Publicerat Juli 10, 200916 yr http://www.sva.se/sv/undersida/Nyheter-fra...yngre-vildsvin/ Tråkigt att höra men ett bevis på hur viktigt det är att trikintesta viltet innan konsumtion. Det skulle vara intressant att se hur de andra grisarna i den flocken har det med trikiner, men det följs nog inte upp gissar jag?...
Publicerat Juli 10, 200916 yr Författare Tråkigt att höra men ett bevis på hur viktigt det är att trikintesta viltet innan konsumtion.Det skulle vara intressant att se hur de andra grisarna i den flocken har det med trikiner, men det följs nog inte upp gissar jag?... Man har nog lite extra koll på de som kommer från samma område, men det är ju inte alltid att märkningen av inskickade prover är samma. Dock kan ju trikiner komma i vågor på samma ställe så det skulle inte vara så förvånande om det är fler positiva från Brevens...
Publicerat Juli 10, 200916 yr Tråkigt att höra men ett bevis på hur viktigt det är att trikintesta viltet innan konsumtion. De vi ska käka är testade och ok Mvh!
Publicerat Juli 11, 200916 yr Fick höra förra året ett jaktlag som hävdade att yngre grisar ej kan ha trikiner och därmed behöver man ej testa heller. Kommentarer överflödiga anser jag...