Publicerat April 27, 200917 yr Precis ihängda Innan 3:e fyllningen av rökgrenar Blir gott ikväll, finskivat tillsammans med kokt potatis och lite pepparrotsgrädde *mums*
Publicerat April 27, 200917 yr Ser ärligt talat mycket gott ut! Vilken blandning av spån använder du vid rökningen? Eller ja.. Rökgrenar då... Redigerad April 27, 200917 yr med Dunderklumpen
Publicerat April 27, 200917 yr Författare En och gran ger fin röksmak åt köttet tycker jag. Eldar först upp en bra glödhög och lägger sedan in rökgrenar ca 1 gång/1½ timme tills köttet är klart. Varmröker alltså
Publicerat April 27, 200917 yr Jämta! NU känner jag mig som en stadspojke men VAD är det du röker???? Maten har ju klor!!!!
Publicerat April 27, 200917 yr Bäverlår och bäverbogar Det var även gott att torka bäver! Ser min torkat kött länk! Det låret blir inte långvarigt tror jag!
Publicerat April 27, 200917 yr Författare Å fan jag har bara berett skinnet aldrig ätit Jag kan varm rekommendera det Bäverkött är otroligt mört och fint, men kommer det minsta molekyl gäll på kroppen är det bara att glömma att äta köttet (enligt mig då)
Publicerat April 27, 200917 yr Jag kan varm rekommendera det Bäverkött är otroligt mört och fint, men kommer det minsta molekyl gäll på kroppen är det bara att glömma att äta köttet (enligt mig då) Ja det GÄLL er ju att hålla fingrarna i styr...
Publicerat April 28, 200917 yr Skulle va kul å se nån bild på rökens konstruktion....är själv i startgroparna för att bygga mig en varmrök. Lägger du förresten köttet i nån saltlake innan rökningen? /Henke
Publicerat April 28, 200917 yr Författare Skulle va kul å se nån bild på rökens konstruktion....är själv i startgroparna för att bygga mig en varmrök.Lägger du förresten köttet i nån saltlake innan rökningen? /Henke Ja, det ligger i saltlag några dagar innan rökning. Röken är inte ett dugg avancerad. En tunna utan botten och lock som det är svetsat fast hängstänger i, en rökkanal och eldningsplats med draglucka. Sedan har vi ett metallock med några hål i ovanpå. Funkar utmärkt, om än det inte är den vackraste rök som finns
Publicerat April 28, 200917 yr Ja, det ligger i saltlag några dagar innan rökning.Röken är inte ett dugg avancerad. En tunna utan botten och lock som det är svetsat fast hängstänger i, en rökkanal och eldningsplats med draglucka. Sedan har vi ett metallock med några hål i ovanpå. Funkar utmärkt, om än det inte är den vackraste rök som finns Vi har ju sett jättefina bilder från dej förut Jämta så nån på röken kanske går att ordna:) Måste ändra min syn på bävern som en stor råtta till matvilt så har man kanske nått nytt å gott att lägga på talltriken:)
Publicerat April 28, 200917 yr Författare Kan nog fixa några bilder på skapelsen Den är inte vacker, men funktionell
Publicerat April 28, 200917 yr Kan nog fixa några bilder på skapelsen Den är inte vacker, men funktionell ...och det är ju det som är huvudsaken att den är funktionell.
Publicerat April 28, 200917 yr Det färdiga resultatet. Det såg ju gott ut! Det är bara att ta sig ett ben att gnaga på, eller hur?