Publicerat Maj 26, 200917 yr Har väl för mig att det ska gå att avlägga bara hagelvapen prov och erhålla licens för det.Gick förr iaf
Publicerat Maj 26, 200917 yr Vill du bara ägna dig åt hagel så ska det räcka med teoriprovet och hagelproven. Du får dock inte skjuta slug, till det krävs klass 1-behörighet.
Publicerat Maj 26, 200917 yr Det går alldeles utmärkt. Skjutbanorna hann frysa ihop i vintras innan jag hann skjuta upp för kula, men teori och hagel hann jag med. Sedan fungerade det jättebra att skaffa sig en hagelbössa och börja öva på riktigt och jaga.
Publicerat Maj 26, 200917 yr Skönt, tack för svar allihopa.Jag ska ta för kula med men det har jag inte övat tillräckligt för än och hade möjlighet för hagel redan nu därför frågeställningen På Torsdag är banan i Korsberga öppen mellan 17,30-18,30 anmälan måste ske inom denna tid. Banan har vapen att låna ut. Medlemskap 50sek/år ger billigare ammo /Lasse