Publicerat Juli 12, 200917 yr Tjena alla! Tack för ett riktigt bra forum! Jag är en nykläckt jägare som tänker införskaffa mina första vapen. Jag är student, varför jag söker billiga men funktionella fabrikat, kaliber 30.06 eller 308W. Har kollat på dessa två annonser, vad säger ni som är kunniga, är dessa studsare något att titta närmare på? Har ni andra tips på bra bössor i samma prisklass i/runt kronobergsområdet? http://www.blocket.se/jonkoping/Husqvarna_...m?ca=21&w=2 http://www.blocket.se/kristianstad/Studsar...m?ca=21&w=2 Såg även ett annat erbjudande: Carl-Gustaf M96 kal. .30.06. Gott skick. 70 säkring kort slaglängd kiks, Tasco 4x32. Modifierad CG63 stock. För 740:- Jag undrar om detta gevär är något att ha, googlade nämligen M96 och det verkade finnas många olika åsikter om modellen (t.o.m att den skulle vara farlig att skjuta med). Slutligen: har ni tips om andra internetsidor man kan kolla in? jaktia.se? Mvh Johannes
Publicerat Juli 12, 200917 yr Är önskemålet en 30-06 eller har du andra val när det gäler kalbiervalet? Det finns många fina vapen som är och blir till salu så mitt första tips blir att hålla dig lite lugn, det kommer vapen i alla smaker och prisklasser allt eftersom. Om jag tänker rätt så är det till bockjakten det nya vapnet skall invigas och då börjer det ju att bli brottom brottom Kolla på Torsbohandels.com de har massor med vapen tyvärr är det inte många som de har bild på. Blocket är ett bra riktmedel när det gäler priser. Varför inte lägga ut en fråga här på forumet om någon har ett lämpligt vapen att sälja till dig. /Lasse Edit:vore bra om man kan läsa allt innan man ställder korkade frågor om kalibervalet 308 var ju ett alternativ.