaver V16 en bra lösning,

exakt parallax, följer justeringar exakt och ok glas, enda nackdelen är ett lite tråkigt riktmedel, duplex.

Maddog tror jag använder sitt Falcon till bojsänke idag, vi får helt enkelt fråga honom.

Som ett sista förslag har jag sparat, SS i 10 eller 16 X varianterna, billig optik som skall fungera.

/Christian

Publicerat

Jag tittade i en Bushnell Elite 6500 4.5-30x50 här om dagen toppen fin kikare till skapligt pris och riktigt smidig man borde nog köpa en sån för fältskytte. Men jag är så fast träsket att det nog blir en Zeiss Victory Diavari 6-24x56 istället :lol:

Publicerat
  • Författare
maddog har haft en fråga honom :D Jag tror inte han höjer den till skyarna för jag har sett han skjuta med den kikaren på en tävling och tror inte det blev fler med den :rolleyes:

Vad var felet på den då?

Frysfågeln-

om jag får ge dig lite råd om val av optik är en Leupold helt klart att fundera över,

Mark 4 om det inte är för dyrt eller kanske någon av de andra mer optimerade för kantantända patroner,

som en billigare lösning som trots allt är grymt bra enligt mig är en Weaver V16 en bra lösning,

exakt parallax, följer justeringar exakt och ok glas, enda nackdelen är ett lite tråkigt riktmedel, duplex.

Maddog tror jag använder sitt Falcon till bojsänke idag, vi får helt enkelt fråga honom.

Som ett sista förslag har jag sparat, SS i 10 eller 16 X varianterna, billig optik som skall fungera.

/Christian

Leupold hade väl vart ett alternativ men då är den i moa, hade velat ha en metrisk. Fast jag har tittat på en elite 3200 10x40.

Jag tittade i en Bushnell Elite 6500 4.5-30x50 här om dagen toppen fin kikare till skapligt pris och riktigt smidig man borde nog köpa en sån för fältskytte. Men jag är så fast träsket att det nog blir en Zeiss Victory Diavari 6-24x56 istället :D

Du ångrar dig inte med en Zeiss ;)

Publicerat
  • Författare

Fästen, vart köper man sånt. Kikade på opticswarehouse men dom mest alu fästen. Eller duger B-square? Enda i stål som fanns.

Publicerat

Warne funkar bra, har sådana på min Tikka. http://www.vapenochskytte.se/ Kan vara lite sega att rotera in siktet i för att få det i våg men jag lyckades ju... :rolleyes: (betyder att vilken apa som helst kan isof) -_-

Publicerat
  • Författare

Ja fan dom glömde jag ju :rolleyes:

Publicerat
Ja fan dom glömde jag ju :rolleyes:

Vad var det vi sa om Alzhemiers? -_-

Publicerat
  • Författare
Vad var det vi sa om Alzhemiers? :lol:

Den e stabil -_-

Publicerat
Warne funkar bra, har sådana på min Tikka. http://www.vapenochskytte.se/ Kan vara lite sega att rotera in siktet i för att få det i våg men jag lyckades ju... ;) (betyder att vilken apa som helst kan isof) ;)

Jag håller med dej om warnefästen lite sega som sagt när man vill finjustera gluggen i ringarna, men dom funkar klockrent.

Jag har såna på min rostfria sako 75:a i caliber .222 remington

Mvh Jocke

post-1757-1238275353_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Finns det nån annan metrisk kikare då än Falcon? Som inte kostar en månadslön ;)