Publicerat Maj 12, 200916 yr Man kan inte bli annat än förbannad på folks dåliga och smaklösa omdömmen när man ser Tv klippet på Aftonbladet.se idag. Åter igen något dumhuvud med leksaksbåge och tavelspets som förstör bilden av bågjägare och deras vapen. Man måste upprepa det faktum att detta INTE är varken jaktspets eller jaktbåge som används, och av längden på pilen att dömma tror gissar jag på en klen recurv båge eller billig Compound båge. Vi tar absolut avstånd från dylika betenden och applåderar belöningen, hoppas de tar idioten(rna) !
Publicerat Maj 12, 200916 yr Ja, det där har ju inget med bågjakt att göra. En pil försedd med tavelspets, förmodligen från en klev juniorbåge då den inte orkat gå rätt igenom käkbenet. Med en jaktbåge hade det varit genomskott direkt. Hoppas dom tar fast idioterna. Varför ska det vara så svårt att fatta att om man ska jaga vilt så är jaktspets ett måste.
Publicerat Maj 12, 200916 yr Detta är beklagligt. Men det händer och kommer att fortsätta hända. Bara att beklaga och hoppas att någon potensiell idiot ser klippet och fattar hur fel det kan gå och vilket lidande det kan medföra. Risken är ju att fler personer med dåligt omdömme ser det och kommer på att det ligger en båge på vinden.... Som att så ett frö.... Nu ska Jag ut i solen och fixa med min nya butt: Fårull och gjutesäck.... packa packa rakad tacka... Grilla och släppa pil det är sommar
Publicerat Maj 12, 200916 yr Miffon... Men att på något sätt likställa detta med bågjakt, är att dra ett likhetstecken mellan smågrabbars luftgevärspangande på trastar och kulvapenjakt. Jag är övertygad om att vi kommer att få se sånt här i framtiden också tyvärr, men det är inget nytt heller, skitbågar från Hobbex mfl har alltid gått att köpa, och än är den siste idioten inte född.
Publicerat Maj 12, 200916 yr Författare Tycker det är viktigt att vi som bågjägare verkligen visar vår avsky då sådant inträffar och att vi inte uppmuntrar till dyligt betende. Tyvärr får denna typ av incidenter det att se ut som bågjakt och att det är så det fungerar så mycket viktigt att vi förklarar att så inte är fallet. Tycker jag i alla fall
Publicerat Maj 12, 200916 yr Jaha ni!... ni har väll tagi upp det mesta va de finns att skriva! mina små killar har som alla här säkert redan förståtts "riktiga" pil bågar! en viktig sak när man tillåter barn ha dessa typer av "lek" saker är uppfostran i de här med etik och moral ja talar ofta med min om det, själklart vill dom skjuta med dom mot djur! och när man då säjer varför dom inte får de måste man förklara varför dom inte får jaga med sina grejor! är övertygad om att mina killar kommer testa detta också! fast då hoppas jag att så mycket som möjligt har gått in i deras skallar att dom "lånar" en av pappas jaktspetsar! Mvh Mamre!
Publicerat Maj 12, 200916 yr Författare Jaha ni!... ni har väll tagi upp det mesta va de finns att skriva! mina små killar har som alla här säkert redan förståtts "riktiga" pil bågar! en viktig sak när man tillåter barn ha dessa typer av "lek" saker är uppfostran i de här med etik och moral ja talar ofta med min om det, själklart vill dom skjuta med dom mot djur! och när man då säjer varför dom inte får de måste man förklara varför dom inte får jaga med sina grejor! är övertygad om att mina killar kommer testa detta också! fast då hoppas jag att så mycket som möjligt har gått in i deras skallar att dom "lånar" en av pappas jaktspetsar! Mvh Mamre! Jo viktigt att man lär barnen, när man kan altså, inte alla föräldrar vet ju hur det ligger till Sen ska man väl i ärlighetens namn att pojksträck har vi väl alla gjort mer eller mindre Sen hjälper det inte att i Australien ser folk på kängerun som ohyra och problem, lite som duvor på torget altså men det är ingen ursäkt
Publicerat Maj 12, 200916 yr Dessutom får man inte jaga inhemska viltarter med pilbåge, typ kängurus.. Så det är riktigt dumt gjort!!
Publicerat Maj 15, 200916 yr länk till detta tack? http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/u...ticle5120204.ab