Jump to content

Flex fiske resa i Kiruna

Recommended Posts

MichaelaFridell

Åh, vilken resa du har varit på. Fina bilder dessutom :rolleyes:

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Flex

16

• lsjonsson

15

• Vicks

6

• Nils l

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Natten avklarad o rena o fräscha o proviant Innhandlat på den lokala Ica butiken lämnar vi Kiruna o åker till ett ställe som vi kollat ut på kartan packar upp o reser tältet o bejer oss i väg kommer fram till ett underbart ställ där det har bildats en liten damm med in o utflöde o nacken vid utflödet ser mycket fint ut gör i ordning fiskeutrustningen o vadar ut en bit i dammen har satt på superpuppa varianten o lägger ett kast o så flugan glider fram mot nacken har full fokusering på flugan o glufs så har harren tatt flugan mjukt mot hugg o harren sitter flinar stort faan viken känsla det är o stå o drilla harr så här gör några korta rusningar innan den ger upp vägde väll knappt 4hk beslutar mig för o sätta på en klingkammer som ligger lite högre på vattenytan gör några fina kasst mot nacken men inget händer det är så otroligt spännande o följa flugan mot nacken och så plötsligt stiger en stor harr o tar flugan hela ryggen är över ytan o nu blir det lite fart i rullen känns att den här är större står o drillar den in o ut o tar tid på mig det är ju ingen brådska o till sist så ger den upp harren o jag plockar upp den o uppskattar vikten till 8hk kanske drar en till i samma anda o fram med gasolen o filékniven fixar i ordning fisk o pulver mos jag o polarn har ett löjligt leende på läpparna o sen av njuts den ny fångade harren o finns det not godare än o avnjuta ny fångad harr ute i naturen sitta där o smaska o titta på bergen helt oslagbart efter det så tar vi en liten tupplur i det fria o nu käns det lite som om vi är lite mätta på fisket så vi tar det lugnt o njuter av naturen strosar runt lite o tittar stannar här o såsar hela dagen framåt kvällen bär det mot tältet o nu nalkas det pannkakor fin fina sådana med jordgubbssylt sitter o ljuger om fisket sen lägger vi oss mätta o belåtna ännu en klockren dag är avverkad.

post-906-1248066666_thumb.jpgpost-906-1248066624_thumb.jpgpost-906-1248066606_thumb.jpgpost-906-1248066648_thumb.jpgpost-906-1248066681_thumb.jpg

Mvh.

Fortsättning följer

lsjonsson

Ah, ännu mera trevlig läsning och fina foton Flex! B) Bra jobbat Flex :blush:

Det tar sig med skrivandet när man väl har fått upp farten och blivit varm i kläderna! :P:P

larsson 76

Riktigt fina bilder. Har ju tänkt att åka uppåt landet för o fiska & vandra lite o man blir ju inte mindre sugen på det med tanke på bilderna o det du skriver

Riktigt fina bilder. Har ju tänkt att åka uppåt landet för o fiska & vandra lite o man blir ju inte mindre sugen på det med tanke på bilderna o det du skriver

Tack så mycket larsson det var mycket trevligt :rolleyes:

Mvh.

Sista dagen går vi o såsar ut med rautasälven drar två små öringar för övrigt en mycket fin älv vi är rätt mätta på fisket nu så vi fixar lite mat o vilar ut med älven vi börjar sakta ta oss till bilen för o be je oss hemåt ringer isjonsson o bestämmer träff vid en bensinstation framme vid tältet som jag inköpt på rusta för 400kr packar vi ihop o låter tältet stå kvar he he kanske non som behöver et skratta gott gjorde vi i alla fall väl framme vid macken träffar vi Stefan o Roger vi går in o sätter oss o ljuger om allt möjligt givet vis måste jag ha en kalzone mini modell på den också så fick fylla på med sallad he he efter den trevliga pratstunden så säger vi hejdå till Stefan o Roger o Kiruna o kan bara konstatera att man haft en makalös vecka.

Här står jag med Mannen myten legenden isjonsson(Stefan) :rolleyes:

post-906-1248112259_thumb.jpg

Mina första vilda renar som strosa ut med vägen :D

post-906-1248112284_thumb.jpg

Mvh.

lsjonsson

Tack Flex för det prat- och ljugarstunden! :wub: Den var trevlig och Ni är välkomna upp igen om Ni känner för det! :D

Tack Flex för det prat- och ljugarstunden! :P Den var trevlig och Ni är välkomna upp igen om Ni känner för det! :lol:

Ja det var trevligt :D vi får väll se när nästa resa blir av hör av mig då :D

Mvh.

lsjonsson
Ja det var trevligt :D vi får väll se när nästa resa blir av hör av mig då :D

Mvh.

Ja, det var det verkligen! :D Ja, och var ni ska någonstans! :DB) Hur kunde det bli så fel? Kalixälven blev Kiruna och Rautas! :rolleyes:

• 11 months later...
Nils l

Var håller Flex hus nu då? Är han i Kiruna och blöter krok eller har han trasslat in sig i skivstången? Han är ju så gott som osynlig.

lsjonsson
Var håller Flex hus nu då? Är han i Kiruna och blöter krok eller har han trasslat in sig i skivstången? Han är ju så gott som osynlig.

