Publicerat Oktober 17, 200520 yr Ni som är likt mig utsedd Skyddjägare i er kommun, gör ni avdrag på vapen, kängor, ammo, bilkostnader i era deklarationer?
Publicerat Oktober 17, 200520 yr Som anställd kommunjägare så gör jag inget avdrag,däremot så får jag 200:- i månaden för att jag håller med vapen i tjänsten=2400:- om året. Den siffran borde du kunna dra av i din deklaration. Övrigt hämtar jag ut efter behov så där kan jag inte hjälpa dig. /Micke
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Precis,den ersättningen är inte inbakad i lönen utan är ett tillägg. /Micke
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Författare Precis,den ersättningen är inte inbakad i lönen utan är ett tillägg./Micke Har du lön för skyddsjakten också ? Är det sant?
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Jag är anställd som kommunal Naturvårdare/jaktvårdare. Jobbar med skog 50% och jakt 50%. 1Nov börjar jag tex. med den planerade rådjursavskjutningen,tre dagar i veckan fram till sista feb. /Micke
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Författare Jag är anställd som kommunal Naturvårdare/jaktvårdare.Jobbar med skog 50% och jakt 50%. 1Nov börjar jag tex. med den planerade rådjursavskjutningen,tre dagar i veckan fram till sista feb. /Micke Holy shit. Jagar du rådjur 3 dagar i veckan och har betalt... Jag blir avensjuk. Vad gör du på helgerna då? Jagar? ;D
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Har funderat på det men inte kommit längre.. de vapen där det står Jakt i kommunal regi på licensen torde inte vara ngr problem, sen funderar jag på milen? Kläder? Fattar bara inte hur man drar av dessa prylar så det slutar alltid med att man skiter i det. Mvh!