Publicerat Maj 11, 200917 yr När jag var ute nu och bytte minnes kort i åtelkameran ropade mina barn från skogen att jag skulle komma. När jag motvilligt släpade mig ner i granarna pga av att barnen hittat ett klskåp som låg där såga jag att det inte var ett kylskåp utan ett upp brutet vapenskåp Kollade runt lite och hittade lite delar som kom inifrån skåpet. Det har troligen legat där ett tag, hur länge är svårt att veta men 6 mån till ett par år skulle jag tro. Eftersom skåpet var uppskuret med en skärbrännare så var det nog gjort på annan plats för att sedan dumpas i min skog. Så nu är polisen underättad och de ska komma o hämta det för undersökning. Vad säger man om detta, SKÄMMES TA MIG FAAN. Vad drar vi för lärodom av detta, jo att bullta fast era skåp, detta skåpet skulle jag tro väger ca 120-150 kilo så det är inget lite lätt skåp. /Lasse
Publicerat Maj 11, 200917 yr Mitt sitter minsann bultat ta mig faan... 4:a franska i vägg samt likamånga i plattan.
Publicerat Maj 11, 200917 yr Farsans skåp är inte bultat, men det bör inte springa iväg från garaget... Vi fick ställa dit det med hjälp av en Volvo L70 800-900 kilo typ och i stort sett lufttätt, man kan inte ens pilla in ett tunt papper i dörrspringan. Men eftersom det inte är godkänt fick han öppna lädret och köpa ett godkänt skåp modell konservburk. En numera utflyttad polis som bodde granne med farsan tittade på skåpet och sa att om alla hade såna skåp vore det lönlöst att en försöka sno jaktvapen.
Publicerat Maj 11, 200917 yr Mitt sitter minsann bultat ta mig faan... 4:a franska i vägg samt likamånga i plattan. Samma här. Och sen har jag en grön mamba med rabies inne i skåpet också, utifall...
Publicerat Maj 11, 200917 yr Samma här. Och sen har jag en grön mamba med rabies inne i skåpet också, utifall... Å jag har en stor hemsk Adolf fast på utsidan...
Publicerat Maj 11, 200917 yr Bortsett från att jag har larm, hund och bor i ett hus som är designat för att hålla tjuvar borta har jag förut haft en lapp på framsidan till tjuven om att inte skära upp skåpet eftersom jag har rätt mycket krut därinne.
Publicerat Maj 12, 200917 yr Bortsett från att jag har larm, hund och bor i ett hus som är designat för att hålla tjuvar borta har jag förut haft en lapp på framsidan till tjuven om att inte skära upp skåpet eftersom jag har rätt mycket krut därinne. Är iofs tveksam till att alla banditer är läskunniga... Då jag var fyrkereri nasare så hade vi ju ganska många skyltar och anslag om att vår container var väldigt full av just fyrverkerier. Men nog fn skar de upp den med brännare i alla fall. Men, tyvärr, hade de tur och inget händer..
Publicerat Maj 12, 200917 yr Bortsett från att jag har larm, hund och bor i ett hus som är designat för att hålla tjuvar borta har jag förut haft en lapp på framsidan till tjuven om att inte skära upp skåpet eftersom jag har rätt mycket krut därinne. Ha ha. jag var/är faktiskt innen på samma sak med lappen...
Publicerat Maj 12, 200917 yr Är iofs tveksam till att alla banditer är läskunniga... Då jag var fyrkereri nasare så hade vi ju ganska många skyltar och anslag om att vår container var väldigt full av just fyrverkerier. Men nog fn skar de upp den med brännare i alla fall. Men, tyvärr, hade de tur och inget händer.. Ja det är ju faan... Hade vart en avlastning för landet om alla inbrott slutade med att tjuven/tjuvarna lyckades spränga sig dock är det synd om bostadsägarna.
