Publicerat Augusti 5, 200916 yr Var ute i markerna igår kväll, satte mig i ett gammalt rådjurstorn som har bra överblick på området. mest aktivitet mella 21:00-22:30 och under den tiden hade jag en fin 6 taggare (kanske guld ) på 70 meter en liten mindre bock på 40 meter samt 7-8 blandade valörer av rådjur generellt, sen tyckte myggorna att jag skulle gå hem!
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Du har det bra du! Själv har man bara småbockar som har visat sig än.. men killingstammen ser lovande ut inför november-december
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare Du har det bra du! Själv har man bara småbockar som har visat sig än.. men killingstammen ser lovande ut inför november-december Tror säkert du har 1 eller 2 stora revir bockar du med, problemet är att de har så stort område att patrulera av, sitt några kvällar med rätt vind så får du säker se dem
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare Jag vet att många inte gör sin scoutning av flera skäl mest för att det kan vara trist att bara "titta" och att man dess utom måste göra det flera flera gånger på samma ställe gör det ennu tristare. Men det är mödan värt och tid väl intjänad den 15e, man vet vart man INTE ska ödsla tid och har man studerat noga vet man till 70% säkerhet när och vart de kan tänkas dyka upp den kvällen/morgonen Så ta mitt råd,, bränn massa icke jagande timmar på dina jaktmarker så har du betydligt större chanser !! OBS!! Använd INTE,,, jag upprepar INTE din lock butta/pipa, gammel bocken köper det bara EN gång inte två !!
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare Rätt åt dej ! Skickar med en hink med mygg med JS när han åker hem, som du kan ha i sovrummet
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Skickar med en hink med mygg med JS när han åker hem, som du kan ha i sovrummet Har så jag klarar mig ändå, så ge dom till JS istället. Nä, men allvarligt..ett gott råd du ger om att spendera tid på de tänkta passen INNAN jakten börjar. Har man som jag begränsat med jakttid, så är det väl värt att ta dom stunder man får över, att reka marken innan jakten. Sen är det ju en upplevelse många ggr att bara sitta och glo ut över en vacker terräng där kvällsdimman börjar dra över nejden.
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare kan man inte scouta medan man jagar ? Joo och det gör man, men som Crowfear säger, varför slösa bort 2-4 jaktbara dagar med att göra fel och leta djur om man kan göra det innan ?
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Man kan kalla det vad man vill scouting, något som för mig att fundera på KFUM eller markkännedom, oaktat vilket är det skillnaden mellan en bra jägare och en bra skytt, båda kan lyckas i jakten men det är större sannolikhet för jägaren. I år har jag misslyckats lite men tio-femton kvällar/nätter ute på pass innan Jakten med stort J börjar brukar det bli. /Chris
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare Ville bara tillägga en sak, varför jag propsar på detta är just/särkillt för oss bågjägare då vi behöver alla oddsen vi kan få till vår fördel, spontanjakt med bössa är lite enklare då man har ett betydligt större fällområde. Men även en bra bössjägare gjör sitt förarbete grundligt förstås
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Joo och det gör man, men som Crowfear säger, varför slösa bort 2-4 jaktbara dagar med att göra feloch leta djur om man kan göra det innan ? jopp såklart jag trodde du menade att scouta undernär det är jakttid. såklart man scoutar på sommarn före jakten börjar! vi har studerat men kompisarna flygrytter för duvorna hela sommarn
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.