Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Browning Citori

Featured Replies

Publicerat

Har nu varit nere på jaktia för att få Zafern ur mitt liv, och har mer eller mindre bestämt mig för en browning citori som dom har på kampanjpris :P Är det nått att ha? är ju i 525 familjen liksom.....

• Svar 56
  • Visningar 18,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Browning Browning Browning! :P

Är väl lite slankare än 525an.

Våga vara utanför Berettaklubben!

MVH

H

Publicerat

Jag har klämt lite på den nya Citorin och den gillade jag inte alls, men då är jag förespråkare av den mer traditionella B25-lådan.

Som bössa är den säkert utmärkt och den har fått ganska bra kritik av jänkarna vad jag har hört i alla fall.

Sitter den som en handske är det nog inget att fundera på. Köper du den förväntar jag mig givetvis en total utvärdering av bössan :P

Publicerat
  • Författare
Jag har klämt lite på den nya Citorin och den gillade jag inte alls, men då är jag förespråkare av den mer traditionella B25-lådan.

Som bössa är den säkert utmärkt och den har fått ganska bra kritik av jänkarna vad jag har hört i alla fall.

Sitter den som en handske är det nog inget att fundera på. Köper du den förväntar jag mig givetvis en total utvärdering av bössan :P

Ja den passade fint,,, mycket bra faktiskt....

Publicerat

Jag tävlar med en Citori och jag gillar den

Publicerat

Sitter den som en handske är det nog inget att fundera på. Köper du den förväntar jag mig givetvis en total utvärdering av bössan :wacko:

Blandar du inte ihop Citori och Cynergi nu? Fått för mig att Citori är en enklare variant av en 525a.

Publicerat
  • Författare
Blandar du inte ihop Citori och Cynergi nu? Fått för mig att Citori är en enklare variant av en 525a.

Jag tror att citorin är en 525:a som är gjord på Mirouko fabriken? Eller nåt sånt? Därför jag kastade ut frågan, tänker inte köpa mer skit.. någonsin..

Publicerat
  • Författare
Jag tror att citorin är en 525:a som är gjord på Mirouko fabriken? Eller nåt sånt? Därför jag kastade ut frågan, tänker inte köpa mer skit.. någonsin..

Jag behöver Pmt helt enkelt!!!!!

Publicerat

Och vilken Browning görs inte av Mikoku-fabriken om jag får vara en smula obstinat och fråga? Wizard får inte svara!

Ledtråd: Min Gud, Min Gud! I orginaltappning.

/T

Publicerat
Jag behöver Pmt helt enkelt!!!!!

Hmm, ja..

Alla 525or görs i Mirokus fabrik har jag för mig. Konstiga är att alla 525or heter Citori i staterna. Ännu mer förvirrande är att jag vet att jag sett benämningen citori på något som är mycket likt en 525 här i Sverige flera gånger som dock är åtskilliga tusenlappar billigare än vanliga 525. Hur som, det är ju en Browning!

Publicerat
  • Författare
Hmm, ja..

Alla 525or görs i Mirokus fabrik har jag för mig. Konstiga är att alla 525or heter Citori i staterna. Ännu mer förvirrande är att jag vet att jag sett benämningen citori på något som är mycket likt en 525 här i Sverige flera gånger som dock är åtskilliga tusenlappar billigare än vanliga 525. Hur som, det är ju en Browning!

Det är just det som förvirrar mig också??

Publicerat
  • Författare
Det är just det som förvirrar mig också??

Men jag gillar den,, och den är förmodligen av högre kvalitet än Zafern :wacko:

Publicerat
Hmm, ja..

Vad som står på en bössa är en sak, vad det är en annan. Alla Brownings görs av Miroku utom de handbyggda B25:orna. Så att den görs i Japan är förr en plusfaktor än minus faktiskt. De sista "normalprisade" Brownings som gjordes i Liege var betydligt sämre än sina japanska syskon.

Sedan säljs de flesta vapen under lite olika namn för lite olika marknader, tex säljs Merkel som Simson i danmark - stundom hittar Simson till sverige genom Jaguargruppens försorg. Men det är exakt samma sak som Merkel.

Så att det sålts Citori som egentligen är en lite förenklad 525 är inte att förvåna, men de var nog inte avsedda för den svenska marknaden primärt.

/T

Publicerat

Skyller på att jag jobbar första dagen efter semestern i dag ;)

Självklart tänkte jag på Cynergi, inte Citori som är jänkarnas variant på B*25 bössorna...

