Publicerat December 19, 201114 yr Hur är småläningen i drevsätt om man jämför med en finne!? Och finns de nån som jagar grävling med sin småläning på detta forum eller lämpar sig finnen bättre för de? MVh rävpekka
Publicerat December 19, 201114 yr tycker inte riktigt att smålänningar passar särskilt bra om du vill ha ner dom i gryt,,lite för små för att få ordentligt tryck på räven men då kan dom ju istallet bli skjutna på drev
Publicerat December 19, 201114 yr Ta kontakt med Någon av bröderna Falk i Våmhus utanför Mora. De skjuter ca 40 rävar om året och jagar allt med sina smålandsstövare.
Publicerat December 19, 201114 yr tycker inte riktigt att smålänningar passar särskilt bra om du vill ha ner dom i gryt,,lite för små för att få ordentligt tryck på räven men då kan dom ju istallet bli skjutna på drev Nu tänkte jag mig mer å ställa grävlingen!!! Men inte visste jag att finnarna går ner i gryt!