Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aktiva kåpor

Featured Replies

Publicerat

Satsade på ett par Sordin Pro på mässan i Bosjökloster.. har ännu inte testat dom i Skogen men dom har bra förstärkning av ljud.

Hördes som en stenkross då kattorna åt torrfoder ;) Fick klart köpa till en trippel mick till radion. Kom undan med 1600 för allt.

Sordin verkar lite smidigare än Peltor.

• Svar 109
  • Visningar 26,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Jag köpte ett par Sordin Pro för ca 1 månadsedan. Är jättenöjd med dessa, förstärker bättre än försvarets egna aktiva skydd. Ligger kanske något i kritiken att de släpper in lite väl mycket ljud, men detta ser jag inte som något problem inte ens på övningsbanan.

• 3 weeks later...
Publicerat

Har nu två par sordin, efter att jag varit helt övertygad om jag supit bort dom gamla.

Testade peltor, men bidde inte överens med comfort eller ljud.

Publicerat
Mikrofonerna i Pro X ska vara vattentäta (IP67) medans de i Pro bara står som "väl skyddade".

Ja, så är det ju så klart. Tyckte det verkade vara ett jäkla överpris för X-modellen annars.

Det första man blir blind på är ögonen! :D

Publicerat

Velat fram och tillbaka nu ett tag men givit upp.. skiter i Peltor. Mina sportac eller va fan de heter har ett grymt irriterande brus i vänster luren som Peltor skiter i att fixa. De har haft lurarna två gånger nu tror jag. Hustrun har ett par som är ljudlösa och trevliga men mina suger. Sen har mina Comtac givit upp nu..igen.. Humlegaard, fixa?

Tror att Peltor är lite för stora för att behöva bry sig om små irriterande kunder så fuckém!

Mvh!

• 1 month later...
Publicerat

Lämnade in mina Sordin Supreme Pro-X veckan för jag hade glömt dom i bilen och då hade en råtta hittat dom och käkat upp gummitätningar och ena ringen på kåpan. Sonen lämnade in dom på fabriken i Värnamo och idag kollade jag om dom var klarar.

En mycket trevlig tjej sa att dom var klarar och att dom bytt batterihållare, knappsats och det råttorna käkat upp. Frågade vad det kostade och blev mäkta förvånad när hon sa att det kostar inget. Det kallas service det!

Ps. Använde mina Peltor Sport Trac i helgen och då insåg man hur mycket bättre Sordins är!

\Mats

Publicerat
Lämnade in mina Sordin Supreme Pro-X veckan för jag hade glömt dom i bilen och då hade en råtta hittat dom och käkat upp gummitätningar och ena ringen på kåpan. Sonen lämnade in dom på fabriken i Värnamo och idag kollade jag om dom var klarar.

En mycket trevlig tjej sa att dom var klarar och att dom bytt batterihållare, knappsats och det råttorna käkat upp. Frågade vad det kostade och blev mäkta förvånad när hon sa att det kostar inget. Det kallas service det!

Ps. Använde mina Peltor Sport Trac i helgen och då insåg man hur mycket bättre Sordins är!

\Mats

Grym service!!

Ligger Sordins fabrik också i Värnamo?? Tufft att både Peltor och Sordin ligger i samma stad :rolleyes:

Publicerat

Är det någon av er som har Lafayette DC-31 Micro 4 och använder dom ihop med Sordin Pro X? Hör ni alla anrop och har ni kontakt med alla i jaktlaget oavsett avstånd inom er jaktmark? Jag har i dagsläget ett par Peltor trapper och trots att dom har varit inne på garantirep. flera ggr så hör jag inte alla i jaktlaget och det brusar i dom också.

Ett par sådana här har jag tänkt mig.

http://www.racerback.se/sordin-pro-x-p-39.html

Är det någon som har erfarenhet av nackbygel och vad tycker ni om det isf?

• 1 month later...
Publicerat

Har möjlighet att få ett par Peltor kåpor på det smålänska sättet som Skuris älskar. :D

Vilken modell ska jag välja !

Tyvärr kan jag inte välja Sordin men med det smålänska sättet så får jag nöja mig med Peltor.

Lasse

Publicerat

Skaffade de gamla, stora, grå Peltor när de kom ut för... minst 15 år sedan, troligen mer. Funkar fortfarande, trots att jag för 7-8 år sedan tappade dem under vårbockjakten och hittade dem i högt, blött gräs följande höst. Behövde inte ens byta batteri efter att de torkat... Har nu bytt till Sporttac (byglarna är trötta på SR7:orna (tror jag de hette)), som jag inte heller haft några problem med.

Sound Trap är däremot helt oanvändbara enligt mig, och Sordin har jag inte provat.

Jag har också ett par av varje!

enda anledningen till att jag bytte var att jag ville ha ut bättre riktning på ljudet men där är inte heller sporttacen helt tillfredställande!

Annars inga problem med dem.