Publicerat Maj 12, 200917 yr På tal om just vapenskåp.Jag är just mitt uppe i en flytt och funderar nu på var jag ska ha vapenskåpet. Min första tanke var att jag kan placera det i lagården och på så sätt samla alla mina jaktprylar på ett å samma ställe.Vid närmare eftertanke kom jag på att det kanske inte är lämpligt...eller kanske ens lagligt att ha vapenskåpet i en annan byggnad än den man bor i...vet nån hur det ligger till?Nackdelen med detta är ju också att jag efter varje jakt vill att bössan ska få torka rejält innan jag ställer in det i skåpet.Det lär väl iofs inte vara så lätt att smyga in helt obemärkt på våran gård då vi har 12 hundar varav 5 schäfrar som håller ganska så bra koll på vad som händer kring huset...men säker kan man ju aldrig vara.
Publicerat Maj 12, 200917 yr Ja det är ju faan... Hade vart en avlastning för landet om alla inbrott slutade med att tjuven/tjuvarna lyckades spränga sig dock är det synd om bostadsägarna. Påminner om dårarna som försökte spränga upp ett kassaskåp, de laddade för lite och tur var väl det för skåpet innehöll sprängämnen, hade de lyckats så räknade man med att 1/4 av Uppsalas fönster hade gått sönder och de närmaste området varit jämnat med marken.
Publicerat Maj 13, 200917 yr Skåpet sitter självklart bultat. 4 betongexpanders i väggen och 4 betongexpanders i golvet gör det nog lite svårare för dom som har svårt att skilja på mitt och ditt .
Publicerat Maj 13, 200917 yr Skåpet sitter självklart bultat. 4 betongexpanders i väggen och 4 betongexpanders i golvet gör det nog lite svårare för dom som har svårt att skilja på mitt och ditt . Är det lättbetong gör det nog varken till eller från, förutom att du får 8 stora hål i vägg och golv när de plockar bort det Vad ska en sådan som jag göra då, som bara har gipsväggar? =) Känns ju som lite spel för galleriet att "bulta" fast skåpet
Publicerat Maj 13, 200917 yr sen då jag är gammal och startar familj och bygger hus skall jag se till att göra mitt vapenskåp i källaren på 25 m2 med en xtra fet valvdörr. då får dom ta hela huset om dom skall ha vapenskåpet
Publicerat Maj 13, 200917 yr Vad ska en sådan som jag göra då, som bara har gipsväggar? =) Känns ju som lite spel för galleriet att "bulta" fast skåpet Någon stans har du en regel. Bara att leta rätt på. Om den inte passar i höjd med hålen i skåpet så får du borra nya.
Publicerat Maj 13, 200917 yr Någon stans har du en regel. Bara att leta rätt på. Om den inte passar i höjd med hålen i skåpet så får du borra nya. Min bostad är regellös
Publicerat Maj 13, 200917 yr ...inga regler alls hos KaptenKrok... Exakt Misstänker att jag kommer få revidera den livssynen när tösen börjar prata och kommer på att saker och ting som man kanske inte bör göra är riktigt kul..
Publicerat Maj 13, 200917 yr Min bostad är regellös F#n Kapten, är det i ett tält du bor? Ta det som en säkehet för din barn att bulta fast skåpet. För om du har dörren öppen och ett barn "klänger" i dörren så kan det välta.
Publicerat Maj 13, 200917 yr F#n Kapten, är det i ett tält du bor? Ta det som en säkehet för din barn att bulta fast skåpet. För om du har dörren öppen och ett barn "klänger" i dörren så kan det välta. Jo jag vet, jag ska flytta skåpet till ett annat rum i huset snart.. då blir det att komma på nån bra lösning på regelproblemet.. faktum är att mitt hus inte är reglat som normalt.. väldigt skumt, men så är det. Det rum jag ska flytta det till nu ska det nog inte vara nått problem att hitta reglar i iaf =)