Publicerat Maj 3, 200916 yr Tål att klargöras att vargen dog efter att den blev påkörd./C OK, detta inlägg skrivs med en lätt raljerande ton och en smula ironi, mest i syfte att få bitcha lite med våra inlandsjägare... OK? Jag pratade, för ett par timmar sedan om detta med min respektive. Det pratas ju ofta om att när vargarna kommer ner till Stockholm kommer stockholmarna att bli såååå rädda Då är det ju bara att konstatera att vargar som tar sig ner hit dödas omgående i trafiken. Enligt vanligtvis välunderrättad källa har vargar körts ihjäl av en präst, en iransk taxichaufför och en fyrbarnsmamma som arbetar inom primärvården. Jag gav den där vargen en vecka på sig... Det är inte utan att man tycker att norrlänningarna är mjukisar i sin rovdjursförvaltning... Här i Stockholmstrakten verkar alla vara beredda att ta en självrisk på bilen för att ta livet av gråben. Man kanske vill att vargreviren skall finnas där de har högst acceptans bland befolkningen, typ Värmland, Ovanåker, etc?
Publicerat Maj 3, 200916 yr Många djurägare som nu drar en lättnadens suck inför betessläppet antar jag.
Publicerat Maj 3, 200916 yr OK, detta inlägg skrivs med en lätt raljerande ton och en smula ironi, mest i syfte att få bitcha lite med våra inlandsjägare... OK? Jag pratade, för ett par timmar sedan om detta med min respektive. Det pratas ju ofta om att när vargarna kommer ner till Stockholm kommer stockholmarna att bli såååå rädda Då är det ju bara att konstatera att vargar som tar sig ner hit dödas omgående i trafiken. Enligt vanligtvis välunderrättad källa har vargar körts ihjäl av en präst, en iransk taxichaufför och en fyrbarnsmamma som arbetar inom primärvården. Jag gav den där vargen en vecka på sig... Det är inte utan att man tycker att norrlänningarna är mjukisar i sin rovdjursförvaltning... Här i Stockholmstrakten verkar alla vara beredda att ta en självrisk på bilen för att ta livet av gråben. Man kanske vill att vargreviren skall finnas där de har högst acceptans bland befolkningen, typ Värmland, Ovanåker, etc? Kanske beror på att vi har dåligt med iranska taxichaufförer, präster och 4 barnsmammor på landsbygden