Publicerat Juli 20, 200916 yr http://www.jaktojagare.se/se/article.php?i...p;context=60321 Det är härligt att se att våra politiker drar igång tidigt med valupptakten!
Publicerat Juli 20, 200916 yr Man undrar vad kommunisterna menar med "vargrena hundar" Är det ett etablerat begrepp som jag inte hört om eller är det ett uttryck myntat av okunniga politiker för en lika okunnig allmänhet? Lovvärt initiativ, men det är väl dessvärre bara röstfiske för en liten grupp väljare eftersom det publiceras i J&J. Hade det bara varit i SvD eller DN.
Publicerat Juli 21, 200916 yr Den debat artickeln har varit i en av lokalblaskorna. Jag fattar inte varför V vill stoppa jakt med löshund oc vad är en vargren und? Renrena undar har jag hört talas om.
Publicerat Juli 21, 200916 yr Den debat artickeln har varit i en av lokalblaskorna. Jag fattar inte varför V vill stoppa jakt med löshund oc vad är en vargren und? Renrena undar har jag hört talas om. Anledningen är nog att många vargkramare har fått för sig att det är hunden som springer till vargen, och inte tvärtom..
Publicerat Juli 22, 200916 yr att stoppa jakt med löshund har varit något som djurens rätt drivit ganka så länge. Då finsn det sedan politiker som kopierar debattartiklar och pressmeddelanden från djurens rätt och lägger som motioner. Främst politiker från V och MP. Vi får inte glömma att de egentligen inte vill ha vargrena hundar eller bara ett förbud mot löshundsjakt utan de vill istället ha ett totalt jaktförbud. Tyvärr blir väl detta socialdemokraternas politik till nästa val då de är såpass desperata med att få behålla V och MP i sin koalition. Då är eftergifter i deras jaktpolitik ganska så enkla eftergifter att locka med.