Publicerat Mars 29, 200917 yr Jag har länge och väl sökt information på Internet om hur man som 18-åring utan vapen skall skaffa jaktkort innan man får jaga. Men tyvärr så har jag inte hittat tillräckligt med information... På denna sida har jag också varit, men hittar t.ex. endast; Du som är under 18 år och inte självständigt handhar skjutvapen slipper att lösa jaktkort. Befrielsen gäller den som inte hunnit fylla 18 vid jaktårets början. Kan man alltså dra slutsatsen att om man är över 18 och inte innehar egen vapenlicens inte behöver skaffa jaktkort? ______________________ Har också varit inne på denna sida och kollat, men hittar bara hur man betalar jaktkortet. Hoppas detta problem har ljusnat innan älgjakten bara...
Publicerat Mars 29, 200917 yr Jag har länge och väl sökt information på Internet om hur man som 18-åring utan vapen skall skaffa jaktkort innan man får jaga. Men tyvärr så har jag inte hittat tillräckligt med information...På denna sida har jag också varit, men hittar t.ex. endast; Du som är under 18 år och inte självständigt handhar skjutvapen slipper att lösa jaktkort. Befrielsen gäller den som inte hunnit fylla 18 vid jaktårets början. Kan man alltså dra slutsatsen att om man är över 18 och inte innehar egen vapenlicens inte behöver skaffa jaktkort? ______________________ Har också varit inne på denna sida och kollat, men hittar bara hur man betalar jaktkortet. Hoppas detta problem har ljusnat innan älgjakten bara... Är du över 18 år och tar del av bytet eller får betalning för din insats ska du lösa jaktkort, såvitt jag minns =)
Publicerat Mars 29, 200917 yr Författare Är du över 18 år och tar del av bytet eller får betalning för din insats ska du lösa jaktkort, såvitt jag minns =) Ok. Om man är jaktgäst hos någon och samtidigt är över 18 då? Men skitsamma egentligen... Man förlorar ju inget om man löser ett kort heller...
Publicerat Mars 29, 200917 yr Ok. Om man är jaktgäst hos någon och samtidigt är över 18 då? Men skitsamma egentligen... Man förlorar ju inget om man löser ett kort heller... Alltid om du tar del av bytet eller får betalt som sagt, får du det som gäst ska du ha jaktkort. Men nej, helt sant.. så många kronor kostar det inte =)