Publicerat Augusti 1, 200916 yr Någon som har tips på en effektiv fälla för kanin? Behöver få bukt med ett stort antal kaniner så alla tips på kaninfångst mottages varmt!!!
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Fällor har jag inte koll på vad avser kaniner men Byggare Bob är annars en hejjare på fällor! I England så körde vi med långnät men det är inte lagligt i sverige vad jag vet, men på licens (skyddsjakt) kanske det går? Det är tämligen effektivt! Annars så brukade vi ta dem med taksökare på en Land Rover och skjutandes .22LR från flaket. 100+ per natt var inget problem. Detta är inte heller lagligt i sverige... Ju mer jag tänker på det så skiljer sig reglerna åt ganska extremt.
Publicerat Augusti 1, 200916 yr fungerar i teoring , vet ej hur den fungerar praktiskt Du är sjuk /Lasse
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Författare Fällor har jag inte koll på vad avser kaniner men Byggare Bob är annars en hejjare på fällor!I England så körde vi med långnät men det är inte lagligt i sverige vad jag vet, men på licens (skyddsjakt) kanske det går? Det är tämligen effektivt! Annars så brukade vi ta dem med taksökare på en Land Rover och skjutandes .22LR från flaket. 100+ per natt var inget problem. Detta är inte heller lagligt i sverige... Ju mer jag tänker på det så skiljer sig reglerna åt ganska extremt. Har just skrivit en fråga till jägareförbundet ang möjlighet till dispens för skytte från bil och skytte med hjälp av lampa, hade underlättat nåt kopiöst. Hittills ligger rekordet strax under 20st mot dina 100+ F-n med bil och lampa hade jag nog kanske kommit upp till 50 per kväll och då hade det nog efter några jakter börjat märkas på beståndet.
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Författare fungerar i teoring , vet ej hur den fungerar praktiskt Helt grymt!!! Får du den godkännd av naturvårdsverket är jag den första att köpa Du kommer bli stomrik på denna konstruktion! En hake bara...kaninerna i mitt område kan inte engelska så hoppas det kommer en svensk modell av produkten!!!
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Helt grymt!!! Får du den godkännd av naturvårdsverket är jag den första att köpa Du kommer bli stomrik på denna konstruktion! En hake bara...kaninerna i mitt område kan inte engelska så hoppas det kommer en svensk modell av produkten!!! pratade just med min tyska och amerikanska kollega, dom skickade in just sina nya ritningar, angående språket, jag skall ringa fabriken i Kina och fråga om dom kan ändra texten. borde nog gå.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Författare F-n kreativiteten flödar!!! Fortsätt skissa!!!! (sjuka människa.... )
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Lägg ut annons om att du kan erbjuda kaninjakt. Finns säkert massor av folk som är intresserade av att hjälpa dig att skjuta dem. /Petter
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Författare Lägg ut annons om att du kan erbjuda kaninjakt. Finns säkert massor av folk som är intresserade av att hjälpa dig att skjuta dem./Petter Hade gärna gjort det men saken är det att det är stadsplanerat område och då krävs personligt utfärdat skottlossningstillstånd = bökigt. På det ena området jagar jag själv och på det andra området har jag och Jester här på forumet tillstånd.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Författare Ingen mer än Radium som har tips och ideer? Radium: Fler ideer mottages varmt även från dig
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Hade gärna gjort det men saken är det att det är stadsplanerat område och då krävs personligt utfärdat skottlossningstillstånd = bökigt. På det ena området jagar jag själv och på det andra området har jag och Jester här på forumet tillstånd. Tycker Cyclonen är rätt effektiv, synd att vi inte har några vettiga kaninbestånd här Känns som lyxproblematik.. Hur som, har du på allvar kollat möjligheterna till fusk? Jag får som kommunjägare här skjuta från bil osv, vet inte exakt vart det står men jag har sett det någonstans. Detta torde rimligen gälla dej med givet att det är i stadsplanerat område och du har erforderliga tillstånd. Mvh!
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Författare Tycker Cyclonen är rätt effektiv, synd att vi inte har några vettiga kaninbestånd här Känns som lyxproblematik.. Hur som, har du på allvar kollat möjligheterna till fusk? Jag får som kommunjägare här skjuta från bil osv, vet inte exakt vart det står men jag har sett det någonstans. Detta torde rimligen gälla dej med givet att det är i stadsplanerat område och du har erforderliga tillstånd. Mvh! Har skrivit en fråga till jägareförbundet angående hur man går till väga för att söka dispens för skytte från bil o anv. av lampa men inte fått svar än. Kanske räcker med skottlossningstillståndet för att få använda annars icke tillåtna hjälpmedel med vill vara helt säker innan... Skjuter en hel del med 22:an och även med hagel för vovvarna men probletet är att uppdragsgivarna är mycket angelägna om att minska på bestånden reält.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Säg åt kaninerna att dom åker raka vägen hem till mig då får dom vara i fred mohahaha
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Författare Säg åt kaninerna att dom åker raka vägen hem till mig då får dom vara i fred mohahaha Ja kaninjakt e kul son f-n men dessa är svårjagade eftersom de inte trycker som kaniner normalt gör. Vet inte om det beror på att dom är tokvana vid folk eller vad fan det beror på. Någon som har en en bra teori?
Publicerat Augusti 3, 200916 yr Någon som har tips på en effektiv fälla för kanin? Behöver få bukt med ett stort antal kaniner så alla tips på kaninfångst mottages varmt!!! Jag skulle nog pröva en fälla som gröptjänst (granngården) säljer här i Metropolen Norrtälje. Det är en fälla från USA mycket smidig och enkel. Använda till katt och kanin mm (tar det mesta som får plats i fällan) Byggare Bob
Publicerat Augusti 3, 200916 yr Fasen vad avis jag blir, även om jag förstår att det är ett problem.. Är sugen som bara den på att jaga kanin med 22LR och Hornet..du vill inte byta några vargar och björnar mot ett gäng kaniner ??
Publicerat Augusti 3, 200916 yr Författare Men vad är det för tillstånd du har?? Vem har sökt det?Mvh! Skottlossningstillstånd för tätbebyggt område heter det. Markinnehavaren tilsammans med mig har sökt. Måste ringa polisen och informera om att jakt kommer att ske innan varje tilfälle.
Publicerat Augusti 3, 200916 yr Och vem är markägaren? Privatperson eller företag/kommun? Så less på mej själv för att jag inte minns vart fan jag läste detta om att skjuta från motorfordon! Ska se om jag kan googla lite senare på detta.. Mvh!
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare Och vem är markägaren? Privatperson eller företag/kommun?Så less på mej själv för att jag inte minns vart fan jag läste detta om att skjuta från motorfordon! Ska se om jag kan googla lite senare på detta.. Mvh! Den ena marken arrenderar (sedan drygt 100 år tillbaka) ett stort industriföretag av gbg kommun. Den andra marken arrenderar en kollonistugeförening, tror de arrenderar av banverket. Inte kommit på var du läste om skytte från fordon? MVH//Freddan
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare Jag skulle nog pröva en fälla som gröptjänst (granngården) säljer här i Metropolen Norrtälje. Det är en fälla från USA mycket smidig och enkel. Använda till katt och kanin mm (tar det mesta som får plats i fällan) Byggare Bob Har bl.a. en liknande fälla som står där, en L8, genomgångsfälla med trampplatta och falluckor. Rabbitarna vill inte gå in i den. Kanske fel på betet, kör med tunnt skivad morot. Finns det bättre grejer att beta med? Eller är det så att kaninerna är svåra att få in i fälla nu när det finns så mycket annat gott ute i naturen?