Publicerat April 19, 200916 yr citerar bara en liten bit Han såg sitt villebråd. Lyfte geväret och tryckte av. Men när jägaren skulle syna sitt byte tvingades han konstatera att det inte var något vildsvin som han trott. Utan en shetlandsponny. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4937673.ab
Publicerat April 19, 200916 yr Det hade varit bättre om han synat bytet innan han tröck av. Skämt åsido, (och utan att ha hela sanningen) den jägaren ska inte vara i skogen. Hade lika gärna kunnat vara en jaktkamrat som strukit med. Kan man inte identifiera bytet ska man inte skjuta. Raggarö
Publicerat April 19, 200916 yr Den historien e ju inte purfärsk direkt... i påskhelgen pratade jag med mitt ex i skåne o hennes föräldrahem ligger i närheten av "skjutningen" och hon berättade om olyckan. Mörkt på åteln.. han skulle haft belysning Synd att det inte står utförligare än att han ringde på vid 0100 till ägaren att det skedde under natten i dåligt ljus, vilket inte är en ursäkt för dåligt omdömme. Men nu kan man ju få intrycket att det skedde i dagsljus om man läser slarvigt. kvällstidningar e skit. Mvh garou
Publicerat April 19, 200916 yr Den historien e ju inte purfärsk direkt... i påskhelgen pratade jag med mitt ex i skåne o hennes föräldrahem ligger i närheten av "skjutningen" och hon berättade om olyckan.Mörkt på åteln.. han skulle haft belysning Synd att det inte står utförligare än att han ringde på vid 0100 till ägaren att det skedde under natten i dåligt ljus, vilket inte är en ursäkt för dåligt omdömme. Men nu kan man ju få intrycket att det skedde i dagsljus om man läser slarvigt. kvällstidningar e skit. Mvh garou Blir bara lite nyfiken men hade han åteln där hästen gick?
Publicerat April 19, 200916 yr Det är bedrövligt. Ja nu vet vi ju inte hur allt har gått till. Men om jag skulle jaga i eller väldigt nära en hage så skulle jag i alla fall fövissa mig om att den skulla vara tom. Vore den inte tom så kan man ju inte mot några omständigheter jaga mot den. Men som vanligt har ju Aftonslasket sätt "antijakt" rubrik på artikelen.
Publicerat April 19, 200916 yr Blir bara lite nyfiken men hade han åteln där hästen gick? Tror inte det... men jag ska försöka få tag på exet o luska lite
Publicerat April 19, 200916 yr Visserligen är dom 4-benta båda två men skytten måste ju ha synfel på minst ett öga när han inte ser skillnaden på vildsvin och en ponny. Detta gagnar då inte jägarkåren!
Publicerat April 19, 200916 yr är det fel av mig att tänka om dom tänker ta tillvara köttet? som sagt inget skall ju gå till spillo
Publicerat April 19, 200916 yr Det är så jäkla olyckligt att de händer. Nackdelen är att när det händer.. o det kommer ut i presen.. Jaa då dras kåren fort ner i skiten. O jakthatarna får ju bara mer luft under vingarna.. Man kan ju bara spekullera vad jägarn tänkte, men om jag inte är 110% på de jag ser o gör.. Jaa då avstår jag tame fan..
Publicerat April 22, 200916 yr Sånna missar får man ju inte göra... Är man inte helt hundra ska man inte skjuta... det finns tillräckligt som kan gå snett ändå.. Sen har ju kvällstidningarna patent på att vinkla grejjer som när dom slog upp stort med att jägare sköt en ko.. och det visade sig vara en förrymd ko som ägaren bett jägaren skjuta om han fick chansen.
Publicerat April 22, 200916 yr det är som sagt: - man måste veta att det är RÄTT gris man skjuter på, inte bara att det är en gris, olyckligtvis häst. vi får ta den här på oss eftersom någonstans har det fan brustigt om man inte kollar mer noga.
Publicerat April 22, 200916 yr det är som sagt:- man måste veta att det är RÄTT gris man skjuter på, inte bara att det är en gris, olyckligtvis häst. vi får ta den här på oss eftersom någonstans har det fan brustigt om man inte kollar mer noga. Så sant som det e sagt. bor själv i kommunen å det har tagit hus i helvete om detta. vi har haft mycke problem med fel å skade skjutningar pga dåliga sikten,ficklampor å billiga mörkersikten. tyvär så e det många gris jägare (i dessa trakter)som skjuter största möjliga gris på åtelplatsen sen om det e en sugga med 5 kultingar det skiter dom i för kött går å äta å sälja. mvh QVARNA..
Publicerat Maj 9, 200916 yr Jag tycker att hans vapentid är förbi !!!!!! Nu var det en häst, nästa gång då(?) om han nu inte ser vad han skjuter på.