Publicerat November 7, 200520 yr Kan de va nå o ha? ??? De tokannonserar just nu med dem. Skall ej anv. stillasittande utan mkt rörelse blir de! Ni som har erfarenheter! Dela med er!
Publicerat November 7, 200520 yr Två av mina jaktkompisar har detta ställ och är MYCKET nöjda. De sitter inte stilla under jakten kan jag lova utan far omkring som två stövare i skogen och på fjället ;D Dessa jaktställ håller även på att testas för jaktsidan så håll utkik på Tester.
Publicerat November 7, 200520 yr Författare De ska ja göra! Men de kliar i fingrarna redan nu! Har hört mkt gott om stället redan innan. Sen e ju frågan hur länge de håller. Men om även dina vänner e nöjd vet ja int om jag kan hålla mig
Publicerat November 7, 200520 yr De ska ja göra!Men de kliar i fingrarna redan nu! Har hört mkt gott om stället redan innan. Sen e ju frågan hur länge de håller. Men om även dina vänner e nöjd vet ja int om jag kan hålla mig Jag har haft mitt Jahti-ställ nåt år nu och jag är väldigt nöjd. Jag tillhör defenitivt inte de som sitter still i skogen...jag rör mig ganska mycket...kryper bland berg och far fram i täta snår...och än så länge så håller kläderna bra. Du kan säkert hitta bättre jaktställ...men knappast för dom pengarna....
Publicerat November 7, 200520 yr Författare ;D Beställt ;D Nu e de upp till bevis. E stället skit så fick man ju ändå massa annat till som kan va te nytta : Men till de pengarna kan de få va lite si o så.
Publicerat Januari 1, 200620 yr Det är klart prisvärda grejor som jag är helnöjd med . Det enda du ska tänka på med dom är att vara försiktigt vid brasan ddå dom är noll gnisttåliga.
Publicerat Januari 2, 200620 yr Håller på att prova deras billiga kängor(890:-) , hittils verkar dom bra. Har annvänt dom i 3 veckor nu. Jag upplever dom smidiga och varma och ganska lätta.
Publicerat Januari 5, 200620 yr Författare AJAJAJ! :'( :'( Jag som ÄLSKAR att göra STORA varma brasor på våren o inte kan låta bli att pilla runt vedträna för att det ska brinna så bra som möjligt! ;D ;D ;D Men tusen tack för tippset! Helt klart ett av de bästa i år för annars hade jag "garanterat" eldat upp stället!
Publicerat Januari 5, 200620 yr jag tycker det värkar vara skräp! första jag köpte höll 1 säsong det andra höll 2 månader. varenda dragkedja har brakat på jackorna och en söm på den senaste! men dom är vattentäta än iallafall!
Publicerat Januari 5, 200620 yr Författare jag tycker det värkar vara skräp! första jag köpte höll 1 säsong det andra höll 2 månader. varenda dragkedja har brakat på jackorna och en söm på den senaste! men dom är vattentäta än iallafall! Har du kanske angett glädjemått till leverantören : ;D
Publicerat Januari 5, 200620 yr Har du kanske angett glädjemått till leverantören : ;D När jag prövade var stället snarast stort för storleken - men det är klart, om man drar till med ett jätteglatt glädjemått så... ;D Är för övrigt nöjd med mitt ställ. Fler o fler jaktkamrater går runt i de här ställen, och även de ställ som har några år på nacken fungerar bra. Vad gäller problem med dragkedjor så har jag för mig att dom bytte till starkare dragkedjor fr.o.m. 2005 (eller var det -04?). /Ville
Publicerat Januari 5, 200620 yr Har också ett Jahti/Jakt ställ och det enda jag kan klaga på är att byxorna blir mycket tunga vid kraftig väta, dock har jag aldrig märkt att vattnet har gått genom. Så vattentäta är de nog, men de blir mycket tunga av vattnet. Och när byxorna är våta och fryser till, så blir de ovanligt skarpa (jämförbart med lite bättre kvalitetskläder som kanske håller formen lite bättre) och obekväma. Dragkedjor har jag hört klagomål över också, men mina har funkat än så länge. Så för priset tycker jag att stället är mycket bra!
Publicerat Januari 5, 200620 yr Författare Mitt hänger i Garderoben o har hållt fårvånansvärt bra! Iof bara testat att de passar ;D ;D Tycker inte det passar för vinterlag. Hade tänkt mig det till vår o höst!
Publicerat Januari 6, 200620 yr glädjemått! nä jag kan även använda det till tält! så det är ju ett riktigt överlevarkitt för en så billig penning, och som ni säjjer så brinner dom ju bra åkså ifall man behöver göra eld!!
Publicerat Januari 15, 200620 yr Jag och två andra jakt kamrater köpte detta ställ, alla tre super nöjda! Står mot vatten trotts att jag nästan mer eller mindre badat i det ;D jag såg att det var någon som var missnöjd med jahti sället, kanske beror på att vi bedriver olika jakt former??
Publicerat Januari 15, 200620 yr grytjakt... behöver jag säjja mer det kan tänkas att du får köpa lite "tuffare" kläder då
Publicerat Januari 16, 200620 yr grytjakt... behöver jag säjja mer Jag håller oxå på en del med grytjakt...men jag släpper in terriern i grytet istället
Publicerat Januari 16, 200620 yr Jag håller oxå på en del med grytjakt...men jag släpper in terriern i grytet istället :D ;D :D
Publicerat Januari 24, 200620 yr Har fått mitt Jahtiställ Pro! Såg helt ok ut. Vägde stället och jämförde med mitt gamla Härkilla "lappmark". Jahti vägde in på ca 2,3 kg Härkilla över 4 kg! Ska bli skönt att slippa att släpa på 2 kg extra till helgen (går nästan alltid som hundförare). Men tror inte det nya stället håller de drygt 10 åren som det gamla stället har hängt med och skulle nog klara ett par år till om det inte hade varit så tungt och lite prassligt! Men jag har hängt in det i garderoben (till frugans förtvivlan)för det känns tungt att skiljas från det helt och hållet. Sen hade det ju fått en fin platina, nu kommer man ju att se ut som vilken söndagsjägare som helst! Får väl försöka hitta något stenskravel och gyttjehål. ;D
Publicerat Januari 24, 200620 yr Är ganska nöjd med mitt jahtijakt ställ...nackdelarna som jag tycker är: det är aningen för prassligt för att sitta i vakkojjan och vaka på räv med och så har upplevt att stället inte är 100% vindtätt. och det positiva: varmt och skönt (när det inte blåser ), 100% vattentätt, gott om förvarings utrymmen (stora fickor)...och det bästa = Priset!... för det känns tungt att skiljas från det helt och hållet. Sen hade det ju fått en fin platina, nu kommer man ju att se ut som vilken söndagsjägare som helst! Får väl försöka hitta något stenskravel och gyttjehål. ;D Du kan ju dra det bakom bilen ut till skogen...borde göra susen :-* ;D ;D Mvh Fredde
Publicerat Januari 30, 200620 yr Jag var och jagade igår, jag gick i täta grann och tallplanteringar och stötte med en jaktspaniel. Vi har ca 10-15cm snö här och när jag var klar så vägde kläderna ca 7-8 kilo, DYNGSUR rak igenom!! Idag har jag feber och är super förkyld men är rätt nöjd med kläderna ändå
Publicerat Januari 30, 200620 yr Trodde man hade hundarna till det ;D ;D Jag hade mitt ställ i helgen och får säga att jag är nöjd, jag drog också igenom ett par granplanteringar i jakten på ett stånd på gris. Kanske att yttertyget tar åt sig rätt mycket vatten ???