Publicerat Augusti 30, 200916 yr Har PeeWeen i bilen, kanske ska prova att tuta lite i den.. Satt lite pinsamt till igår, markägaren med familj satt ute på sin altan bara 70 meter bakom mej, hade ingen lust att locka med något stökigt instrument då. Satt och fipplade med Sams Skattuta, tror den skulle fungera även på räv nämlingen. Skulle dock vilja se en rödpäls när jag provar för att få kvitto direkt så att säga.. Mvh!
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Författare Har PeeWeen i bilen, kanske ska prova att tuta lite i den.. Satt lite pinsamt till igår, markägaren med familj satt ute på sin altan bara 70 meter bakom mej, hade ingen lust att locka med något stökigt instrument då. Satt och fipplade med Sams Skattuta, tror den skulle fungera även på räv nämlingen. Skulle dock vilja se en rödpäls när jag provar för att få kvitto direkt så att säga..Mvh! Hoppas att markägaren inte är jägare för då lär han komma med bössan i högsta hugg o undra va faan det är som plågar haren då PeeWeen låter längre än 70m Men lite fina mus pip o fågelläte går ju o hålla nere tonen lite det är den klockren till oxå. Mvh.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Provkörde standarden i morse när vi stod och knackade kråkor, fick till det rätt bra tyckte jag.. nästan så man är sugen på att testa den skarpt! Körde lite med Peeween med i bilen på väg hem och... ok men inte klockrent. Ska ta med dem båda vid nästa tillfälle så får vi se. Den här WAMen börjar jag allvarligt att ge upp på nu, tycker den låter så bra men bara en skjuten räv duger inte. Mvh!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Provkörde standarden i morse när vi stod och knackade kråkor, fick till det rätt bra tyckte jag.. nästan så man är sugen på att testa den skarpt! Körde lite med Peeween med i bilen på väg hem och... ok men inte klockrent. Ska ta med dem båda vid nästa tillfälle så får vi se. Den här WAMen börjar jag allvarligt att ge upp på nu, tycker den låter så bra men bara en skjuten räv duger inte.Mvh! Ja då hade du ju en trevlig morgon jag skulle börja med Peeween o sen byta till standarden efter cirka 10-15min då det är bättre o börja passet med en lågljud pipa. WAMen är ju väldikt låg ljud så den funkar ju som bäst när det är lugnt typ sommar nätter eller månklara nätter när skaren ligger men det är bara o röva sig fram. Mvh.
Publicerat September 2, 200916 yr Fin trudelutt! Jag har också blivit intresserad av det här med lockjakt och undrar när bästa / sämsta tiden för rävlock är. Ni som har koll kan säkert svaret. Jag har en Nordic Predator pipa.
Publicerat September 2, 200916 yr Författare Fin trudelutt! Jag har också blivit intresserad av det här med lockjakt och undrar när bästa / sämsta tiden för rävlock är. Ni som har koll kan säkert svaret. Jag har en Nordic Predator pipa. Bästa tiden är tidiga mornar o sena kvällar då räven är aktiv sen o när kärlen går i backen då räven har det svårare o hitta mat då driver hungern på mera men det funkar alla tider på dygnet. Mvh.
Publicerat September 2, 200916 yr Tackar för tipsen. Ja man får se om man kan få sig ett "rödskinn" vad det lider.
Publicerat September 2, 200916 yr Författare Tackar för tipsen. Ja man får se om man kan få sig ett "rödskinn" vad det lider. Det fixar du säkert Mvh.
Publicerat September 2, 200916 yr Författare Flex är du från västra göta land eller? gissar på skövdetrakten! Stämmer bra det Mvh.