Publicerat Juni 27, 200916 yr låter skönt! Nä men de ska nog gå bra med skällandet.Han kommer få veta redan från första dagen att skälla gör man bara i skogen. Enda nackdelen med att skaffa en finne denna årstid är att den hinner bli nästan ett år innan nästa fågelpremiär. Man kan alltså inte tjuvstarta med den vid 9 månader eller något. min nobs föddes i juli förra året, jag var ute ganska mycket helt kravlöst förstås och tre arbeten på tjäder blev det.
Publicerat Juni 27, 200916 yr Man kan nog dra igång vid 6 månader enligt Maddogs princip. Huvudsaken är att man inte blir sur eller börja bråka på hunden om det inte går som husse drömt om vid laddbänken Köp injagningskompendiet så får du bra guidning in i trädskällar träsket.
Publicerat Juni 27, 200916 yr Man kan nog dra igång vid 6 månader enligt Maddogs princip. Huvudsaken är att man inte blir sur eller börja bråka på hunden om det inte går som husse drömt om vid laddbänken Köp injagningskompendiet så får du bra guidning in i trädskällar träsket. Min första tik som jag hade hon sköt jag allt för, grävling, mård, fågel, hare drev hon också en bukt.. Finnpinnarna är allround hundar och jagar det husse vill. Vet att jag var noga första säsongen och skrev ner allt som dog för henne. Det blev 35 skogsfåglar, 3 grävlingar, 2mårdar, 1 hare. Så jaga på bara.
Publicerat Juni 27, 200916 yr Författare Min första tik som jag hade hon sköt jag allt för, grävling, mård, fågel, hare drev hon också en bukt..Finnpinnarna är allround hundar och jagar det husse vill. Vet att jag var noga första säsongen och skrev ner allt som dog för henne. Det blev 35 skogsfåglar, 3 grävlingar, 2mårdar, 1 hare. Så jaga på bara. låter kanon de:) Det är de som är så häftigt med allroundhundar. Mär du smyger fram på ståndet så vet du inte om de är tex en älg eller en ekkorre;) Men de låter ju bra att man kan tjuvstarta lite. Och självklart har jag inte några alls krav när den är så ung. Men jag tror på tidig skogsvana och att man börjar släppa lite grann och sen öka. Men absolut så ska jag jaga grävling och mård med han. Som sagt det som kommer framför han och är lovligt går tyvär en säker död till mötes:)
Publicerat Juni 27, 200916 yr "Som sagt det som kommer framför han och är lovligt går tyvär en säker död till mötes:)" Nja, så värst säkert är det inte, det lär du nog bli varse efter några ansmygningar. Men det är ju oftast inte rackans fel utan husses.
Publicerat Juni 27, 200916 yr Författare "Som sagt det som kommer framför han och är lovligt går tyvär en säker död till mötes:)"Nja, så värst säkert är det inte, det lär du nog bli varse efter några ansmygningar. Men det är ju oftast inte rackans fel utan husses. hehe sant. men ja menade att de han jagar,de jagar jag också JO, man har ju sett på lite jaktfilmer hur jävla svårt de är. Men inom en 10 års period så smyger man väll som en indian;) Ser verkligen fram imot vintern då man kan ta med valpen på skidtur
Publicerat Juni 27, 200916 yr hehe sant. men ja menade att de han jagar,de jagar jag ocksåJO, man har ju sett på lite jaktfilmer hur jävla svårt de är. Men inom en 10 års period så smyger man väll som en indian;) Ser verkligen fram imot vintern då man kan ta med valpen på skidtur Ett litet tips skaffa fjädrar på Tjäder som valpen kan leka med.
Publicerat Juni 27, 200916 yr Författare Ett litet tips skaffa fjädrar på Tjäder som valpen kan leka med. har lite fjädrar hemma. men dom kanske är för gammla så dom luktar inget.
Publicerat Juni 27, 200916 yr Min nobs var lite egen . När vi kom ut i skogen kunnde jag börja med rasten , då ecco skulle söka igenom och stöta ut all älg ur jaktreviret . Sedan var det fågel som gällde , fanns ingen fågel så gjorde han som kajsa warg tar vad som finns . Ekorre mård grävling och till och med björn . Kunde höra på skallet vad han skällde på , så när det var björn gick jag inte fram väntade på hunde istället . Var fram efteråt och tittade där skallet hade hörts och det var stora ramar och många små tassar som varit i farten . Men han fick också många fina gameltjädertuppar på sitt samvete . Föresten har ni legat och sovit i godan ro för att sedan vakna till dump-dump-dump osv , för att sedan ersätass av ett rassel och ett tass-tass-tass , nytt dump dump osv osv . Svaret på gåtan är en engelsk setter som släpper en tennis boll ut för trappen för att jaga ikapp och sedan tassa upp i trappen igen för en ny jakt .
Publicerat Juni 28, 200916 yr Författare Min nobs var lite egen .När vi kom ut i skogen kunnde jag börja med rasten , då ecco skulle söka igenom och stöta ut all älg ur jaktreviret . Sedan var det fågel som gällde , fanns ingen fågel så gjorde han som kajsa warg tar vad som finns . Ekorre mård grävling och till och med björn . Kunde höra på skallet vad han skällde på , så när det var björn gick jag inte fram väntade på hunde istället . Var fram efteråt och tittade där skallet hade hörts och det var stora ramar och många små tassar som varit i farten . Men han fick också många fina gameltjädertuppar på sitt samvete . Föresten har ni legat och sovit i godan ro för att sedan vakna till dump-dump-dump osv , för att sedan ersätass av ett rassel och ett tass-tass-tass , nytt dump dump osv osv . Svaret på gåtan är en engelsk setter som släpper en tennis boll ut för trappen för att jaga ikapp och sedan tassa upp i trappen igen för en ny jakt . hahah:)