Publicerat April 22, 200916 yr http://norran.se/nyheter/akommuner/article279187.ece Det finns ju som vanligt olika åsikter om vem eller vilka som kan tänkas ligga bakom detta...
Publicerat April 22, 200916 yr Ta ifrån de tjuvjagande idioterna alla licenser och jakträtter, men det hjälper väl inte heller när lagar och regler inte spelar någon roll.
Publicerat April 22, 200916 yr Jag säger inte vem jag tror ligga bakom denna tjuvjakt för att inte tråden ska bli låst. Helt j&&¤#¤a rubbade individer som håller på med detta. Är mer och mer inne på att stämpla in reg-nummret på snöskotern på mattan med dryga böter om man blir stoppad och nummret saknas.
Publicerat April 22, 200916 yr Är mer och mer inne på att stämpla in reg-nummret på snöskotern på mattan med dryga böter om man blir stoppad och nummret saknas. Låter jävligt vettigt! Så helt igenom vidrigt, är helt med på dina första tankar med! Hoppas de på något sätt klarar av att bakspåra skotern.. Mvh!
Publicerat April 22, 200916 yr Det som stör mig mest är inte tjuvjagande i sig utan det faktum att här har de troligen skadeskjutit björnen med flit för att den skall hinna förflytta sig så pass långt att det inte skall gå att spåra... Denna förteelse har inte ett skit med jakt att göra! Oavsett om/vad/när/hur ett djur skall nedläggas så skall det göras med respekt och så lite lidande som möjligt!!! Detta inlägg försvarar givetvis inte tjuvjagande men jag tycker att detta handlar mer om djurplågeri av den värsta sorten.
Publicerat April 22, 200916 yr Hoppas att jägarna slipper bära skuld för detta när drevet drar igång, lagen är som den är och är man ute på otyg så vill man inte åka dit, skillnaden mellan buset i fjällen och stockholm skiljer sig inte, för jäkla dåligt men hur många ungdomar får inte en kniv i magen kommande helg och det är knappt en notis om.