Publicerat April 22, 200917 yr Hejsan! Mitt namn är Robin Eriksson är 20 år och bor ca 2 mil norr om Karlstad. Men jag bor också för tillfället i Jessheim, Norge. Jag jobbar på Mercedes och Peugeots huvudlager för koncernen Bertel & Steen Norge AS. Men nu har jag fått mig ett jobb i Sverige (Sunne) för att kunna ägna mig lite mer åt mina fritids intressen. Det är bland annat att umgås med min 2,5 åriga hund som är en Finsk Lapphund och det är den godaste hund man kan komma i sällskap med, lite ironiskt att han heter RAMBO.. hehe Jag har även flickvän och familj i Karlstad. Jag har ett stort intresse för jakt och dykning..Och det är det fritiden går åt till. När det gäller jakt har jag fått en kanonstart och har fått en låga som aldrig kommer slockna.. Jag äger 100 hektar skog och ingår i ett viltvårdsområde som sammanlagt är mellan 3500-4000 hektar. Jag och min far är med och jagar älg med jaktlaget men ingen mer jakt utövas, då jag tycker det är väldigt tråkigt! Man vill liksom ha en bra relation med sitt jaktlag och inte bara samlas för att skjuta älgar, utan även göra viltobservationer, gallring vid pass och även bygga nya torn osv. Det finns inga bra hundar och umgänget är inget vidare. Jag vill ha en effektiv jakt men samtidigt en jakt som erbjuder mycket mer.. tex som gemenskap och vänner. I vapenvæg har jag: Beretta s56e, hagelbock Winchester Sportia 6,5x55, studsare Något som går före erfarenhet är rätt inställning och ett gott humör. Det jag sysslar med nu är förberedelserna för en viltåker som ska höja förutsättningarna för mina viltdjur, inte bara skjutvänliga utan fåglar, insekter osv eftersom alla är beroende av varandra. Tex genom att få ökat bestånd av insekter så ökar du fältfåglarnas bestånd och när de har ökat får du ett ökat rovdjurs bestånd, aja du känner till resten. Den ekologiska livscirkeln är också viktig och intressant.. Vill du veta mer om mig som person eller i allmänhet? Du kanske vill diskutera? Fråga? Kør på ælskar allt som har med jakt att gøra!
Publicerat April 22, 200917 yr Hej Robin, du någon har en grym kamera av bilderna att döma, hur är det med det intresset? Välkommen hit förresten. /C
Publicerat April 22, 200917 yr Tjena och välkommen hit!! Du verkar ha riktigt sunda ideér om hur man bör förvalta en viltstam så jag hoppas att du får lite fler i laget på din sida!! mvh // salle
Publicerat April 22, 200917 yr Välkommen hit. Ett tips är att gå lite varligt fram med farbröderna till en början Och inte att förglömma all den erfarenhet de besitter, sin motvilja till förnyelse till trots. /Lasse
Publicerat April 22, 200917 yr Författare Hej Robin,du någon har en grym kamera av bilderna att döma, hur är det med det intresset? Välkommen hit förresten. /C Hmm, du menar att bilden som jag har som avatar ær av mycket bra kvalite eller ? Menar du att mina galleribilder ær lite taskiga ? haha førstod inte.. Ska køpa mig en systemkamera nu tænkte jag iaf!! Nær man inte kan jaga kan vara ute och jaga med kameran ist =) Tack før ett varmt mottagande allesammans.. Ær detta forumet nystartat eller ær jag bara en aning efterbliven och inte har sett det førænns nu? Ær æven medlem på www.svenskajaktportalen.se men det ær så lite medlemmar dær tycker jag! Tycker det ær kul att snacka med likasinnade och att høra andras åsikter..Att diskutera och debbatera får man sjukt mycket kunskap, ideer osv.. Skulle vara kul att høra från er vad ni gør just nu? -Ligger lågt, inget att jaga førutom kråkor^^? -Jagar vårbock^^? -Planerar infør næsta årsjakt^^? Dela med er av era aktiviteter just nu.. =)
Publicerat April 22, 200917 yr Jag menade att det var mycket fina och bra bilder som väckte jaktlusten, ingen tvekan om det. Ledsen om jag var otydlig, ifos är det säkert den norska bildskärmen som åstadkom det.... /C
Publicerat April 22, 200917 yr Välkommen. Alltid lika trevligt med en Värmlänning till Helt klart, snart tar vi över sidan!
