Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktkläder och jaktvapen för barn (~1år)

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Är det någon som har koll på var man kan köpa jaktkläder för barn; ålder 1-1,5 år?

Kläderna är mest en rolig grej och behöver inte vara "praktiska" utan är mest tänkt som en rolig grej.

Nästa fråga gäller vapenkopior; jag har tänkt att köpa ett "jaktvapen" till min brorson och vill hitta ett gevär som inte av typen rymd eller krig. Är det någon som har något bra tips?

Publicerat
Hej,

Är det någon som har koll på var man kan köpa jaktkläder för barn; ålder 1-1,5 år?

Kläderna är mest en rolig grej och behöver inte vara "praktiska" utan är mest tänkt som en rolig grej.

Nästa fråga gäller vapenkopior; jag har tänkt att köpa ett "jaktvapen" till min brorson och vill hitta ett gevär som inte av typen rymd eller krig. Är det någon som har något bra tips?

www.vildsvin.se har jaktkläder för barn.

Kolla runt på leksaks affärer, Jag va inne på lekplaneten för inte så länge sen och hitta en hagelbössa som man laddar med patroner. kosta runt 400 kr

sen så kunde man köpa patron bälte till och patroner.

Publicerat
www.vildsvin.se har jaktkläder för barn.

Kolla runt på leksaks affärer, Jag va inne på lekplaneten för inte så länge sen och hitta en hagelbössa som man laddar med patroner. kosta runt 400 kr

sen så kunde man köpa patron bälte till och patroner.

den där hagelpangen ser riktigt verklig ut! fast har bara sett s/s i den. När jag var liten fick ja en likadan fast i bock :wacko:

Publicerat
den där hagelpangen ser riktigt verklig ut! fast har bara sett s/s i den. När jag var liten fick ja en likadan fast i bock :ph34r:

Ja det är en s/s, har aldrig sett en bock? hade en själv när jag va liten men det va ju en s/s det med.

Publicerat
Ja det är en s/s, har aldrig sett en bock? hade en själv när jag va liten men det va ju en s/s det med.

jag hade en bock ja:D med små "hagelpatroner" som man satte ett litet knallskott på vid tändhatten :ph34r:

Publicerat
jag hade en bock ja:D med små "hagelpatroner" som man satte ett litet knallskott på vid tändhatten :blush:

Ja precis fy fan vad man hade glädje av den. ska köpa en lika dan till min son. fast han ska bli lite äldre först :ph34r:

Publicerat
Ja precis fy fan vad man hade glädje av den. ska köpa en lika dan till min son. fast han ska bli lite äldre först :ph34r:

jag tror jag fick min julen 1996. då var jag 5 år :blush:

Publicerat
jag tror jag fick min julen 1996. då var jag 5 år :blush:

Tror jag fick min runt samma ålder. pangade på allt när man va ute med föräldrarna och plocka svamp :ph34r: intresset fanns redan då :blush:

Publicerat
Tror jag fick min runt samma ålder. pangade på allt när man va ute med föräldrarna och plocka svamp :ph34r: intresset fanns redan då :blush:

har själv en julfilm när jag packar upp den. Sen dagen efter så är jag och morfar ute bakom huset. Man ser att jag lägger ann mot något, och sen smäller de av två knallar :blush:

Publicerat
har själv en julfilm när jag packar upp den. Sen dagen efter så är jag och morfar ute bakom huset. Man ser att jag lägger ann mot något, och sen smäller de av två knallar :blush:

Härliga minen :ph34r:

Publicerat
Härliga minen :ph34r:

kul att ha kvar såna filmer :blush: man ser att de redan då satt i blodet :blush:

Publicerat
kul att ha kvar såna filmer :ph34r: man ser att de redan då satt i blodet :blush:

Ja men precis :blush: kul för kommande generation med:)

Publicerat

jag hade cowboysar-bössor med bygel, fan va ball jag var då!!

se hur man blev, där står en väl använd i skåpet idag :P

en grej jag tänkte på:

patronbälte för kula passar barnen ibland om du gör nya hål i remmen. det kanske kan va ngt?

/Kalle

Publicerat
  • Författare

Tusen tack för länktipset till vildsvin.se, köpte hängselbyxorna.

Mvh

//Andreas

Publicerat
Tusen tack för länktipset till vildsvin.se, köpte hängselbyxorna.

