Publicerat Juli 5, 200917 yr japp, tänkte man skulle kunna göra en tråd om duvjakten, kom med era tips om hur ni gör er åker/åtel och tips till jakten! det vi med grabbarna nu tänker göra /har gjort. plogat fältet, men skall göra det större. matar med ärtor och salt göra ordentliga passplatser i tid så duvorna bli vana köper jaktskotten/övningskotten i lag för att få nånslags rabat. btw, såg nå jakt snutt om duvjakt på nätet, killen hade som pall en tubaktig hållare var locket gick att snurra , so man sittandes kan lätt sväng sig 360 grader, + så fungera den som behållare, för mant,kläder ammo mm. vet nån var man kan köpa såna ? i sverige eller finland eller nätet överlag //radium EDIt, härmed den officiella duvjakts tråden 2009
Publicerat Juli 5, 200917 yr Författare som sagt ni får gärna komma med tips ( jag ? otålig ? vadför dumheter )
Publicerat Juli 5, 200917 yr Författare påsant ? måst väl finnas nån här som jagar duvor, Fram med era tips wizard och christian!
Publicerat Juli 5, 200917 yr Författare Hei radium! här har jag ett tips! mata fåglarna efter kl 9-10 för att inte störa dom på dagen!
Publicerat Juli 6, 200917 yr Sätt dig vid en ärt åker där duvorna brukar slå och lägg ut bulvaner i hästsko form med botten av U:et mot vinden. Som sjöfågeljakt. Sitter i lä
Publicerat Juli 6, 200917 yr Författare tack toffe för ditt tips men den viktigaste frågasn vill jag veta, " btw, såg nå jakt snutt om duvjakt på nätet, killen hade som pall en tubaktig hållare var locket gick att snurra , so man sittandes kan lätt sväng sig 360 grader, + så fungera den som behållare, för mant,kläder ammo mm. vet nån var man kan köpa såna ? i sverige eller finland eller nätet överlag smile.gif "
Publicerat Juli 6, 200917 yr Placera gärna ut en foderspridare som sprider ätor, öka allt eftersom vi kommer närmare premiären och du märker att duvorna hittar dit. Placera gärna ut gömslet som du säger tidigt, det är ju bra om dom ser att det brukar stå där så de inte blir rädda för det. Ett bra tips till kan vara att sitta ute där du har tänkt dig att ha gömslet och se hur duvorna flyger så du kan placera det rätt med en gång. Behöver du flytta gömslet så gör det även om det är mitt under jakten, fltger de in från fel håll är det oftast bättre att flytta en att sitta kvar och hoppas. Håll nere hållen när du jagar, och öva på snabba duvor på lerduvebanan, sidoskott är bra att öva in /Lasse
Publicerat Juli 6, 200917 yr men den viktigaste frågasn vill jag veta, " btw, såg nå jakt snutt om duvjakt på nätet, killen hade som pall en tubaktig hållare var locket gick att snurra , so man sittandes kan lätt sväng sig 360 grader, + så fungera den som behållare, för mant,kläder ammo mm. vet nån var man kan köpa såna ? i sverige eller finland eller nätet överlag smile.gif " Tjenare läste din tråd i går och idag när jag satt på jobbet och läste svensk jakt dyker den upp det som är det jag tror att du letar efter. Kan det vara en sånhär? http://www.cabelas.com/prod-1/0009280224382a.shtml Kan bara tillägga att jag inte kan något om duvjakt men jag hoppas att jag bidrog med något endå Kan även tilllägga att det var i nr 4, 6, eller 7 Ha det /Danne
Publicerat Juli 6, 200917 yr Författare men den viktigaste frågasn vill jag veta," btw, såg nå jakt snutt om duvjakt på nätet, killen hade som pall en tubaktig hållare var locket gick att snurra , so man sittandes kan lätt sväng sig 360 grader, + så fungera den som behållare, för mant,kläder ammo mm. vet nån var man kan köpa såna ? i sverige eller finland eller nätet överlag smile.gif " Tjenare läste din tråd i går och idag när jag satt på jobbet och läste svensk jakt dyker den upp det som är det jag tror att du letar efter. Kan det vara en sånhär? http://www.cabelas.com/prod-1/0009280224382a.shtml Kan bara tillägga att jag inte kan något om duvjakt men jag hoppas att jag bidrog med något endå Kan även tilllägga att det var i nr 4, 6, eller 7 Ha det /Danne GUFAN! tack! inte prick likadan som jag så i filmen, men denna är ju ännu bättre! den är ju kammo färgad med fickor och fugnerar som kylare!!! wooohooo:P undrar om man kan beställa ti FIN from cabela ? Men tack igen! ditt tips har varit bäst hittils
Publicerat Juli 6, 200917 yr Det var så lite. Tyckte det var så kul när jag satt och läste det för jag har nog inte reflekterat på den om jag inte hade läs din tråd i går. Sök på den för den lär finnas på fler ställen
Publicerat Juli 6, 200917 yr http://www.evanssports.com/ http://www.evanssports.com/ http://www.nextag.com/Evans-Sports/camping-cooler/brand-html http://www.thefind.com/qq-camo-seat-cooler
Publicerat Juli 6, 200917 yr Detta står hos cabelas All other countries Surface shipping and handling is 25% of the total order amount or a minimum of $20.00. Air delivery is 45% of the total order amount or a minimum of $40.00. All orders must be paid in U.S. funds by international money order or by credit card. Exchange rates are automatically calculated on credit card orders. The recipient is responsible for all duties, taxes and Customs fees. Please contact your local Customs office for an estimate of these fees. Packages over 42" (106 cm) in length cannot ship via Surface. Shipping alternatives vary by country. Call for details. 1-800-237-4444 (U.S. & Canada) or 1-308-234-5555 (International)
Publicerat Juli 6, 200917 yr Författare Va kul hoppas det löser sig skriv hur det blir im on hold. dom försöker klura ut payment
Publicerat Juli 6, 200917 yr Författare då har man beställt 2 stycken evans sport dunkar får dom om 7-12 dagar
Publicerat Juli 6, 200917 yr Författare så fick man mail från cabelas att det inte går att beställa. fan detta är just varför jag ringde dit. varifrån skulle man då få en bucket. i want mah bukkit
Publicerat Juli 7, 200917 yr Författare ikväll sattes last pallar på plats i diket och närmaste dagar kommer vi sätta up nät och sätta kvistar och gräs i dom och 20 KG ärtor sattes ut. 30-40 duvors sågs idag kommer bli bra jakt år iår
Publicerat Juli 9, 200917 yr Författare får ser hur det kommer vara, haft hård regn idag och våra pass är i ett dike, det har regnar lite och vatten nivån har inte ökat märkbart, får hur det är imorron. , hur går det för er andra ? =)
Publicerat Juli 9, 200917 yr Författare Radium- när börjar ni jaga egentligen?Är det i morgon? /Christian om 4 veckor. men man skall ju vara bered
Publicerat Augusti 3, 200917 yr Författare japp, och nu börjar vårt ärtlager ta slut, som jag fruktade... vilka frön gilla duvor ?