Publicerat April 22, 200917 yr Författare Jag menade att det var mycket fina och bra bilder som väckte jaktlusten, ingen tvekan om det.Ledsen om jag var otydlig, ifos är det säkert den norska bildskärmen som åstadkom det.... /C Okej då är jag med =) Jo det är mycket man missar pga norrmännens teknologi.. Det sägs och att norrmännen står högst i statistiken när det gäller orsakade olyckor..Men hur kommer det sig när de sitter på fel sida ratten ? Hahah Jo vi tar snart över.. Föresten om du är från Edsvalla så är vi ju grannar typ!!
Publicerat April 22, 200917 yr Okej då är jag med =) Jo det är mycket man missar pga norrmännens teknologi..Det sägs och att norrmännen står högst i statistiken när det gäller orsakade olyckor..Men hur kommer det sig när de sitter på fel sida ratten ? Hahah Jo vi tar snart över.. Föresten om du är från Edsvalla så är vi ju grannar typ!! Edsvalla är från Edsvalla =) Jag är "från" Molkom.. =) Bor iaf där, bott i Karlstad sedan år 2000.
Publicerat April 22, 200917 yr Författare Edsvalla är från Edsvalla =) Jag är "från" Molkom.. =) Bor iaf där, bott i Karlstad sedan år 2000. Hehe jaha okej Har du vart o jagat vid Jägartorpet? Tänkte att det ligger ju inte farligt långt ifrån Molkom Men det är klart du har bott i Karlstad sen 2000.. Har du mark någonstans eller ? Jag har min mark mellan kil och högboda om du vet var det ligger ungefär ?
Publicerat April 23, 200917 yr Hehe jaha okej Har du vart o jagat vid Jägartorpet? Tänkte att det ligger ju inte farligt långt ifrån Molkom Men det är klart du har bott i Karlstad sen 2000.. Har du mark någonstans eller ? Jag har min mark mellan kil och högboda om du vet var det ligger ungefär ? Jadå, jag och MarkusR brukar vara vid jägartorpet endel. Markus brukar vara på I2-skogen en del oxå, själv har jag inte hittat dit än Jag är med i ett jaktlag i brattfors som arrenderar 24000ha, så jag har ingen egen mark.
Publicerat April 23, 200917 yr Jag har min mark mellan kil och högboda om du vet var det ligger ungefär ? Lene? Fagerås?
Publicerat April 23, 200917 yr Författare Lene? Fagerås? Jo helt rätt, mitt i mellan lene och fagerås finns marken.. Är du känd vid trakten eller? Iaf innan du kommer ner till Lenekorset från den stora backen, på toppen ligger ett stort vitt hus med en ek alè..(ekbacken) Där bor min tjäraste farmor, sväng gärna in och köp lite mattor av henne Vilvårdsområdet heter "skållerud" och sträcker sig från Ekbacken och ner till fageråsmotet! Får se om du hängde med =)
Publicerat April 23, 200917 yr Jodå, jag är helt med.Har inte varit inne på markerna där men har jagat lite i Högbodatrakten.
Publicerat April 23, 200917 yr Författare Jodå, jag är helt med.Har inte varit inne på markerna där men har jagat lite i Högbodatrakten. Jaha okej, trevligt =)
Publicerat April 23, 200917 yr Jo vi tar snart över.. Föresten om du är från Edsvalla så är vi ju grannar typ!! Jo det verkar så. Av din presentation så verkar du komma från Kil!? Men jakligt så är vi grannar på riktigt om du jagar i Skôllôrô
Publicerat April 23, 200917 yr Författare Jo det verkar så. Av din presentation så verkar du komma från Kil!?Men jakligt så är vi grannar på riktigt om du jagar i Skôllôrô Jo jag kommer från kil, det stämmer!! Sjukt kul att man finner någon i närheten där man bor själv..med tanke på hur stort internet är.. Iofs det kanske är litet?