Publicerat April 16, 200917 yr Magnus heter jag och är nybliven månskensbonde. I april flyttade jag med sambo och Chihuahua från lägenhet i ”centrala” Växjö ut till en fantastiskt vacker äppelgård utanför Urshult. Till gården finns det jaktmarker och min sambo har jagat i flera år. Ni förstår säkert att jag inte har mycket till val utan nu ska dra igång med att ta en egen jägarexamen. Teorin är avklarad och ska börja skjuta ordentligt nu i maj, så till bockjakten ska det vara klart hade jag tänkt. Detta innebär ju att jag inte direkt jagar något idag (mer än får som rymmer då och då). Men tanken har varit främst småvilt, dock har jag nu med vildsvin runt gården även börjat titta åt det hållet. Till yrket är jag marknadsförare och arbetar en hel del med grafisk produktion, webb och annat stillasittande kontorsarbete. Därför är det trevligt att nu få en chans till lite hederligt arbete ute i naturen. Mer om mig och vårt liv på gården kan ni läsa om på vår blogg. www.sannahult.se
Publicerat April 16, 200917 yr Magnus heter jag och är nybliven månskensbonde. I april flyttade jag med sambo och Chihuahua från lägenhet i ”centrala” Växjö ut till en fantastiskt vacker äppelgård utanför Urshult.Till gården finns det jaktmarker och min sambo har jagat i flera år. Ni förstår säkert att jag inte har mycket till val utan nu ska dra igång med att ta en egen jägarexamen. Teorin är avklarad och ska börja skjuta ordentligt nu i maj, så till bockjakten ska det vara klart hade jag tänkt. Detta innebär ju att jag inte direkt jagar något idag (mer än får som rymmer då och då). Men tanken har varit främst småvilt, dock har jag nu med vildsvin runt gården även börjat titta åt det hållet. Till yrket är jag marknadsförare och arbetar en hel del med grafisk produktion, webb och annat stillasittande kontorsarbete. Därför är det trevligt att nu få en chans till lite hederligt arbete ute i naturen. Mer om mig och vårt liv på gården kan ni läsa om på vår blogg. www.sannahult.se Tuta då du kör förbi här hemma då.. Bor ju i norra delen av sjön. strax utanför Kalvsvik..
Publicerat April 16, 200917 yr Författare Tuta då du kör förbi här hemma då.. Bor ju i norra delen av sjön. strax utanför Kalvsvik.. Där ser man, tvärs över från mig då. Vad kan det vara, 1,5 mil fågelvägen över sjön.
Publicerat April 16, 200917 yr Där ser man, tvärs över från mig då. Vad kan det vara, 1,5 mil fågelvägen över sjön. Kan nog vara något sådant.. Tellur här på forumt härjar ju också runt sjön en gång ibland..
Publicerat April 16, 200917 yr Författare Kan nog vara något sådant.. Tellur här på forumt härjar ju också runt sjön en gång ibland.. Jag vet, han lurade hit mig. Han är en frekvent gäst hemma hos oss
Publicerat April 16, 200917 yr Jag vet, han lurade hit mig. Han är en frekvent gäst hemma hos oss Aha.. finns en del kronobergare här, så vi får väl se till att få till ngn Kronobergarträff någon gång..
Publicerat April 16, 200917 yr Aha.. finns en del kronobergare här, så vi får väl se till att få till ngn Kronobergarträff någon gång.. jag räknas som kronobergare, om ni ska ses, jag har 2,78 ha där!! jag räknas då Magnus brukar sussa gott när jag är ute och trallar. det är härligt att man fortfarande är "gäst" och inte bara jobbig Jaha, då kan man inte dra vilka rövarhistorier som helst längre då, satans.... vi har lite projekt framför oss med torn och kanske åtel, vem vet. /Kalle
Publicerat April 16, 200917 yr jag räknas som kronobergare, om ni ska ses, jag har 2,78 ha där!! jag räknas då Magnus brukar sussa gott när jag är ute och trallar. det är härligt att man fortfarande är "gäst" och inte bara jobbig Jaha, då kan man inte dra vilka rövarhistorier som helst längre då, satans.... vi har lite projekt framför oss med torn och kanske åtel, vem vet. /Kalle Aha.. sånt är spännade.. Jag har själv ett viltvårdsprojekt på gång nu.. Detaljer i min blogg för intresserade..
Publicerat April 17, 200917 yr Välkommen! Fina trakter ni bosatt er i! Sambon har lurat med mig på en ympningskurs nästa vecka utanför Urshult. Minns jag rätt så hette stället Källehult men jag är inte 100% säker..... MVH K9
Publicerat April 18, 200917 yr En Kronobergare till. Kul! Välkommen! Musköt, är nog fn snart läge att dra ihop en smålandsträff, även i södra änden av landskapet?
Publicerat April 18, 200917 yr Musköt, är nog fn snart läge att dra ihop en smålandsträff, även i södra änden av landskapet? Ja det kunde ju vara trevligt. Några idéer?
Publicerat April 18, 200917 yr En Kronobergare till. Kul! Välkommen! Kan bara instämma med Musköt. VÄLKOMMEN! MVH Mollskinnaren!
Publicerat Maj 18, 200917 yr Författare då var det klart, en jägarexamen införskaffad. Nu börjar jakten efter ett vapen...