Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

EU och jakt

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Vi är tre blivande journalister som gör ett arbete om EU-lagstiftningens inverkan på svensk jakt.

Vi har blivit medvetna om att EU-beslut har haft stor inverkan på många svenska jägares vardag,

ofta på ett negativt sätt. Därför ska vi utreda och diskutera om såna här frågor bör diskuteras regionalt

och hur man kan lösa problemen.

Har du stött på några problem med de nya reglerna, maila och berätta för oss!

Vi skulle också gärna följa med nån jägare ut på jakt och prata lite om de problem han/hon sprungit på.

Känner ni att ni vill dela med er eller medverka, hör av er!

Mvh

Mattias, Oscar och Henrik

Kinkladze_1@hotmail.com

Publicerat

En intressant sak är att det är en allmän uppfattning att morkullejakten förändrades när vi gick med i EU, pga av EU-regler. En insatt person med gott minne påminde mig härom veckan att våra svenska politiker "sålde" vår morkullejakt mot framgång i en annan fråga som de bedömde viktigare. Vore intressant om ni reder ut detta, så kanske det också klarnar på vem man inte ska rösta den 7 juni :blink:

Publicerat
Hej!

Vi är tre blivande journalister som gör ett arbete om EU-lagstiftningens inverkan på svensk jakt.

Vi har blivit medvetna om att EU-beslut har haft stor inverkan på många svenska jägares vardag,

ofta på ett negativt sätt. Därför ska vi utreda och diskutera om såna här frågor bör diskuteras regionalt

och hur man kan lösa problemen.

Har du stött på några problem med de nya reglerna, maila och berätta för oss!

Vi skulle också gärna följa med nån jägare ut på jakt och prata lite om de problem han/hon sprungit på.

Känner ni att ni vill dela med er eller medverka, hör av er!

Mvh

Mattias, Oscar och Henrik

Kinkladze_1@hotmail.com

Problemet är väl inte EU utan våra flata politiker som gillar att sitta i knät på Bryssel, Att jakten ser annorlunda ut i skåne mot i norrland är vi överens om att jakten då ska se lika ut som i spanien och italien förefaller väldigt märkligt.

Du har ett mail :blink:

Publicerat

Finns många problem med EU o jakten, jag fattar inte varför man inte får jaga korp, det finns gott om dom framfö allt där jag bor.

Sen är det ju fjälljakten som våra kära politiker ändrat med hänvisning till EU.

Publicerat
Finns många problem med EU o jakten, jag fattar inte varför man inte får jaga korp, det finns gott om dom framfö allt där jag bor.

Sen är det ju fjälljakten som våra kära politiker ändrat med hänvisning till EU.

...som EU t.om. säger att ett land får särbehandla sin egen befolkning, men det vill våra politiker inte... :huh:

Shit happens.

Publicerat

EU:s grundläggande problem är att man försöker ha ett regelverk som skall gälla över en ganska stor geografisk yta med väldigt olika förutsättningar. Detta gäller frågor som berör jakt, jordbruksstöd och mycket annat. En större flexibilitet utifrån lokala och regionala förutsättningar skulle behöva införas för att åtminstone jag skulle acceptera EU.