Dock bygger den på B25 lådan och då är man helt enkelt på rätt väg i min mening!

Ut och panga nu och njut!

Publicerat
  • Författare
Skyller på att jag jobbar första dagen efter semestern i dag B)

Självklart tänkte jag på Cynergi, inte Citori som är jänkarnas variant på B*25 bössorna...

Dock bygger den på B25 lådan och då är man helt enkelt på rätt väg i min mening!

Ut och panga nu och njut!

Cynergin är inte dum den heller, men den är inte direkt gratis :lol:

Publicerat
  • Författare
Vad som står på en bössa är en sak, vad det är en annan. Alla Brownings görs av Miroku utom de handbyggda B25:orna. Så att den görs i Japan är förr en plusfaktor än minus faktiskt. De sista "normalprisade" Brownings som gjordes i Liege var betydligt sämre än sina japanska syskon.

Sedan säljs de flesta vapen under lite olika namn för lite olika marknader, tex säljs Merkel som Simson i danmark - stundom hittar Simson till sverige genom Jaguargruppens försorg. Men det är exakt samma sak som Merkel.

Så att det sålts Citori som egentligen är en lite förenklad 525 är inte att förvåna, men de var nog inte avsedda för den svenska marknaden primärt.

/T

Tittar man i Gyttorps kataloger så är den listad som nyhet 07 och finns inte alls i årets? försvann den på 2 år? varför?

Publicerat
Tittar man i Gyttorps kataloger så är den listad som nyhet 07 och finns inte alls i årets? försvann den på 2 år? varför?

Mig veterligen är det samma bössa som B626 men utan namnet "Citori" som säljs i europa.

Publicerat
  • Författare
Mig veterligen är det samma bössa som B626 men utan namnet "Citori" som säljs i europa.

Jag blir bara orolig att jag köper mer skit....

Publicerat
Jag blir bara orolig att jag köper mer skit....

Står det Browning på prylarna lär du inte få något skit! ;)

Publicerat
  • Författare
Står det Browning på prylarna lär du inte få något skit! ;)

Det tror inte jag heller...

Publicerat

Jaguargruppen kränger ju annars en 686 till förmånligt pris. Interjakt men annan variant av 686an, dock aningen dyrare.

Bägge med ställbar kolvkam, om du nu vill ha det.

Browning är fina annars..jäkligt fina

Publicerat
Jaguargruppen kränger ju annars en 686 till förmånligt pris. Interjakt men annan variant av 686an, dock aningen dyrare.

Bägge med ställbar kolvkam, om du nu vill ha det.

Browning är fina annars..jäkligt fina

Nu ska killen ha en rikigt bössa, en Browning inte en Beretta.....

/T

Publicerat
  • Författare
Nu ska killen ha en rikigt bössa, en Browning inte en Beretta.....

/T

Jag tänker slå till på citorin, även fast jag inte riktigt begriper vad det är för nåt "525/625?".. det är ju ändå en Browning liksom.

Publicerat
Jag tänker slå till på citorin, även fast jag inte riktigt begriper vad det är för nåt "525/625?".. det är ju ändå en Browning liksom.

325/425/525 är egentligen lika mycket samma sak som alla Berettas 686. Medans Beretta byter namn och kommer med nya modeller på samma tema under 68x-serien byter Browning prefixet.

Det som däremot bryter mot Brownings b25 är Cynergin som bygger på en helt annat koncept och egentligen bara har namnet gemensamt med 325/425/525.

Sedan vilken variant av det hela man ska välja må var och en själv bliva frälst på, det skiljer som regel mer på de olika varianterna än vad det skiljer på generationerna.

/T

Publicerat
  • Författare
325/425/525 är egentligen lika mycket samma sak som alla Berettas 686. Medans Beretta byter namn och kommer med nya modeller på samma tema under 68x-serien byter Browning prefixet.

Det som däremot bryter mot Brownings b25 är Cynergin som bygger på en helt annat koncept och egentligen bara har namnet gemensamt med 325/425/525.

Sedan vilken variant av det hela man ska välja må var och en själv bliva frälst på, det skiljer som regel mer på de olika varianterna än vad det skiljer på generationerna.

/T

Nu har jag haft Browningen en vecka och skjutit med den varje dag, den är underbar!!!! vilken skillnad!!!!!