Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nej till vargen Nytt upprop

Featured Replies

Publicerat

Skriv på om du inte vill ha varg

Under Nytt upprop http://www.vargobs.se/

Publicerat
Skriv på om du inte vill ha varg

Under Nytt upprop http://www.vargobs.se/

Foliehattarna åker på...

"Då många markägare med flera har märkt av utökade aktiviteter med okända fordon på deras marker som skapar stor osäkerhet och i många fall rädsla, har vargobs.se beslutat sig för att dra sitt strå till stacken genom att öppna möjligheten för allmänheten att rapportera in dessa fordon som då i första hand rör de som företräder organisationer, myndigheter gällande vargspårning,kvalitetssäkring med mera. Givetvis hoppas vi att Länsstyrelsen med flera själva rapporterar in dessa fordon så markägare inte behöver oroa sig. Alla som lämnar information kommer givetvis att vara anonyma, kontaktinformationen är endast till för vargobs.se. Listan finner du HÄR och den uppdateras löpande."

Vad är det för rädsla man upplever när det åker en bil förbi?

Publicerat
  • Författare
Foliehattarna åker på...

"Då många markägare med flera har märkt av utökade aktiviteter med okända fordon på deras marker som skapar stor osäkerhet och i många fall rädsla, har vargobs.se beslutat sig för att dra sitt strå till stacken genom att öppna möjligheten för allmänheten att rapportera in dessa fordon som då i första hand rör de som företräder organisationer, myndigheter gällande vargspårning,kvalitetssäkring med mera. Givetvis hoppas vi att Länsstyrelsen med flera själva rapporterar in dessa fordon så markägare inte behöver oroa sig. Alla som lämnar information kommer givetvis att vara anonyma, kontaktinformationen är endast till för vargobs.se. Listan finner du HÄR och den uppdateras löpande."

Vad är det för rädsla man upplever när det åker en bil förbi?

Jag vet i närområdet så startas en febril aktivivitet om det åker en okänd bil på enskilda vägar.

Grannar ringer varandra osv.

Rädsla för inbrott och annat gör väl folk vaksamma.

Därför vore det väl bra om alla som är ute i myndighetsuppdrag stripar sina bilar så att det syns vad de håller på med.

Publicerat

Tror inte på nollvisionen, men jag tror på allmänhetens påverkan åt rätt håll i en demokrati. Således skriver jag självklart under.

Publicerat
  • Författare
Tror inte på nollvisionen, men jag tror på allmänhetens påverkan åt rätt håll i en demokrati. Således skriver jag självklart under.

Är helt inne på din linje tror inte heller på nollvision. Men kan man genom detta påverka det hela i rätt riktning så är jag nöjd.

Publicerat
Är helt inne på din linje tror inte heller på nollvision. Men kan man genom detta påverka det hela i rätt riktning så är jag nöjd.

Nej nollvisionen är som är som att köra huvudet i väggen. Men jag har inte något stort förtroende för denna namninsamling heller, för det är väll den 3dje på någon månad. Sen så är jag lite skeptisk till dessa insamlingar på nätet, vet inte om dom har lika stor "kraft" mot dom som är skrivet med bläckpennan.

Men va f#n ska vi göra??? Något måste ju göras :P

Publicerat
  • Författare
Nej nollvisionen är som är som att köra huvudet i väggen. Men jag har inte något stort förtroende för denna namninsamling heller, för det är väll den 3dje på någon månad. Sen så är jag lite skeptisk till dessa insamlingar på nätet, vet inte om dom har lika stor "kraft" mot dom som är skrivet med bläckpennan.

Men va f#n ska vi göra??? Något måste ju göras B)

Kan dela på både din skepsis och frustration men som sagt -"Hörs man inte så finns man inte" :P

Publicerat

Står ingenting om vad som ska göras med namninsamlingen, ingenting.. oseriöst enligt min mening. Ska man ha en namninsamling ska det vara under kontrollerade former där det finns ett syfte med den när den är klart. Överlämnande till politiker, journalist eller annat... vad tror de, att riksdagsmän självmant surfar in på den där sidan och kollar?

Publicerat
  • Författare
Står ingenting om vad som ska göras med namninsamlingen, ingenting.. oseriöst enligt min mening. Ska man ha en namninsamling ska det vara under kontrollerade former där det finns ett syfte med den när den är klart. Överlämnande till politiker, journalist eller annat... vad tror de, att riksdagsmän självmant surfar in på den där sidan och kollar?

brud.jpg

Namn

Stad/ort

Visa mitt namn på denna sida också!

Insamlingen har 2659 Underskrifter!

Från 1466 IP-adresser

Referensnummer 3059

Skapades 2009-03-11 .

Av Vargobs.se .

Och kommer att skickas till:

Andreas Carlgren

Regeringen

Publicerat
Och kommer att skickas till:

Andreas Carlgren

Regeringen

Oj oj, blind kan man vara oxå.. =) Tack för infon :P

Publicerat

Någon nollvision är väl något som Vi bara kan drömma om. Vi får hoppas att den blir reducerad den befintliga vargstammen och hålls efter på en lagom nivå. Jonsson*3 har skrivit på.