Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Syns vi förlite?

Featured Replies

Publicerat

I helgen när jag var ute och strosade på stan iförd min "Umeå jaktskytteklubb" keps och en t-skirt som det står "Animals taste good" (öppen jacka) blir jag påflugen (aja, inte påflugen så, men fick en flyer) av Djurens rätt (de kunde tydligen inte läsa)

"En grönare påsk" där det står massa halvsanningar om klimatet och att djur inte är mat mm. (som vanligt spelar de på människors känslor)

Bara så ni vet är tydligen än fyllda paprikor ett bra substitut till ägg på påskbordet (enligt personen med b-vitaminbrist på stan)

Syns vi köttätare förlite? varför står inte någon av våra intresseorganisationer och delar ut påskrecept på stan (påskskinka på vildsvin, älgfilé till släktmiddagen mm)

bara mina tankar

Andreas

Publicerat

Fylda paprikor med älgfärs B) är jätte gott. Men det kommer aldrig på mitt påskbord. Tur att man bor lite utanför "civilisationen" så man slipper sånt folk. Här har jag till och med fått lycka till när jag mötte en granne som var vegitarian en tidig morgon när jag skulle ut och jaga. Men jag får nog skaffa mig en likadan T-shirt som dig. Man vet ju aldrig vad man möter för dumt folk och jag har aldrig varit känd för att vara politisk korekt. B)

Publicerat

En kompis till mig som jobbade på ett tryckeri gjorde ett ryggtryck på en jacka till mig en gång.

Där stod "Meat is murder, but i am a natural born killer" B)

Det var på den tiden när de militanta veganerna härjade som mest här i Umeå och jag kan lova att jag inte blev poppis när jag gick på stan med den jackan. Det slutade med att jag fick en burk rödfärg över ryggen som förstörde min jacka och odågan som gjorde det blev av med två framtänder. B)

Efter det har jag varit lite mer försiktig med alltför utstickande dekaler och liknande.

Hur som helst så tror jag inte att vi syns för lite, snarare att DR och alla övriga jaktmotståndare syns för mycket. Många äro saliga i sin tro och då går det att få dessa människor att göra nästan vad som helst helt gratis.

Den som nu är intresserad av jakt bryr sig inte om DR och de övriga vurmarna, den personen söker sin info på annat håll och börjar nog jaga ändå. Förvisso kan det vara bra att försöka "fånga upp" unga intresserade, men att springa på stan och dela ut flyers tror jag blir lite overkill. Att däremot dela ut recept o.s.v. med någon www-adress på är väl inte helt fel tänkt.

Det bör dock ändå ligga någon form av plan bakom det hela så att man inte bara ränner runt helt planlöst och "sprider propaganda" som DR och de andra verkar göra.

Publicerat

Nu har väl Ume alltid varit lite speciellt i det där avseendet, här uppe har jag nog inte sett till dom på 11 år eller så. Fast dom var nog inte helt renlevande här, deras 'ledare' som var en bra bit äldre än hans lilla flock och verkade nog så förtjust i lammkött. Jag såg dom faktiskt ute på stan bara en enda gång.

I övrigt tror jag nog dom kan dela ut flyers till domedagen om dom så vill, tror nog inte sansat folk blir direkt påverkade. Jag kan till och med erkänna att jag trodde dom hade vandrat iväg med hardcorevågen på 90-talet ut i garagets skivställ innan jag läste någon notis om dom i en jakttidning.

Publicerat

Visst syns vi för lite men jag tror det ligger lite i sakens natur att DR och de andra måste göra så och jägarorganisationerna väljer att hålla en lägre profil.

Jag gjorde en groda idag....

Stannade och pratade med en av grannarna(som inte är så många) och vi kom osökt in på vildsvin. Fy vilda odjur dom får ni gärna skjuta,,, Visst ska vi det sa jag, roliga att jaga och underbart gott kött. Det kommer jag aldrig att äta svarar hon, visst kommer du det , jag ska hjälpa dig med att få smaka på det menar jag.

JAG ÄTER JU INTE KÖTT :D

Ojdå det visste jag ju B) B) B)

Som tur är hon mycket trevlig och har aldrig försökt få över mig eller någon annan på sin bana. Hennes val helt enkelt.

Vi skrattade och pratade vidare om grannens hundar och annat skvaller en stund till.

/Lasse

Publicerat

Själv är jag stolt medlem i KMK - Karlstads Militanta Köttätare och bär naturligtvis medlems t-shirten med texten "Meat is murder, and i love it!" =)