Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förslag på innehåll

Featured Replies

Publicerat

Som jag nämde i en annan tråd, kommer jag och ett filmbolag göra 3 stycken jaktfilmer om Åland och jaktturism.

Detta projekt finnansieras av Leader ( EU projekt) och syftet är att marknadsföra jakt på Åland.

3 huvud filmer kommer vi att göra, 1. Trad Jakt på Rådjur från Torn och med hund 2. Bågjakt, en film om enbart denna emminenta jaktform 3. Sjöfågeljakt i skärgården (höstjakt).

Jag undrar nu vad ni som potentiella jaktbesökare till Åland skulle vilja se i en dylik film (ca 45 min till 1 timme)

Tanken är inte att göra ett "tv programm ala TV4 jakt&fiske) utan lite mer komersiell/reklam variant, men då man lätt blir hemmablind kan det vara kul att veta vad ni skulle vilja se och undrar över i fall ni skulle vilja åka till Åland och jaga.

Filmerna kommer man att kunna beställa (pris ej klart) samt det kommer att finnas gratis klipp/snuttar att titta på.

Publicerat
Som jag nämde i en annan tråd, kommer jag och ett filmbolag göra 3 stycken jaktfilmer om Åland och jaktturism.

Detta projekt finnansieras av Leader ( EU projekt) och syftet är att marknadsföra jakt på Åland.

3 huvud filmer kommer vi att göra, 1. Trad Jakt på Rådjur från Torn och med hund 2. Bågjakt, en film om enbart denna emminenta jaktform 3. Sjöfågeljakt i skärgården (höstjakt).

Jag undrar nu vad ni som potentiella jaktbesökare till Åland skulle vilja se i en dylik film (ca 45 min till 1 timme)

Tanken är inte att göra ett "tv programm ala TV4 jakt&fiske) utan lite mer komersiell/reklam variant, men då man lätt blir hemmablind kan det vara kul att veta vad ni skulle vilja se och undrar över i fall ni skulle vilja åka till Åland och jaga.

Filmerna kommer man att kunna beställa (pris ej klart) samt det kommer att finnas gratis klipp/snuttar att titta på.

Kan ju bara tala för mig själv men jag gillar när det är mycket action i filmen.

Gillar inte att följa för mycket av upplägget innan jakten, skitsnack runt brasan och dyligt.

Mycket djur bilder och skott tillfällen, inte nödvändigt att skyttarna alltid kommer till skott men som sagt action bilder blir det ju när man ser skytten och djuren som springer eller smyger förbi även om skott chans uteblir.

Ska man promota just Åland så är det kanske viktigt att visa naturen från sin bästa sida.

Hoppas det hjälpte dig något

/Lasse

Publicerat

Min spontana tanke om jag skulle åka till Åland o jaga är sjöfågeljakt

• 1 month later...
Publicerat

Alla tre låter som snuttar som jag verkligen skulle vilja se!

Jag gillar när man visar VARFÖR grejer händer och berättar lite mer fakta. Inte bara skytte-onani :D

Publicerat

håller med föregående talare. Inte för mycket snack och sånt om vad dom tycker om ex vargfrågan osv.

Mycket action är väll vad alla vill se :D Och viktigt är att de är seriösa och kunnis personer som är roliga och intressanta att lyssna/se på.

Publicerat

Lite nakenjakt skulle jag uppskatta...alldeles för lite sådan jakt tycker jag :rolleyes:

Publicerat
Lite nakenjakt skulle jag uppskatta...alldeles för lite sådan jakt tycker jag :D

finns en sådan film om älgjakt på ginza om du söker

:D:rolleyes:

Andreas

Publicerat

Micke tams film om räv lock tycker jag e ett rätt hyffsat exempel på en bra films uppbyggnad! rätt lagom av varje teknik och jakt, inte så många sekvenser på massa väntan!.. något om de hållet på bågjakten tycker jag skulle vara trevligt! teknik och jakt,.....

Mvh

Publicerat

Håller med vännen Thomas här.

Även Thams & Åhlens nya råbocksfilm har ett bra upplägg, så där finns en del matnyttiga tips på hur en bra jaktfilm är upplagd i mina ögon.

Publicerat
  • Författare

Toppen, tackar för alla tips

Kommer även visa endel om boende och resa förstås, då detta delvis är

lite av en reklamfil och sponsad med säkerhet av något eller båda rederierna.

Publicerat
Toppen, tackar för alla tips

Kommer även visa endel om boende och resa förstås, då detta delvis är

lite av en reklamfil och sponsad med säkerhet av något eller båda rederierna.

Låter bra.

Det är ju liksom hela paketet ni vill visa.