Mvh

//Andreas

Så lite så :D Ska själv köpa lite kläder där till min grabb men han måste växa till sig lite först :D

Publicerat

ursöta kläder till dom små :D jag är på jakt efter jaktkläder till sonen som är 4 i höst men hittar inget någon som har lika bra tips där?

Publicerat
jag hade en bock ja:D med små "hagelpatroner" som man satte ett litet knallskott på vid tändhatten ^_^

Köpte en bössa till grabben , den moderna verisionen har batteri och låter nog bättre än föregångaren, batteriet räcker hur länge som helst, han har haft sin i 1,5 år nu på samma batteri och han skjuter ungefär som pappa 3-800 skott åt gången ;)

Köptes på nån större kedja.

Publicerat

Jaktkläder,

http://www.asatcamo.com/4_1_clothing.htm

bara ett CC bort,

frågan är bara om man vågar, nu har jag inga egna barn men frågar mig ändå om jag inte skulle slarva bort ett barn i skogen om det var camo.

/Chris

Publicerat
Jaktkläder,

bara ett CC bort,

frågan är bara om man vågar, nu har jag inga egna barn men frågar mig ändå om jag inte skulle slarva bort ett barn i skogen om det var camo.

/Chris

Neongult är nog mer passande, en pejl i fickan och en koskälla runt halsen ^_^ om man skulle råka titta bort en stund ;);)

Publicerat

En av mina vänner vill att jag skall skola in hans dotter, iofs jagar han själv men han tyckte att det skulle vara bra för mig och dottern om jag tog den biten.

Det blir ingen camo för henne det är helt klart.

Tösabiten är som en ål matchad med en duracell kanin, om nu det går..

GPS-transponder i skorna känns som ett säker kort.

/Chris

Publicerat
En av mina vänner vill att jag skall skola in hans dotter, iofs jagar han själv men han tyckte att det skulle vara bra för mig och dottern om jag tog den biten.

Det blir ingen camo för henne det är helt klart.

Tösabiten är som en ål matchad med en duracell kanin, om nu det går..

GPS-transponder i skorna känns som ett säker kort.

/Chris

Henne ska du ha ligga still i två dygn, i väntan på en räv ^_^ Vi kommer köra någon jakt som passar för inskolning av nya jägare hojtar till då.

Publicerat

Ja det verkar ju klurigt att göra,

damen i fråga är tre i år, pappa säger att vi skall vänta tills hon är fem innan det är dags för jakt, i sommar skall vi titta på Råjujren och mata grisarna,

jag skall ha dig i åtanke P när det smäller.

/Chris

Publicerat
Jaktkläder,

bara ett CC bort,

/Chris

tack för tipset med det var som på alla andra ställen det står små storlekar men när man klickar vidare på beställningen finns det bara från 10-> :ph34r: jaja bara att leta vidare annars får jag väll ta och inhandla lite tyg och sätta mig att tråckla :)

*s* sonen vill ha lika som mamma så då blir det en keps i neonfärg iallafall :ph34r: men visst har vi funderat att sätta pejlen runt hans hals istället för på hunden :ph34r:

Publicerat
Ja det verkar ju klurigt att göra,

damen i fråga är tre i år, pappa säger att vi skall vänta tills hon är fem innan det är dags för jakt, i sommar skall vi titta på Råjujren och mata grisarna,

jag skall ha dig i åtanke P när det smäller.

/Chris

dom kan ju vara med på jakt fast dom bara är tre sen om man får chans att skjuta eller ens se något när dom är med är en annan femma men dom brukar tycka det är grymt roligt att få vara med och iallafall grilla korv vid samlingsplatsen :)

sonen har varit med på älgjakt sedan han låg i magen, en helg om året är han iallafall med i Värmland på jakten. Nu ska han även få följa med någon dag här hemma då vi har ett torn inte så lång gångväg hemmifrån så kan vi sätta oss där att titta lite iallafall.

• 2 weeks later...
Publicerat
*s* sonen vill ha lika som mamma så då blir det en keps i neonfärg iallafall :D men visst har vi funderat att sätta pejlen runt hans hals istället för på hunden B)

Bara att sätta fast en spårlina på ungen så är det svårare att tappa bort han/henne. ;)

B)