Publicerat April 21, 200917 yr Jag tog beslut om att hoppa av en klubb ansluten till Svenska BÅGSKYTTEförbundet. (Sandvikens Bågskytte) Dels för att jag kände att den klubben inte har något att erbjuda mig längre. Men mest för att göra en markering mot Bågskytteförbundets inställning i bågjaktsfrågan. Jag har de senaste 18 åren suttit i styrelsen för vår lokala bågskytteklubb och varit medlem i över 20 år. Men nu är det en avslutad epok. Den klubben för en tynande tillvaro och har 14 medlemmar kvar. Tror inte att det är ens hälften som aktivt skjuter. Det roliga är dock att Gästrike-Uppland Bågjägare har haft en kanonstart! Vi är redan uppe i runt 20 medlemmar. Är det fler av er som funderat i samma banor som jag över sin anslutning till Svenska Bågskytteförbundets lokalklubbar? Hur blir ni mottagna som Bågjägare i sportskytteklubbarna? Men vill nu direkt säga att vi undviker såklart smutskastning och uthängande av enskilda personer. Saklighet kommer man längst med.
Publicerat April 21, 200917 yr Jag tog beslut om att hoppa av en klubb ansluten till Svenska BÅGSKYTTEförbundet. (Sandvikens Bågskytte)Dels för att jag kände att den klubben inte har något att erbjuda mig längre. Men mest för att göra en markering mot Bågskytteförbundets inställning i bågjaktsfrågan. Jag har de senaste 18 åren suttit i styrelsen för vår lokala bågskytteklubb och varit medlem i över 20 år. Men nu är det en avslutad epok. Den klubben för en tynande tillvaro och har 14 medlemmar kvar. Tror inte att det är ens hälften som aktivt skjuter. Det roliga är dock att Gästrike-Uppland Bågjägare har haft en kanonstart! Vi är redan uppe i runt 20 medlemmar. Är det fler av er som funderat i samma banor som jag över sin anslutning till Svenska Bågskytteförbundets lokalklubbar? Hur blir ni mottagna som Bågjägare i sportskytteklubbarna? Men vill nu direkt säga att vi undviker såklart smutskastning och uthängande av enskilda personer. Saklighet kommer man längst med. gott!,.. inte överaskad av ditt beslut!.. bätte vi lägger all kraft på Gästrike-Uppland Bågjägare i stället!.. Mvh Mamre!..
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.