Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

tillverka Eget snus

Featured Replies

Publicerat

Har nyligen blivit klar med min andra omgång.

Blev riktigt bra.

2,5 kg för 490+ frakt.

Ganska mycket billigare än macken.

Har räknat ut att jag sparar 1500 i månaden ungefär.

Tycker faktiskt att hemgjort snus slår köpes snuset med hästlängder, när det gäller smak, konsistens och givetvis prismässigt.

Det enda jag ångrar är att jag inte började tillverka snus själv för länge sedan, oj vad man hade haft pengar över till annat.

Publicerat

finns de som tillbehör att laga dom i portion då?

Har funderat på det ett antal ggr då jag snusar upp ca7-8 stockar i månaden.. men inte blitt av då jag snusar portion helst.

Fast jag ska försöka lägga av igen nu. Har trappat ner lite i ett par dagar nu. från 2-3 prillor i truten hela tiden till 1-2 prillor i truten hela tiden <_<

var hittar man dessa satser annars?

Publicerat
2,5 kg för 490+ frakt.

Tänk vad mycket vi sparar som inte snusar <_<<_<

Publicerat

Har funderat på det ett antal ggr då jag snusar upp ca7-8 stockar i månaden.. men inte blitt av då jag snusar portion helst.

Fast jag ska försöka lägga av igen nu. Har trappat ner lite i ett par dagar nu. från 2-3 prillor i truten hela tiden till 1-2 prillor i truten hela tiden :P

svårare med portion tyvärr (vad jag vet iaf)?

Annars kan du väl ta en stor tygbit, klippa den i småbitar o sätta dig vid symaskinen o tillverka egna påsar :lol:

Kolla in: http://www.pgw.se/index.php?cPath=59_171

Själv kör jag på Kungssnus orginal som är lite lite dyrare än cutof.

Men cutof är bra den med, men tar lite längre tid i ugnen

Publicerat
Tänk vad mycket vi sparar som inte snusar :P:lol:

Ja men fy va trist livet skulle va utan snus.

Räknade ut hur mycket jag snusat upp, kan väl säga att det handlar om en fabriksny bil av bättre märke :lol:

Publicerat

nyss klar med min andra laddning. betalar bara 400kr för 2,5kg...

portionsnus...nä inga ekorrblöjor :lol:

Publicerat

Fast jag ska försöka lägga av igen nu. Har trappat ner lite i ett par dagar nu. från 2-3 prillor i truten hela tiden till 1-2 prillor i truten hela tiden :P

Kör du med smurfblöjor?

Nej, här är det lössnus som har gällt de sista 20 åren :lol:

Publicerat

gillar inte hembakat prövat några gånger och det är inte som vanligt snus. för finmalen fasst den är "grov" smaken meeh- . konsistensen var också äcklig + börja man må python. så stannar med vanlgit snus :lol:

Publicerat

Blev riktigt bra.

2,5 kg för 490+ frakt.

Tycker faktiskt att hemgjort snus slår köpes snuset med hästlängder, när det gäller smak, konsistens och givetvis prismässigt.

Det enda jag ångrar är att jag inte började tillverka snus själv för länge sedan, oj vad man hade haft pengar över till annat.

Skit att jag slutade för några år sedan! :)

Var köper man prylar för detta då? Hur funkar det?

Publicerat
Skit att jag slutade för några år sedan! :D

Var köper man prylar för detta då? Hur funkar det?

http://www.pgw.se/index.php?cPath=59_171

Jätte enkelt, klarar jag av det så kan nog vem som helst göra det :)

Kokar upp 1,1liter vatten, blanda i saltet, när det har löst upp sig så blandas lösningen i tobakspulvret.

Viktigt att man blandar väl.

Sedan in i ugnen i ca 90 grader (temperaturen är viktig) i 24 timmar.

Ta sedan ut bunken, låt den svalna till ca 50 grader o blanda i kaliumkarbonat samt essens.

Rör om väl och efterlagra 1 vecka.

klart.

MVH//Kent

Publicerat
http://www.pgw.se/index.php?cPath=59_171

Jätte enkelt, klarar jag av det så kan nog vem som helst göra det :(

Kokar upp 1,1liter vatten, blanda i saltet, när det har löst upp sig så blandas lösningen i tobakspulvret.

Viktigt att man blandar väl.

Sedan in i ugnen i ca 90 grader (temperaturen är viktig) i 24 timmar.

