Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Djurskyddsmyndigheten

Featured Replies

Publicerat

"Miljöpartiet ska arbeta för att återinföra djurskyddsmyndigheten, det beslutades vid partiets kongress i Skövde"

Varför?. Har MP ensamrätt på att avgöra vad som är djurskydd?

Exempel på ärenden som djurskydsmyndigheten drev under sin verksamma tid:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article383033.ab

http://sydsvenskan.se/lund/article137719/L...uppfodning.html

Jag skulle tro att listan kan göras lång men jag tycker att dessa exempel räcker för att visa att det bara är en belastning att återinföra djurskyddmyndigheten...

Publicerat

Djurskyddsmyndigheten är väl Djurens rätts lilla lobbyföretag ursprungligen, de förfäktar ju lögnen att viltet är helt oskyddat lagmässigt sett ;):P

Mvh!

Publicerat

Suck...ska dom börja tjafsa om det där igen nu.. :unsure:

Det finns djurskydd så det räcker i detta landet, om det nu ska satsas mer resurser på den fronten, så tillför då medlen till länstyrelsens veterinärenhet som har hand om djurskyddsärenden när det gäller tam och sällskapsdjur, och inte på en kostnadskrävande flummyndighet som består av idealister utan kontakt med verkligheten.

• 4 weeks later...
Publicerat

Eftersom jag genom arv och miljö har mycket god insikt inom tex hästsportens värld så kan jag nämna att Djurskyddsmyndigheten kom med ett så urbota korkat förslag så jag vet inte vad. Detta gick ut på att inga hästar skulle få gå ensamma utan minst två och två för att ha sällskap. Nåväl, ston går att ha i grupp liksom valacker, men hingstar? En sak om hingstarna gått tillsammans sedan de var föl men att släppa ihop två vuxna hingstar? Idealisterna/flummarna på Djurskyddsmyndigheten verkade inte vara inbegripna med att det är helt enligt naturen att hingstarna då försöker styra upp rangordningen sinsemellan och kommer att vara inbegripna med tuppfäktning på en högre skala. Att då släppa ihop vuxna hingstar vore enligt min åsikt att snarare syssla med med någon form av djurplågeri..För att citera en bekant: "Den dagen då Miljöpartiet hamnar i regeringsställning emigrerar jag..."

Publicerat
För att citera en bekant: "Den dagen då Miljöpartiet hamnar i regeringsställning emigrerar jag..."

Kan hålla med dig om detta..

Min far sökte politisk asyl i Norge då man införde löntagarfonderna för x antal år sen.. Han fick iofs avslag.. :P

Publicerat

Ett rimligt antagande är kanske att det blir ett rött Sverige efter nästa val och i så fall kommer Miljöpartiet att vara med där och stöd regera,

har dock svårt att se att man kommer att återskapa en myndighet som saknade existensberättigande redan från början,

men det är klart att de kan vilja det, på samma sätt som V vill/e att Sverige skall lämna EU,

det är bara politiska krav och progaganda tänk.

Avslutningsvis håller jag med Doenitz just avsedda förändringar inom hästhållningen var det otroligt mycket Astrid Lindgren över, synd egentligen att en så pass bra författarinna skall få vara beteckning på något så illa genomtänkt.

Förövrigt den enda svensk som fått en lag i present, Astrid alltså.

/Christian

Publicerat
Kan hålla med dig om detta..

Min far sökte politisk asyl i Norge då man införde löntagarfonderna för x antal år sen.. Han fick iofs avslag.. :P

Kom du ihåg dåvarande finansminister feldts notbok som zoomades in, "Löntagarfonder är ett jävla skit" Han hamnade i min fars eviga hall of fame efter det, sosse till trots :)