Publicerat April 12, 200917 yr I två dagar nu har jag haft 6 rådjur utanför huset på åkern, det börjar spira gröna skott så de letar mat, 1 dräktig get med två smaldjur på släp, samt 3 bockar, gammel bocken strider med en nästan lika stor, trots basten ser man vilken prakt bock det är tippar att hornen är närmare 30 cm 6 taggar vad jag kan se trots bast. den tredje bocken är ca 4 taggar tror jag och än så länge accepterad i familjen och farsan, men han blir nog bortjagad snart han med. Kul att se dem nu i augusti är de som bort blåsta ) Så nu har jag lånat en hype duper Wide screen kamera och ska försöka fästa dem på film när de jagar varandra, hoppas det är soligt och varm i morrn så man orkar sitta några timmar med kameran INTE bågen
Publicerat April 12, 200917 yr I två dagar nu har jag haft 6 rådjur utanför huset på åkern, det börjar spira gröna skott så deletar mat, 1 dräktig get med två smaldjur på släp, samt 3 bockar, gammel bocken strider med en nästan lika stor, trots basten ser man vilken prakt bock det är tippar att hornen är närmare 30 cm 6 taggar vad jag kan se trots bast. den tredje bocken är ca 4 taggar tror jag och än så länge accepterad i familjen och farsan, men han blir nog bortjagad snart han med. Kul att se dem nu i augusti är de som bort blåsta ) Så nu har jag lånat en hype duper Wide screen kamera och ska försöka fästa dem på film när de jagar varandra, hoppas det är soligt och varm i morrn så man orkar sitta några timmar med kameran INTE bågen vi förutsätter du lägger ut de du knäpper här på sidan så vi också får se!... MVh
Publicerat April 12, 200917 yr vi förutsätter du lägger ut de du knäpper här på sidan så vi också får se!... MVh +1
Publicerat April 22, 200917 yr I två dagar nu har jag haft 6 rådjur utanför huset på åkern, det börjar spira gröna skott så deletar mat, 1 dräktig get med två smaldjur på släp, samt 3 bockar, gammel bocken strider med en nästan lika stor, trots basten ser man vilken prakt bock det är tippar att hornen är närmare 30 cm 6 taggar vad jag kan se trots bast. den tredje bocken är ca 4 taggar tror jag och än så länge accepterad i familjen och farsan, men han blir nog bortjagad snart han med. Kul att se dem nu i augusti är de som bort blåsta ) Så nu har jag lånat en hype duper Wide screen kamera och ska försöka fästa dem på film när de jagar varandra, hoppas det är soligt och varm i morrn så man orkar sitta några timmar med kameran INTE bågen Lugn bara lugn! Jag kommer ju dit den 15 augusti och hjälper dig att jaga.