Ta sedan ut bunken, låt den svalna till ca 50 grader o blanda i kaliumkarbonat samt essens.

Rör om väl och efterlagra 1 vecka.

klart.

MVH//Kent

Tack för svaret!

Blir en smula sugen på att börja snusa igen....bara för att kunna skryta med egengjort snus. :(

/Per

Publicerat

Har beställt nu =) Måste ju testa =)

Publicerat

Hur mycket luktar "baket"? Har hört det ska stinka som f-n.

Publicerat
Hur mycket luktar "baket"? Har hört det ska stinka som f-n.

Stinker o stinker, ja luktar en del gör det ju så klart.

Men snus luktar ju gott -_-

Publicerat
Stinker o stinker, ja luktar en del gör det ju så klart.

Men snus luktar ju gott ;)

Jo men gumman kan va av annan åsikt -_-

Publicerat
Jo men gumman kan va av annan åsikt -_-

;);)

Du får kontra med att hon slipper baka/använda ugnen i 24 tim ;)

Publicerat
;);)

Du får kontra med att hon slipper baka/använda ugnen i 24 tim ;)

Ja d borde hon ju nappa på, annars är hon ju konstig -_-

Publicerat
Ja d borde hon ju nappa på, annars är hon ju konstig -_-

;)

Publicerat
Tänk vad mycket vi sparar som inte snusar ;):lol:

Jäkla skattesmitare!!!!!!!! Tänk på oss som snusar...ju mer ni ger fan i att snusa, ju mer måste vi ju snusa för att få det att gå ihop!! :lol:

Nä, jag är skattesmitare jag också och bakar eget snus, har i kväll gjort färdigt det senaste baket och kan konstatera att jag har 5kg snus för 840kr.

alltså 111st 45g dosor! ca 7,60kr/st . snuset ligger nu i dom priserna det låg när man börja en gång i tiden.

visst luktar det en del när man bakar, och visst kan min bättre hälft tycka mindre om det, men det räcker att visa miniräknaren och se vad vi "sparar" men hembaket så vipps!, luktar det inte så farligt någe mer... :lol:

Genom att köra dubbel satts när jag väl bakar så blir det inte så offta jag behöver stinka ner hemmet.

Mvh Rikard

Publicerat

Blev riktigt bra.

2,5 kg för 490+ frakt.

jag tycker de skulle vara roligt att prova hemmagjort..... någon som kan sälja en dosa ???

• 1 month later...
Publicerat

Blev riktigt bra.

2,5 kg för 490+ frakt.

Ändå gången jag misslyckats var när jag fick "den just då" brilianta iden att smaksätta skiten med lapinkulta?!? Inte bra...

Publicerat

Jag har tidigare testa den länk som finns i tråden och det blev inte bra för mig. Köpte nu från denna http://www.swedmax.se/ och det blev kanon snusade tidigare Ettan och detta är rätt likt.

Edit: det var kungsnus som blev misslyckat för mig gissar att Cuthof som även det fanns i länken är samma som jag nu änvänder och är nöjd med.

Publicerat
Jag har tidigare testa den länk som finns i tråden och det blev inte bra för mig. Köpte nu från denna http://www.swedmax.se/ och det blev kanon snusade tidigare Ettan och detta är rätt likt.

Edit: det var kungsnus som blev misslyckat för mig gissar att Cuthof som även det fanns i länken är samma som jag nu änvänder och är nöjd med.

Är det det här du använder?

http://www.swedmax.se//product_info.php?pr...373c168e59de2e9

Publicerat

Japp!

Ett tips om tantens näsa är känslig är att vispa ned natriumkarbonat utomhus, det skall göras efter 24timmar och ångorna är rätt häftiga från det varma snuset :lol:

Publicerat

En möjlig orsak till att man kan misslyckas är att många ungnar har för stort spel mellen på och av av tamperaturen. Vi har en ny ungn och den är lite bättre änn den gamla, men den pendlar också ganska mycket. Ställer jag in den på 90 grader så går den till 99 grader innan den sänker, och går på igen vid 81 grader. Det fungerade bäst om jag stälde in den på 82 grader men då får man gradda någon timme extra. Ett tips till dom som tycker att cutoff bränner under läppen är att bara till sätta hälften av natriumkarbonatet så går det att snusa dyngnet runt utan att de svider.