Ja, jag tror det och at than är bortåt Rautas var det väl det hette. :huh: Dom flyger upp i år. Åt helsike för långt att köra upp förra året tyckte dom. :huh:

Nils l

Stackars jäkel. Det har regnat nästan hela sommaren och det ska regna hela veckan. Nog får han fisk men myggen kommer att äta upp honom och hur kul är det att äta,sova och skita i ösregn utan att kunna bli torr.

lsjonsson
Stackars jäkel. Det har regnat nästan hela sommaren och det ska regna hela veckan. Nog får han fisk men myggen kommer att äta upp honom och hur kul är det att äta,sova och skita i ösregn utan att kunna bli torr.

Aj fan, var det så illa där borta i år. Förra året så var det väl bara regn någon gång tror jag att det var.

Hej Nils vi hade ett helt otroligt fiske vi drog nog 1000st harr på 7 man på den veckan vi va där några fina över kilot där under men dom flesta låg på 3-5 hekto.

Mvh.

lsjonsson
Hej Nils vi hade ett helt otroligt fiske vi drog nog 1000st harr på 7 man på den veckan vi va där några fina över kilot där under men dom flesta låg på 3-5 hekto.

Mvh.

Tjena Flex!

Kul Flex att ni fick grisfiske. :D Det är ju dags att du kastar in lite foton på all fisk om du vill bli betrodd. :D:huh:;)

Nils l

Mvh.

'

Kul att det blev fisk i allafall. Var det mycket regn och insekter eller klarade ni er undan? Du vet vad jag sagt om fisket i kiruna däruppe. Vill man ha mängd så inga problem men vill man ha kvalite så är det dags att byta kartblad. <_<

Hör av dig nästa år så ska jag se till att du aldrig vill se åt en harr mer. Det är sådan fisk man åker och hämtar till middag inte sånt man tar helikopter för dyra pengar och åker till fjälls för. Jag var ut två timmar en kvart hemifrån och fick ca 30 st harrar som då var lite mindre men om jag åker bara lite längre så finns sånt hur mycket som helst och i samma storlek som det ni fick.

Fortsatt skitfiske!

Interbond
Sista dagen går vi o såsar ut med rautasälven drar två små öringar för övrigt en mycket fin älv vi är rätt mätta på fisket nu så vi fixar lite mat o vilar ut med älven vi börjar sakta ta oss till bilen för o be je oss hemåt ringer isjonsson o bestämmer träff vid en bensinstation framme vid tältet som jag inköpt på rusta för 400kr packar vi ihop o låter tältet stå kvar he he kanske non som behöver et skratta gott gjorde vi i alla fall väl framme vid macken träffar vi Stefan o Roger vi går in o sätter oss o ljuger om allt möjligt givet vis måste jag ha en kalzone mini modell på den också så fick fylla på med sallad he he efter den trevliga pratstunden så säger vi hejdå till Stefan o Roger o Kiruna o kan bara konstatera att man haft en makalös vecka.

Här står jag med Mannen myten legenden isjonsson(Stefan) ;)

post-906-1248112259_thumb.jpg

Mina första vilda renar som strosa ut med vägen :P Svenska renar är ju tamdjur inte vilda.

post-906-1248112284_thumb.jpg

Mvh.

Tjena Flex!

Kul Flex att ni fick grisfiske. ;) Det är ju dags att du kastar in lite foton på all fisk om du vill bli betrodd. ;):P;)

Tjena Stefan ja det var dåligt med fotandet men några foto kan jag kassta in när jag har tid ;)

Mvh.

'

Kul att det blev fisk i allafall. Var det mycket regn och insekter eller klarade ni er undan? Du vet vad jag sagt om fisket i kiruna däruppe. Vill man ha mängd så inga problem men vill man ha kvalite så är det dags att byta kartblad. ;)

Hör av dig nästa år så ska jag se till att du aldrig vill se åt en harr mer. Det är sådan fisk man åker och hämtar till middag inte sånt man tar helikopter för dyra pengar och åker till fjälls för. Jag var ut två timmar en kvart hemifrån och fick ca 30 st harrar som då var lite mindre men om jag åker bara lite längre så finns sånt hur mycket som helst och i samma storlek som det ni fick.

Fortsatt skitfiske!

Hej Nils det regna på två dagar en rejäl skur sen duggade det lite inget o klaga på sen var det en dag då solen låg på så in i h......e brände upp händer o ansiktet o ta av sig gick ju inte då myggen var lite besvärliga o svalka sig var inte o tala om man fick andnöd bara man gick i till benen :P;) ;) kalt sen myggen var inte så farligt för övrigt det var ju bara händer o ansiktet som var bart o myggmedlet gjorde sitt där ;)

Ok jag ska ta ett snack med polaren o se om vi kan få till det vore helt klart intressant o komma till dig o fiska lite du har ju berättat lite om ditt fiske o det lockar helt klart :o

Fortsatt skitfiske :D

Mvh.

lsjonsson
Tjena Stefan ja det var dåligt med fotandet men några foto kan jag kassta in när jag har tid :P

Mvh.

Ok! Det är ju bättre än inget foto iaf! ;)

lsjonsson
Härliga bilder och bra berättelse!! :)

Kom ihåg att det är förra årets foton så det är inga från årets resa ännu. ;):D Han är lite slö ibland våran gode Flex med att ladda upp nya foton. ;):P