Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapenlampa

Featured Replies

Publicerat
Kan bara ansluta mig till hyllningskören ang. Fenix-lampor, har PD30, TK11, HP10 helt perfekta lampor, spöar TACM, Surefire, Maglite o liknande med hästlängder i fråga om batteritid o ljusstyrka. Det finns andra märken med samma kvalite för ungefär samma pris men de hittar man inte hos svenska handlare enligt min erfarenhet, kolla nätet!

(Passa på att skaffa batteriladdare o laddbara batterier oxå om ni beställer på nätet)

Handla på www.fenix-store.com, www.4sevens.com eller www.dealextreme.com

Jämför lampor på http://fonarevka.lux-rc.com/

Amen!

;)

/Johan

du måste vara en stor fan. reggad över 1 år. första kommentaren handlar on fenix lampor :lol:

far idag och hämta andbåten min. tejpade fast min ld20 på winssun och locka lite räv :lol: blev ingenting men fasiken jag hade siktlinje på säkert över 100 meter ;)

Publicerat

Kör med en NextTorch. Tycker den är suverän. Ljuskägla kompakt och lyser 100 meter. Dyra batterier men dom varar länge, kört med samma i två år nu. Ej uppladningsbara.

Publicerat
du måste vara en stor fan. reggad över 1 år. första kommentaren handlar on fenix lampor :ph34r:

far idag och hämta andbåten min. tejpade fast min ld20 på winssun och locka lite räv :mad: blev ingenting men fasiken jag hade siktlinje på säkert över 100 meter :D

Jo de kan du tro! eller så har jag glömt bort detta forumet ett tag.......... :lol: men de ja säger är sant!

Publicerat
Kör med en NextTorch. Tycker den är suverän. Ljuskägla kompakt och lyser 100 meter. Dyra batterier men dom varar länge, kört med samma i två år nu. Ej uppladningsbara.

har nextorch och gillar dom inte . batteri tid på en halvtimme är nog bajsbajs bara :/

Publicerat

Jag har bestämt mig för att jag ska ha en Fenix :rolleyes: Nu är det bara en lika stor djungel till att ta sig genom för att komma fram till vilken modell..

Har kommit fram till 3 alternativ: LD20, TK12 och TK11.

Hur de är att handhava är nu det som får avgöra vilken av dem jag ska ha. Någon som har förstått hur man byter mellan alla olika ljusstyrkor som går att få ur dessa lampor? (mestadels TK12)

Publicerat
Jag har bestämt mig för att jag ska ha en Fenix :rolleyes: Nu är det bara en lika stor djungel till att ta sig genom för att komma fram till vilken modell..

Har kommit fram till 3 alternativ: LD20, TK12 och TK11.

Hur de är att handhava är nu det som får avgöra vilken av dem jag ska ha. Någon som har förstått hur man byter mellan alla olika ljusstyrkor som går att få ur dessa lampor? (mestadels TK12)

min ld20 ändrar man genom att klicka sakta på on/off knappen, till steg 1 , 2 , 3, sos , sedan vrider man på huvudet på lampan för att sätta den i turbo läge, då är 1 klick turbo medan klick 2 är strobo

• 2 weeks later...
Publicerat

Hahaha detta är nog som att svära i kyrkan, men för de som är intresserade av en budgetlösning så är innovativa ideer inte långt borta! Biltema: 149 spänn :rolleyes:

post-4665-1259710787_thumb.png

Publicerat

Köpte en Ledlenser T7 igår och monterade den på bössan för att testa. Jäklar vad den lyste! Jag skulle kunna skjuta med lägsta inställningen på 50-60m och på 100 m med full styrka.

Nån som testat om lampan påverkar träffbilden på 100m? Den borde påverka pipsvängningen men hurvida det är tillräckligt för att påverka har jag inte testat än. Inte för att jag ska jaga i mörker men det kan ju vara bra att veta om det blir eftersök m skotthåll som blir åt det längre hållet.

Publicerat

Hallå där. Jag har testat allt, utom vissa extremdyra varianter(3500-5000 sek), och yligen kommit fram till en mycket prisvärd modell. Den kostar 800 kr och i detta pris ingår laddare, 2 st batteri(lampan behöver endast 1/tillfälle) och trycksladd. I princip dubbelt upp gentemot TACM osv, otroligt liten ledlampa med jvligt bra ljus!

SE: www.liomater.se

PS. Den jag har kostar exakt 800 kr inkl frakt, 250 lumen som maxvärde DS.

//RG

Publicerat
Hittade en lampa av märket Solarforce idag, någon som vet något om dessa?

http://www.handladigitalt.se/solarforce-30...art-p-2967.html

Enligt beskrivningen skulle den ju klå en Fenix PD30, men sen om det är så i verkligheten är ju en annan sak...

Jag har en sån. Är väldigt nöjd med den men har bara haft den någon vecka. Först om några månader vet jag mer...

Publicerat

Jag köpte min lampa på http://teknikmagasinet.se/ och pipfästet på http://www.fritidvildmarksliv.se/ Fördelen med lampan e att på och av knappen sitter bak på baterihatten och den drivs med vanliga baterier AA.

Inte denna lampa jag har men en liknande Ficklampa Rebel 90 ALX-80R92AA De finns med kamera baterier som lyser längre men de e jag för snål för :huh: Detta kombinerar jag med en silva L1 pannlampa http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=143015538

De brukar funka rätt bra på eftersökena

Publicerat

Använder mig av en Surefire G2:a med led reflektor. Är toknöjd, med batteri tid ca 5h.

• 3 weeks later...
Publicerat

Idag har jag beställt en Fenix TK11 :P

Om några veckor kan jag tala om ifall den var värd pengarna :lol:

• 1 month later...
Publicerat

jag har detta paket. efter ett tiotal eftersök på trakikskadat vilt med denna combo

så kommer jag inte att byta lampor iallafall

Jag har testat både Surefire och Nextorch och de är inte i närheten.

Allt handlar inte om ljus.

Ledlenser har en "teleskopisk"focus så man slipper att vrida lamphuset.

snabbt och smidigt.

Men det är jag det ..

//Andreas